Hvad er mine rettigheder ????! :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2012

Ina33

FruK skriver:

Hvis jeg var trængt økonomisk ville jeg slet ikke turde at køre rundt med en lånt barnevogn til 14.000 - tænk hvis der skete noget med den, så jeg skulle erstatte.  I det hele taget ville jeg nok synes det var ret irriterende med en barnevogn, som jeg kun selv måtte køre med. Så ville jeg nok hellere bruge en tusse på en brugt vogn - som kunne følge med barnet. Men det er jo en smagssag. 

Det virker dog måske lidt tåbeligt for mig, at far skal ud og investere i en en stor ting som barnevogn for kun at bruge den til ganske lidt samvær - men jo, det kan du godt kræve tror jeg.

Han kan ikke blande sig i, hvilket tøj du giver med, bare det er passende for årstiden og passer barnet.

Jeg synes altså også det lyder mystisk med den barnevogn. Jeg gad slet ikke låne en barnevogn, hvor dem jeg havde lånt den af skulle bestemme hvem der skulle køre med den.... Underligt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2012

miig1989

Ina33 skriver:

Jeg synes altså også det lyder mystisk med den barnevogn. Jeg gad slet ikke låne en barnevogn, hvor dem jeg havde lånt den af skulle bestemme hvem der skulle køre med den.... Underligt...

Blander mig lige :p

Mht. Barnevognen kan det jo være at hun overhovedet slet ikke har mulighed for andet, og så må man jo tage det der er..

Men jeg ved det selvfølgelig ikke, synes bare ikke der er nogen grund til at "hakke" på hende, når vi ikke ved om hun har andre muligheder

Anmeld

27. august 2012

Anonym trådstarter

miig1989 skriver:

Blander mig lige :p

Mht. Barnevognen kan det jo være at hun overhovedet slet ikke har mulighed for andet, og så må man jo tage det der er..

Men jeg ved det selvfølgelig ikke, synes bare ikke der er nogen grund til at "hakke" på hende, når vi ikke ved om hun har andre muligheder

Det har vi nemlig ikke lige nu  

Anmeld

27. august 2012

sandramor

Anonym skriver:

Har diskuteret MEGET med faren til mit barn om hvad mine rettigheder som bopælsforældre er... han mener jo, at når den bette skal have samvær uden mit opsyn (altså udenfor mit hjem) hvad skal jeg så give med ?? 

han køre den bette til århus til nogen han kender der, da han ikke kan køre helt til sønderjylland når der ikek er tale om overnatning endnu .. (bryder mig ikke om at han skal være ved fremmede menesker i århus med sin far, men det er ude af mine hænder ) men altså, ifølge ham skal jeg medbringe:

barnevogn (som han ikek får lov til, da det er en vi har lånt og de ikke ser at vi låner den yderligere ud) 

autostol

mme + grød

bleer

tøj

vådservietter /engangsservietter

legetøj

sutter

ja i det hele taget bare alt, for han mener at det er hans ret eftersom han betaler børnepenge ..

er jeg helt galt på den hvis jeg siger at det eneste jeg har krav om at give med er tøj ?? 

barnet er et år gammelt... 

og forresten, jeg vil gerne have at det næste møde med stfv. bliver i hvert sit lokale.. men kan jeg bare ringe ind og bede om det ?? 

håber lidt på svar, for synes ikke rigtig der er nogen der kan besvare det her for mig  

Hold da op hvor folk dog hakker på en efterhånden.. Især de her emner !!!
Og nej!! Du skal ikke give ham noget af alt det der med.. Du skal bare give barnet en passende mængde tøj med.. Resten skal han selv klare...
Sys det er noget fis at sige at hun bare skal give ham alt med på listen!
Det ville da kun være at gøre ham en bjørnetjeneste.. Han blir da nødt til selv at finde ud af hvad det kræver at ha et barn når han nu selv gerne vil.. Hvis han har så travlt med at vil ha barnet må ham ud og investere i det fornødne... Han skal jo bruge det før eller siden alligevel
..
Og jeg personligt egen barnevogn eller ej havde aldrig nogensinde lånt ham barnevognen!!

Og ja man skal sluge mange kameler for at barnet trives men man kan jo også sluge så mange at man faktisk blir udnyttet... Mer vil ha met og han finder jo så sikkert ud ad at moderen alligevel giver ham lov til alt hvad han ønsker for at bevare husfreden...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.