Råd søges i forbindelse med puslesituationen....!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2012

Ryberg

serinasmor skriver:

hmmm ... tænker faktisk at små drenge også godt kan have blærebetændelse uden det kan ses ... 

og det er forståeligt

må afsted til lægen igen......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2012

Ryberg

serinasmor skriver:

hmmm ... tænker faktisk at små drenge også godt kan have blærebetændelse uden det kan ses ... 

og det er forståeligt

og tak for svar

Anmeld

27. august 2012

serinasmor

KittyGirl skriver:

og tak for svar

det var da så lidt

Anmeld

27. august 2012

Pikku Myy

han piller overhovedet ikke! det er nemlig også noget af det jeg har lagt mærke til...

og vi har prøvet at.. aj det lyder forkert.. at "opfordre" ham til sige hej, på den måde, hvad er det Lasse, er det din tissemand.. for at prøve at give ham et forhold til den..

Aj det kan virkelig godt misforstås - det skal det ikke.....

håber du forstår....

og selvom vi snakker om den, vil han ikke røre eller "lege"... han vil intet have med den at gøre..

Jeg misforstår dig overhovedet ikke! Jeg har selv en dreng, der har haft et rigtig anstrengt forhold til det at lave lort, og det er simpelthen så voldsomt et skridt at skulle begynde at tage del i noget der normalt sker naturligt. Jeg har været SÅ bange for at han resten af sit liv, skulle få en eller anden underlig sammenhæng mellem det at være på toilet, og så hans mor, der sidder og holder ham i hånden og roser...

Kan se du har besluttet dig for at tage til lægen igen. God idé. Jeg håber I finder en rigtig god løsning!

Anmeld

27. august 2012

Alexander&Lærke

Uha det lyder bare rigtigt svært det der  og kan godt forstå din frustation. Jeg ved ikke helt hvad der kan være sket, men en af mine veninders drenge havde det på samme måde, han har vel også være 2 år dengang.

Han havde været i gæstedagpleje og efter det ville han bare heller ikke skiftet på puslebordet. Han skreg, græd og blev helt hysterisk. Moren min veninde, kan jeg huske at hun måtte skifte ham stående på gulvet, hun købte disse up & go bleer, det gjore det nemmere, hun kunne heller ikke forstå hvad der lige var sket... Det varede også længe kan jeg huske. Det er tvillinger de har, så den anden bror havde også været der, men regeret slet ikke på samme måde... Så et eller andet må der næsten være sket på gæsteplejens pulsbord....

Med hensyn til din dreng ville jeg nok spørge sp til råds hvis du føles dig trygges ved hende, ellers lægen. For 1 år lyder lang tid... Og han skal jo nok skiftet min 1-2 år mere mere før han bliver klar til toilettet..

Anmeld

27. august 2012

Ryberg

Pikku Myy skriver:

Jeg misforstår dig overhovedet ikke! Jeg har selv en dreng, der har haft et rigtig anstrengt forhold til det at lave lort, og det er simpelthen så voldsomt et skridt at skulle begynde at tage del i noget der normalt sker naturligt. Jeg har været SÅ bange for at han resten af sit liv, skulle få en eller anden underlig sammenhæng mellem det at være på toilet, og så hans mor, der sidder og holder ham i hånden og roser...

Kan se du har besluttet dig for at tage til lægen igen. God idé. Jeg håber I finder en rigtig god løsning!

Mange tusind tak for dit svar.

Jeg vil prøve at få både læge og SSP ind over.. for hvis det fortsætter som det har gjort indtil videre, kan jeg slet ikke se nogen udsigter til, at han bliver ble fri...

og jeg vil jo gerne have, at han får et normalt forhold til sin private område....

og tak for din forståelse...

Anmeld

4. september 2012

Pikku Myy

KittyGirl skriver:

Har I fået snakket med lægen? Mine tanker bliver ved med at vende tilbage til jer...

Anmeld

5. september 2012

Ryberg

Pikku Myy skriver:

Har I fået snakket med lægen? Mine tanker bliver ved med at vende tilbage til jer...

Hvor er du sød at tænke på os

Jeg er ved at have været rundt:

Har fået snakket mere med dagplejen omkring det, og hun tager en snak med dagpleje pædagogen om det på fredag. (en lidt mere konkret samtale)

Så har jeg været til Familierådgivning her i min kommune, hvor man uforpligtet kunne snakke med et tværfagligt team bestående af socialrådgiver, psykolog og sundhedsplejerske - hvilket var rigtig godt, hvor vi snakkede meget om den psykologiske del af det her "problem", og hvad vi kunne gøre herhjemme af "nye" ting fremfor den gamle vane..

og Ja, har også været forbi lægen, hvor jeg først skulle komme med en urinprøve - SUK, det er ikke nemt at skaffe fra en dreng på 2 år!!!
Men der var intet i urinprøven - så er det da udelukket.
Lægen kunne umiddelbart ikke se eller mærke noget på hans tissemand og pung... så vi er blevet henvist til de to børnelæger i Horsens, som har mere viden indenfor det her område.

Så lidt er der da sket ...

endnu engang, tak fordi du spørger.. det varmede virkelig mit hjerte, at noget har tænkt på det...

Anmeld

5. september 2012

Pikku Myy

KittyGirl skriver:

Hvor er du sød at tænke på os

Jeg er ved at have været rundt:

Har fået snakket mere med dagplejen omkring det, og hun tager en snak med dagpleje pædagogen om det på fredag. (en lidt mere konkret samtale)

Så har jeg været til Familierådgivning her i min kommune, hvor man uforpligtet kunne snakke med et tværfagligt team bestående af socialrådgiver, psykolog og sundhedsplejerske - hvilket var rigtig godt, hvor vi snakkede meget om den psykologiske del af det her "problem", og hvad vi kunne gøre herhjemme af "nye" ting fremfor den gamle vane..

og Ja, har også været forbi lægen, hvor jeg først skulle komme med en urinprøve - SUK, det er ikke nemt at skaffe fra en dreng på 2 år!!!
Men der var intet i urinprøven - så er det da udelukket.
Lægen kunne umiddelbart ikke se eller mærke noget på hans tissemand og pung... så vi er blevet henvist til de to børnelæger i Horsens, som har mere viden indenfor det her område.

Så lidt er der da sket ...

endnu engang, tak fordi du spørger.. det varmede virkelig mit hjerte, at noget har tænkt på det...

Det lyder til at I er kommet i kontakt med de mennesker, der ved hvad I skal gøre. Hvor dejligt. Så er det forhåbentlig bare et spørgsmål om tid!

Jeg ved ikke hvorfor, men din historie dukker lige op i mine tanker en gang imellem, så jeg er bare glad for at få en lille update

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.