Anonym skriver:
Har diskuteret MEGET med faren til mit barn om hvad mine rettigheder som bopælsforældre er... han mener jo, at når den bette skal have samvær uden mit opsyn (altså udenfor mit hjem) hvad skal jeg så give med ??
han køre den bette til århus til nogen han kender der, da han ikke kan køre helt til sønderjylland når der ikek er tale om overnatning endnu .. (bryder mig ikke om at han skal være ved fremmede menesker i århus med sin far, men det er ude af mine hænder
) men altså, ifølge ham skal jeg medbringe:
barnevogn (som han ikek får lov til, da det er en vi har lånt og de ikke ser at vi låner den yderligere ud)
autostol
mme + grød
bleer
tøj
vådservietter /engangsservietter
legetøj
sutter
ja i det hele taget bare alt, for han mener at det er hans ret eftersom han betaler børnepenge ..
er jeg helt galt på den hvis jeg siger at det eneste jeg har krav om at give med er tøj ??
barnet er et år gammelt...
og forresten, jeg vil gerne have at det næste møde med stfv. bliver i hvert sit lokale.. men kan jeg bare ringe ind og bede om det ??
håber lidt på svar, for synes ikke rigtig der er nogen der kan besvare det her for mig
I dette tilfælde, når barnet ikke sover hos far, kan rettigheder være rettigheder i mine øjne.
Hvis det var min kæreste og mig der stod i den situation ville jeg give alt med. I mine øjn beder han ikke om meget - så ville jeg sige 'f*ck rettigheder' og finde respekt, medmennskelighed og næstkærlighed frem. Det vigtigste er at dit barn får en god dag med sin far.
Barnevogn - som andre skriver, følger den barnet, har dog læst hvad du har skrevet, og så ville jeg foreslå far at kæbe en klapvogn, som han kan bruge senere hen også. Man kan jo få nogen hvor ryggen kan ligges ned. Også brugte som er i fint stand.
Autostol - den bliver vel alligevel ikke brugt, når du ikke har barnet.
Mme & grød - der er jeg lidt splittet .. Pulveret kan du vel godt give med - men grød må han selv sørge for.
Bleer - det kan højst handle om 5-6 stk. + ekstra.
Tøj - 2 ekstra sæt, som måske ikke bliver brugt.
Vådservietter - køb en pakke til ham, som gave.
Legetøj - barnet har vel sit yndlingslegetøj, og det er jo barnets.
Sutter - det samme som ved legetøj.
... Men det er bare min holdning. Er også, som en anden i debatten skilsmisse barn - og jeg vil gøre alt for at få det til at glide. I mine øjn er det at tage en ligegyldig kamp op. Det er jo barnet det handler om her, ikk?