Nu har jeg LÆNGE gået og tænkt om jeg skulle skrive det her indlæg og nu prøver jeg....
i plejer at være så gode til at komme med råd...
Min mand og jeg ved snart ikke hvad vi mere skal stille op nemlig..
Vi har Lasse der fyldte 2 år i maj, og siden april sidste år, der var han i gæstedagpleje hos en dagplejer han ikke kommer hos mere, der startede "hysteriet" omkring pusle situationen - vi ved selvfølgelig ikke om der er sket noget, eller om det er en tilfældighed!!
Når Lasse skal have skiftet ble, og vi går ind på puslebordet - der bliver han allerede urolig og siger "neeej"... når vi så tager bleen af ham, bliver han helt stiv i hans ben og klemmer ALLE hans muskler sammen dernede...
Vi må ikke vaske ham....
Nogen gange skal vi være to til at gøre det, for at det bliver mest skånsomt for ham...
Når vi vasker ham, skriger, hyler, råber, panikker, kramper og græder han...... han ligger i en flitsbue og vi skal tvinge benene fra hinanden bare for at komme til at vaske ham... (det er her det er rarest at være to)...
Bare man kigger på hans tissemand så griner han overgearet og kryver sammen hvis han tror vi vil røre ved den...
Børn har perioder... børn har faser.. men nu har det her stået på i over et år.... selv dagplejen har problemer, og hun vil nu snakke med pædagogen... for det er virkelig hårdt at holde ham.. og han får da af og til blå mærker på lårene af den "magt" der bliver anvendt

Vi har prøvet at synge, sætte figurer op, lade ham få legetøj med, forklare hvad vi gør stillle og roligt, vi har prøvet at lade ham få lidt slik imens (ja ja ved det godt), musik, historie, snakke med ham, prøvet at flytte puslepladsen til sofaen mens tegnefilm kører... jamen jeg føler vi har prøvet ALT.
Hvad kan i bidrage med? please, håber på lidt hjælp!