Meget kraftig blødning :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2012

Joan ( Smallie )

Anonym skriver:

Åh det kunne da være dejligt. Kan slet ikke lave noget de dage, af frygt for at bløde igennem. Før hjalp pillerne men det gør de så ikke mere

Det dur jo ikke. Er der bivirkninger ? Åg har trukket den, har aldrig spist p piller, og er generalt ikke så meget for hormon påvirkning, men ser ud til det er den eneste løsning

fordelen ved spiral er jo at der ikke bliver brugt ret meget homon fordi det bliver frigivet lige der hvor det skal bruges.

Jeg har ikke oplevet nogen bivirkning jeg har oplevet ar at jeg blædte i 3 uger og det var jeg noget træt af da det stod på men hold da op jeg er glad for det nu.

Ellers kan du jo også få skrabt dine skimhinder det skulle jo også kunne gøre det. Men ved ikke for hvor længe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2012

Anonym trådstarter

Joan ( Smallie ) skriver:

fordelen ved spiral er jo at der ikke bliver brugt ret meget homon fordi det bliver frigivet lige der hvor det skal bruges.

Jeg har ikke oplevet nogen bivirkning jeg har oplevet ar at jeg blædte i 3 uger og det var jeg noget træt af da det stod på men hold da op jeg er glad for det nu.

Ellers kan du jo også få skrabt dine skimhinder det skulle jo også kunne gøre det. Men ved ikke for hvor længe.

Ok jamen så må det jo være en mulighed.

Det har jeg spurgt lægen om ( på sygehuset ) det man kalder en udskrabning ( ik ) det bruger man ikke mere som jeg har forstået det.

Men selvfølgelig ikke sikkert det er det samme. Min´mor har haft samme problem og fik udskarbning derfor jeg spurgte ham ad

Anmeld

25. august 2012

Joan ( Smallie )

Anonym skriver:

Ok jamen så må det jo være en mulighed.

Det har jeg spurgt lægen om ( på sygehuset ) det man kalder en udskrabning ( ik ) det bruger man ikke mere som jeg har forstået det.

Men selvfølgelig ikke sikkert det er det samme. Min´mor har haft samme problem og fik udskarbning derfor jeg spurgte ham ad

ved ikke hvad det hedder men min læge sagde det var en mulughed men det havde jeg ikke så meget lyst til at prøve. Så sprang på spiralen i stedet og det er jeg glad for.

Det gjorde lidt ondt at få den lagt op men lige så snart hun var færdig var det jo over. Min søster har også homonspiral og det er hun også rigtig glad for.

Anmeld

25. august 2012

Anonym trådstarter

ved ikke hvad det hedder men min læge sagde det var en mulughed men det havde jeg ikke så meget lyst til at prøve. Så sprang på spiralen i stedet og det er jeg glad for.

Det gjorde lidt ondt at få den lagt op men lige så snart hun var færdig var det jo over. Min søster har også homonspiral og det er hun også rigtig glad for.

Nej ved heller ikke om jeg er - hmm må ski nok ty til den spiral. Det her dur ihvertilfald ikke.

Anmeld

25. august 2012

Joan ( Smallie )

Anonym skriver:

Nej ved heller ikke om jeg er - hmm må ski nok ty til den spiral. Det her dur ihvertilfald ikke.

Syntes du skal prøve at læse noget om det og så gøre op med dig selv om du vil betale det for det. alt i alt kom jeg til at betale omkring 500 kr for det men det var fordi jeg er medlem af danmark ellers ville det have kostet mig omkring 1000 kr og det syntes jeg ikke er så galt hvis man tænker på hvor nemt det er blevet for mig.

Anmeld

25. august 2012

Anonym trådstarter

Syntes du skal prøve at læse noget om det og så gøre op med dig selv om du vil betale det for det. alt i alt kom jeg til at betale omkring 500 kr for det men det var fordi jeg er medlem af danmark ellers ville det have kostet mig omkring 1000 kr og det syntes jeg ikke er så galt hvis man tænker på hvor nemt det er blevet for mig.

Er villig til at betale næsten hvad som helst , hvis det bare virker .

Selvfølgelig ærgelig hvis den genere og skal ud igen . Ej må have en snak med lægen om det inden jeg beslutter mig .

Anmeld

26. august 2012

Nemesis

Nemesis skriver:

Havde det helt som dig! jeg var fange hjemme for kunne ikke bare gå. indkøb blev planlagt så jeg kunne satse på at nå hjem inden jeg blødte igennem.

Jeg har fået fjernet min livmoderslimhinde og har ikke mere mens!!! halleluja!

MEN Jeg er også færdig med at få børn og er også steriliseret!

Hvis du ikke allerede går hos en gynækolog så bliv henvist til en.

Jeg ved dog at hormonspiralen også standser blødningerne, da den udtørrer slimhinden, så måske det er en mulighed for dig?

:-) Sisse som nu er blødningsfri :-D

Synes helt klart du skal bede om en henvisning til en gyn. De kender langt bedre til blødningsforstyrrelser og meget kraftige blødninger end alm. læge.

Nu er jeg færdig med at få børn så derfor valgte jeg at få fjernet livmoderslimhinden også fordi jeg simpelthen ikke bryder mig om spiral.

Men en hormonspiral gør i princippet det samme, så det kan sagtens være en mulighed for dig.

Ring til din læge og bed om en henvisning til en gyn og få snakket dine muligheder igennem.

:-) Sisse

Anmeld

26. august 2012

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

Synes helt klart du skal bede om en henvisning til en gyn. De kender langt bedre til blødningsforstyrrelser og meget kraftige blødninger end alm. læge.

Nu er jeg færdig med at få børn så derfor valgte jeg at få fjernet livmoderslimhinden også fordi jeg simpelthen ikke bryder mig om spiral.

Men en hormonspiral gør i princippet det samme, så det kan sagtens være en mulighed for dig.

Ring til din læge og bed om en henvisning til en gyn og få snakket dine muligheder igennem.

Tror jeg vil ringe og snakke med lægen imorgen . Og høre hvad han siger. Han har tilbudt henvisning men takkede nej, da jeg ikke fandt det nødvendigt. Tænkte at læge jo bare kunne sætte spiralen op.

Jeg skal heller ikke have flere børn.

Anmeld

26. august 2012

Nemesis

Anonym skriver:

Tror jeg vil ringe og snakke med lægen imorgen . Og høre hvad han siger. Han har tilbudt henvisning men takkede nej, da jeg ikke fandt det nødvendigt. Tænkte at læge jo bare kunne sætte spiralen op.

Jeg skal heller ikke have flere børn.

Hvis du er førdig med at skulle have børn, kan du jo vælge samme behandling som mig! Så er du blødningsfri :-D

Der findes flere måder at få det gjort på, bla. på sygehuset.

Jeg nyder SÅ meget at jeg ikke længere er bundet af mens og endnu mere at jeg ikke længere føler mig bundet hjemme.

En hormonspiral er selvfølgelig kun midlertidigt, hvor det andet er permanent..dvs ingen fortrydelsesret, men alle disse muigheder kan en gyn. fortælle dig om.

Anmeld

26. august 2012

Leneur

Nemesis skriver:

Hvordan foregår det når man får fjernet livmoderslimhinden? Koster det noget? Og kommer man i tidlig overgangsalder? Bløder dog ikke lige så meget som trådstarter men voldsomt nok og har smerter og gener ca. 14 dage om måneden og jeg skal nemlig heller ikke have flere børn men er ikke helt hook på den hormonspiral, så tror da jeg vil nævne det for min læge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.