Hvad er mine rettigheder ????! :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.850 visninger
23 svar
0 synes godt om
25. august 2012

Anonym trådstarter

Har diskuteret MEGET med faren til mit barn om hvad mine rettigheder som bopælsforældre er... han mener jo, at når den bette skal have samvær uden mit opsyn (altså udenfor mit hjem) hvad skal jeg så give med ?? 

han køre den bette til århus til nogen han kender der, da han ikke kan køre helt til sønderjylland når der ikek er tale om overnatning endnu .. (bryder mig ikke om at han skal være ved fremmede menesker i århus med sin far, men det er ude af mine hænder ) men altså, ifølge ham skal jeg medbringe:

barnevogn (som han ikek får lov til, da det er en vi har lånt og de ikke ser at vi låner den yderligere ud) 

autostol

mme + grød

bleer

tøj

vådservietter /engangsservietter

legetøj

sutter

ja i det hele taget bare alt, for han mener at det er hans ret eftersom han betaler børnepenge ..

er jeg helt galt på den hvis jeg siger at det eneste jeg har krav om at give med er tøj ?? 

barnet er et år gammelt... 

og forresten, jeg vil gerne have at det næste møde med stfv. bliver i hvert sit lokale.. men kan jeg bare ringe ind og bede om det ?? 

håber lidt på svar, for synes ikke rigtig der er nogen der kan besvare det her for mig  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2012

Maise86

Jeg mener faktisk at han har ret i at du skal stille alt til rådighed som barnet skal bruge under samvær. Dog ikke mad.

Men hæng mig ikke op på det

Anmeld

25. august 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Du skal give ham tøj, sko osv med. Mad skal HAN! Man giver jo heller ikke sit barn på 13 år 1 stk kød og 2 kartoffler med i madpakke?

Jeg ville ringe til statsforvaltningen og høre dem ad om resten!

Anmeld

25. august 2012

Zelinasmor

Det eneste jeg lige kan svare dig på, er at du kun SKAL give rent tøj med. Resten skal han selv sørge for. Og det er uanset om han betaler børnepenge eller ej 

Anmeld

25. august 2012

Anonym trådstarter

xoxotasha skriver:

Det eneste jeg lige kan svare dig på, er at du kun SKAL give rent tøj med. Resten skal han selv sørge for. Og det er uanset om han betaler børnepenge eller ej 

men har jeg så også krav på at det kommer tilbage i samme stand, altså rent ? 

Anmeld

25. august 2012

Zelinasmor

Anonym skriver:

men har jeg så også krav på at det kommer tilbage i samme stand, altså rent ? 

Det mener jeg ikke nej. 

Anmeld

25. august 2012

FruK

Kun tøj - resten skal han selv sørge for. Jeg ville dog nok låne ham f.eks. barnevogn, med mindre du har grund til at tro, st han ikke vil passe på den.

Du har ikke krav på at det kommer rent retur - det ville jeg også springe op og falde ned på. Jeg fik beskidt tøj retur alle de år min eks var alene - det var nemmere for os begge. Men igen, hvis du har grund til at tro at han ødelægger det,klan jeg godt forstå du ikke er meget for det.

I så fald kunne du måske købe lidt brugt - og give ham det samme med hver gang han skal have barnet. Hvis han så ødelægger det, er det jo mest irriterende for ham selv. 

Du skal ikke give mad, bleer osv med - det skal han selv sørge for.

Anmeld

25. august 2012

Nessie

Kender ikke til reglerne, men vil i bund og grund mene at han selv skal have det hele.

Han kan jo bare købe en brugt barnevogn, det behøver jo en være en dyr, smart én.

Legetøj og mad skal han da helt sikkert selv stå for.
Tøjet kan man jo bare sige nå til, og så give ham noget af det med, man ikke selv gider bruge, så køber han nok selv noget pænt en gang.

Han vil nok have svært ved at nå at få vasket tøjet, så at det kommer beskidt med hjem vil nok være det nemmeste.

Og så synes jeg bestemt ikke i skal holde møde med statsforvaltningen hver for sig, det fremmer da ikke samarbejdet mellem jer

Anmeld

25. august 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Har diskuteret MEGET med faren til mit barn om hvad mine rettigheder som bopælsforældre er... han mener jo, at når den bette skal have samvær uden mit opsyn (altså udenfor mit hjem) hvad skal jeg så give med ?? 

han køre den bette til århus til nogen han kender der, da han ikke kan køre helt til sønderjylland når der ikek er tale om overnatning endnu .. (bryder mig ikke om at han skal være ved fremmede menesker i århus med sin far, men det er ude af mine hænder ) men altså, ifølge ham skal jeg medbringe:

barnevogn (som han ikek får lov til, da det er en vi har lånt og de ikke ser at vi låner den yderligere ud) 

autostol

mme + grød

bleer

tøj

vådservietter /engangsservietter

legetøj

sutter

ja i det hele taget bare alt, for han mener at det er hans ret eftersom han betaler børnepenge ..

er jeg helt galt på den hvis jeg siger at det eneste jeg har krav om at give med er tøj ?? 

barnet er et år gammelt... 

og forresten, jeg vil gerne have at det næste møde med stfv. bliver i hvert sit lokale.. men kan jeg bare ringe ind og bede om det ?? 

håber lidt på svar, for synes ikke rigtig der er nogen der kan besvare det her for mig  

Jeg ved ikke præcis, hvordan reglerne er - men jeg ville synes, det var rimeligt og overkommeligt at give ham alt på listen med, bortset måske fra maden. Barnevognen bliver i mine øjne ikke lånt ud til andre - det er barnet, der har den med, ikke faren, der låner den. 

I det hele taget ville jeg se sådan på det, at indtil barnet kan besøge faren i hans eget hjem, skulle det have sine egne ting med - der er da ingen grund til, at fx sutter og legetøj, som barnet "kender", ikke må følge med barnet. 

Anmeld

25. august 2012

Kamilla-m

Mor og meget mere skriver:

Jeg ved ikke præcis, hvordan reglerne er - men jeg ville synes, det var rimeligt og overkommeligt at give ham alt på listen med, bortset måske fra maden. Barnevognen bliver i mine øjne ikke lånt ud til andre - det er barnet, der har den med, ikke faren, der låner den. 

I det hele taget ville jeg se sådan på det, at indtil barnet kan besøge faren i hans eget hjem, skulle det have sine egne ting med - der er da ingen grund til, at fx sutter og legetøj, som barnet "kender", ikke må følge med barnet. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.