Meget kraftig blødning :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2012

Nemesis

Leneur skriver:

Hvordan foregår det når man får fjernet livmoderslimhinden? Koster det noget? Og kommer man i tidlig overgangsalder? Bløder dog ikke lige så meget som trådstarter men voldsomt nok og har smerter og gener ca. 14 dage om måneden og jeg skal nemlig heller ikke have flere børn men er ikke helt hook på den hormonspiral, så tror da jeg vil nævne det for min læge.

Der er forskellige metoder alt efter gynækolog/sygehus.

Jeg fik brændt min væk. Det foregik som en alm. gyn. undersøgelse. Man får lagt en lokalbedøvelse og så lægges der et kobbernet op i livmoderen. Det foregår elekstronisk så det KUN kan lægges korrekt.

Når alt er godkendt så tager det ca. 90 sek. og så er det slut.

Man kan også få høvlet slimhinden..det foregår så manuelt, på sygehuset, oftest i fuld narkose. Man kan også få den "kogt" hvilket her også sker på sygehuset.

Det er gratis og kostede mig kun den obligatoriske antibiotika man får i DK og de smertestillinde der blev skrevet ud til mig.

Det påvirker på ingen måde ellers din hormonbalance netop fordi der ikke pilles ved din cyklus ellers. Så dine humørsvingninger og andet man evt. har hver måned har man altså stadig. Det er KUN blødningen den påvirker, hvilket var det der tiltalte mig. Ikke nogen hormon påvirkning eller andet.

Så metoden tror jeg afhænger af hvor og hos hvem man får det lavet.

:-) Sisse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.