måske er det et underligt spørgsmål...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.155 visninger
23 svar
0 synes godt om
27. august 2012

VNB

men der er altså noget som jeg går rundt og tænker lidt over... 

Viktor er nu 20 mdr, og han er rigtig god til at snakke af sin alder. 

Han kan nok ca 40-50 forskellige ord, og han kan sige små korte sætninger som f.eks: 

Mere mad, av far, jeg vil ned, ud og lege, hvor sutten, se biler, mere tegne, mere i. 

han kan identificere forskellige personer, og han siger far, farfar, mo´mo´, Oskar (hans bedste ven) Karen (Oskars mor), Karla (nabo), Ida (kusine). 

MEN - drengen siger dælme ikke MOR endnu....  

er det normalt???

altså jeg tænker på, når han nu kan sige så mange andre ting? 

han har sagt mor 2 gange (i januar, hvor han havde mellemøre betændelse, hals betændelse og øjen betændelse på én gang = han var ret syg!) men siden dengang har han slet ikke sagt det... 

Han ved udemærket at jeg hedder mor, for hvis min kæreste siger til ham "giv lige det her til mor" (eller lignende) så kommer han straks hen til mig. og han peger på mig hvis jeg spørger "hvor er mor?" 

men hvorfor hulen siger han det så ikk? han siger jo nok far ca 20 gange om dagen... 

hehe lille møgunge.. 

er der nogen som har prøvet det samme??? hvis ja, hvornår begynde jeres barn så at sige mor? 

Håber nogen vil/kan svare mig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2012

Anja.t

Det har jeg også oplevet

Storm sagde først Mor en uge før hans 2 års fødselsdag!

Det var også hårdt for mig, han kunne alle andre før Mor, men hvis de ikke har brug for at kalde på en ( for man altid er der for dem ) så går der lidt længere inden de lærer det

Anmeld

27. august 2012

VNB

slet ingen? 

Anmeld

27. august 2012

L&V

VNB skriver:

Han kan nok ca 40-50 forskellige ord, og han kan sige små korte sætninger som f.eks: 

Mere mad, av far, jeg vil ned, ud og lege, hvor sutten, se biler, mere tegne, mere i. 

han kan identificere forskellige personer, og han siger far, farfar, mo´mo´, Oskar (hans bedste ven) Karen (Oskars mor), Karla (nabo), Ida (kusine). 

er det normalt???

han har sagt mor 2 gange (i januar, hvor han havde mellemøre betændelse, hals betændelse og øjen betændelse på én gang = han var ret syg!) men siden dengang har han slet ikke sagt det... 

Han ved udemærket at jeg hedder mor, for hvis min kæreste siger til ham "giv lige det her til mor" (eller lignende) så kommer han straks hen til mig. og han peger på mig hvis jeg spørger "hvor er mor?" 

men hvorfor hulen siger han det så ikk? han siger jo nok far ca 20 gange om dagen... 

hehe lille møgunge.. 

er der nogen som har prøvet det samme??? hvis ja, hvornår begynde jeres barn så at sige mor? 

Det er helt normalt ja sådan er der mange der er.. Kender en der kalder sin mor for dig. fordi hun altid sagde hvad skal dig og mig så lave dag.

Anmeld

27. august 2012

morethanperfect

VNB skriver:

er det normalt???

hehe lille møgunge.. 

Af alle de ord Oscar kan nu , var mor(mur) det sidste af dem ...
Gik og ventede på det kom  

Anmeld

27. august 2012

VNB

Anja.t skriver:

Det har jeg også oplevet

Storm sagde først Mor en uge før hans 2 års fødselsdag!

Det var også hårdt for mig, han kunne alle andre før Mor, men hvis de ikke har brug for at kalde på en ( for man altid er der for dem ) så går der lidt længere inden de lærer det

tak for dit svar  

hmm ja vi har faktisk også joked med herhjemme at det er fordi han ved at jeg alligevel altid/hele tiden er der, og så har han jo aldrig brug for at kalde på mig 

håber da at Viktor også når at sige det inden hans 2 års fødselsdag så har han lige 4 mdr at løbe på endnu 

Anmeld

27. august 2012

VNB

Månsson skriver:

Det er helt normalt ja sådan er der mange der er.. Kender en der kalder sin mor for dig. fordi hun altid sagde hvad skal dig og mig så lave dag.

hihih nårh, det er da lidt sødt, på sin helt egen måde  

jeg siger altid "mor" når jeg siger noget til ham.. har jeg egentlig altid gjort fra han blev født. Altså f.eks. "nu skal mor lige skifte dig" Mor elsker dig" mor laver mad" osv osv.. 

men jeg må nok bare vente tålmodigt, og imens vælger jeg at tro at det er fordi han ved at jeg er der hele tiden ligegyldigt hvad  

Anmeld

27. august 2012

VNB

morethanperfect skriver:

Af alle de ord Oscar kan nu , var mor(mur) det sidste af dem ...
Gik og ventede på det kom  

trøster mig da lidt at vide at jeg ikke er den eneste 

troede virkelig bare at det ville være et af hans første ord, netop fordi jeg er den person som har været aller mest sammen med ham siden han blev født 

men det kommer jo nok... han ved forhåbentlig at jeg er hans mor... haha 

Anmeld

27. august 2012

morethanperfect

VNB skriver:

trøster mig da lidt at vide at jeg ikke er den eneste 

troede virkelig bare at det ville være et af hans første ord, netop fordi jeg er den person som har været aller mest sammen med ham siden han blev født 

men det kommer jo nok... han ved forhåbentlig at jeg er hans mor... haha 

Ja det troede jeg også .. Men han sagde far meget tidligere end han sagde mor

Det faktisk underligt 

Anmeld

27. august 2012

Sakris

Isabella nåede at sige far, grandmama, grandpapa, Isabella, farfar, og mange andre rigtige ord inden hun sagde mor. Men for dælen, der er godt nok ingen tvivl om at hun både kan sige mor og mormor nu...

Hvis jeg ikke reagere nu, går hun på repeat:

Moar, moar, moar, moar, moar, moar, moar, moar, moar, moar, moar, moar, moar, moar, moar, moar, moar.

Det kommer bare lige pludselig. Selvom det er SÅ dejligt når de kalder på én, må du nyde det i alt den tid det er far der må lette måsen, fordi det er ham der bliver kaldt på! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.