Råd søges i forbindelse med puslesituationen....!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2012

Ryberg

Pikku Myy skriver:

Har du snakket med din læge om det?

har været ved læge en gang, og hun sagde der intet var.. han havde nok bare haft en dårlig oplevelse eller var i en fase........

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2012

serinasmor

KittyGirl skriver:

han er tit med os begge ude at tisse, og han vil også gerne selv prøve at sidde på potten eller toilettet, men så snart tissemanden rammer en kant, så vil han ikke mere ..

har været ved læge en gang, og hun sagde der intet var.. han havde nok bare haft en dårlig oplevelse eller var i en fase........

det er IKKE en fase hvis det står på i et år ! 

prøv med lægen igen .. og nævn at i har været der før for --- men det altså stadig er galt og at i meget gerne vil have at lægen kigger på det og tager det særiøst 

hvis det ikke virker - skift læge !

og nej ... det var ikke ment så hårdt som det er skrevet .. er bare virkelig træt af uduelige læger

Anmeld

27. august 2012

2babygirls

KittyGirl skriver:

Han har dræn i ørerne og de sidder perfekt... og det er også selvom han står op og bliver skiftet f.eks. for har nemlig haft den tanke også..

Har endda været ude og købe et andet puslebord, så han kan hjælpe med at tage bleer osv. da det ligger ved siden af nu ....

det er berøringen dernede han ikke bryder sig om...

Åhh den er svær!!! Håber virkeligt ikke det er noget grusomt han har været udsat for

Anmeld

27. august 2012

Ryberg

serinasmor skriver:

det er IKKE en fase hvis det står på i et år ! 

prøv med lægen igen .. og nævn at i har været der før for --- men det altså stadig er galt og at i meget gerne vil have at lægen kigger på det og tager det særiøst 

hvis det ikke virker - skift læge !

og nej ... det var ikke ment så hårdt som det er skrevet .. er bare virkelig træt af uduelige læger

helt enig med dig..

Jeg tænkte bare, at jeg ville prøve herinde først, før jeg begyndte med læge og fx sundhedsplejerske... for det er rimelig frustrerende at det er sådan

Anmeld

27. august 2012

Ryberg

Baby2påvej skriver:

Åhh den er svær!!! Håber virkeligt ikke det er noget grusomt han har været udsat for

nej, det håber jeg nemlig heller ikke

Anmeld

27. august 2012

Pikku Myy

KittyGirl skriver:

Jeg vil give dig ret i at "fasen" kan udelukkes når det har stået på så længe.

Men spørgsmålet er om den dårlige oplevelse har været så slem at han holder fast i den endnu, eller om I måske holder ham fast i den dårlige oplevelse, fordi det er nødvendigt at være så voldsomme. Ikke at det er jeres skyld overhovedet!!!

Har I prøvet at vaske ham under bruseren, når der skal skiftes ble?

Måske I skulle tage kontakt til jeres sundhedsplejerske. Det kan være hun har nogle gode idéer til hvordan I kan få brudt mønsteret.

Anmeld

27. august 2012

serinasmor

KittyGirl skriver:

helt enig med dig..

Jeg tænkte bare, at jeg ville prøve herinde først, før jeg begyndte med læge og fx sundhedsplejerske... for det er rimelig frustrerende at det er sådan

hmmm ... tænker faktisk at små drenge også godt kan have blærebetændelse uden det kan ses ... 

og det er forståeligt

Anmeld

27. august 2012

Pikku Myy

Jeg har et lidt underligt spørgsmål: Piller han selv ved sin tissemand? Både når han bare render rundt og det lige klør, men også på den mere "tilfredstillende" måde?

Jeg ved overhovedet ikke om det kan have noget med noget som helt at gøre, men tænker at hvis han selv piller, kan det ikke være fordi det gør ondt, men hvis han ikke piller overhovedet, har han måske svært ved den underlige fornemmelse der er på tissemanden...

Anmeld

27. august 2012

Ryberg

Pikku Myy skriver:

Jeg vil give dig ret i at "fasen" kan udelukkes når det har stået på så længe.

Men spørgsmålet er om den dårlige oplevelse har været så slem at han holder fast i den endnu, eller om I måske holder ham fast i den dårlige oplevelse, fordi det er nødvendigt at være så voldsomme. Ikke at det er jeres skyld overhovedet!!!

Har I prøvet at vaske ham under bruseren, når der skal skiftes ble?

Måske I skulle tage kontakt til jeres sundhedsplejerske. Det kan være hun har nogle gode idéer til hvordan I kan få brudt mønsteret.

vi har også prøvet bruseren, og han har ikke noget imod at være i bad, men når vi skal vaske ham dernede, så sker "balladen"...

Det er næsten umuligt at komme til og få ham helt ren nogen gange, fordi det er så slemt..

og når tårerne vælter ned af hans kinder.. bliver jeg bare så ked af det og frustreret!

har også tænkt på at ringe til SSP, har mere tillid til hende end vores læge....

Anmeld

27. august 2012

Ryberg

Pikku Myy skriver:

Jeg har et lidt underligt spørgsmål: Piller han selv ved sin tissemand? Både når han bare render rundt og det lige klør, men også på den mere "tilfredstillende" måde?

Jeg ved overhovedet ikke om det kan have noget med noget som helt at gøre, men tænker at hvis han selv piller, kan det ikke være fordi det gør ondt, men hvis han ikke piller overhovedet, har han måske svært ved den underlige fornemmelse der er på tissemanden...

han piller overhovedet ikke! det er nemlig også noget af det jeg har lagt mærke til...

og vi har prøvet at.. aj det lyder forkert.. at "opfordre" ham til sige hej, på den måde, hvad er det Lasse, er det din tissemand.. for at prøve at give ham et forhold til den..

Aj det kan virkelig godt misforstås - det skal det ikke.....

håber du forstår....

og selvom vi snakker om den, vil han ikke røre eller "lege"... han vil intet have med den at gøre..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.