Hvad er mine rettigheder ????! :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2012

Mamalou

Jeg ville sende det med, der er nødvendigt for, at mit barn får en vellykket og god dag med far. Man skal passe på, at man ikke kæmper for at kæmpe, men har fokus på barnets behov. Med hensyn til barnevognen, så har I vel lånt den til barnet og så kan det vel være ligegyldigt hvem der triller med den? Jeg har selv et delebarn og ved hvordan det er, men jeg går langt for at få det til at glide - for mit barns skyld! 

Kh. Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2012

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Har diskuteret MEGET med faren til mit barn om hvad mine rettigheder som bopælsforældre er... han mener jo, at når den bette skal have samvær uden mit opsyn (altså udenfor mit hjem) hvad skal jeg så give med ?? 

han køre den bette til århus til nogen han kender der, da han ikke kan køre helt til sønderjylland når der ikek er tale om overnatning endnu .. (bryder mig ikke om at han skal være ved fremmede menesker i århus med sin far, men det er ude af mine hænder ) men altså, ifølge ham skal jeg medbringe:

barnevogn (som han ikek får lov til, da det er en vi har lånt og de ikke ser at vi låner den yderligere ud) 

autostol

mme + grød

bleer

tøj

vådservietter /engangsservietter

legetøj

sutter

ja i det hele taget bare alt, for han mener at det er hans ret eftersom han betaler børnepenge ..

er jeg helt galt på den hvis jeg siger at det eneste jeg har krav om at give med er tøj ?? 

barnet er et år gammelt... 

og forresten, jeg vil gerne have at det næste møde med stfv. bliver i hvert sit lokale.. men kan jeg bare ringe ind og bede om det ?? 

håber lidt på svar, for synes ikke rigtig der er nogen der kan besvare det her for mig  

Ring til statsforvaltningen og hør dem ad

Anmeld

26. august 2012

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Kun tøj - resten skal han selv sørge for. Jeg ville dog nok låne ham f.eks. barnevogn, med mindre du har grund til at tro, st han ikke vil passe på den.

Du har ikke krav på at det kommer rent retur - det ville jeg også springe op og falde ned på. Jeg fik beskidt tøj retur alle de år min eks var alene - det var nemmere for os begge. Men igen, hvis du har grund til at tro at han ødelægger det,klan jeg godt forstå du ikke er meget for det.

I så fald kunne du måske købe lidt brugt - og give ham det samme med hver gang han skal have barnet. Hvis han så ødelægger det, er det jo mest irriterende for ham selv. 

Du skal ikke give mad, bleer osv med - det skal han selv sørge for.

problemet er bare at vi bor i en meget lille by, og hvis dem vi har lånt barnevognen af ser ham gå med den, jamen så skal de have den igen med det samme, og sådan ville jeg også selv have det hvis jeg havde lånt min barnevogn ud til 14.000 kr. 

så jeg må gerne give ham det samme tøj med hver gang ?? han har ikke krav på at tage det der lige falder ham ind i mit skab ? 

synes ikke det ville være fair at jeg skulle give bleer osv. med eftersom han jo kun betaler de der 1200 om måneden.. og hn skal jo alligevel have købt tingene på et tidspunkt 

tak for svar 

Anmeld

26. august 2012

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg ved ikke præcis, hvordan reglerne er - men jeg ville synes, det var rimeligt og overkommeligt at give ham alt på listen med, bortset måske fra maden. Barnevognen bliver i mine øjne ikke lånt ud til andre - det er barnet, der har den med, ikke faren, der låner den. 

I det hele taget ville jeg se sådan på det, at indtil barnet kan besøge faren i hans eget hjem, skulle det have sine egne ting med - der er da ingen grund til, at fx sutter og legetøj, som barnet "kender", ikke må følge med barnet. 

hvordan kan det være rimeligt at jeg skal give vores barn alt med ?? han skal vel også selv bidrage med noget nu han pludselig gerne vil se sin søn alligevel.. 

har læst mig frem til at det kun er tøj der skal med, så det er det eneste han får med fra mig .. kan ikke passe jeg skal betale ALT når samværet ikke foregår i mit hjem .. 

Anmeld

26. august 2012

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Jeg ville sende det med, der er nødvendigt for, at mit barn får en vellykket og god dag med far. Man skal passe på, at man ikke kæmper for at kæmpe, men har fokus på barnets behov. Med hensyn til barnevognen, så har I vel lånt den til barnet og så kan det vel være ligegyldigt hvem der triller med den? Jeg har selv et delebarn og ved hvordan det er, men jeg går langt for at få det til at glide - for mit barns skyld! 

Kh. Louise

men det er vel ikke min opgave at sørge for at dagen med far bliver god ?? 

det er vel ikke mit ansvar at han får købt det nødvendige til sit barn, han vil jo have overnatninger på sigt, så han skal alligevel ud og købe det hele på et tidspunkt .... 

har læst mig frem til at det kun er tøj jeg skal give med når det er udenfor mit hjem, og ikke under mit opsyn.. så det er det eneste jeg har tænkt mig at give med .. 

Anmeld

26. august 2012

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
Anonym skriver:

hvordan kan det være rimeligt at jeg skal give vores barn alt med ?? han skal vel også selv bidrage med noget nu han pludselig gerne vil se sin søn alligevel.. 

har læst mig frem til at det kun er tøj der skal med, så det er det eneste han får med fra mig .. kan ikke passe jeg skal betale ALT når samværet ikke foregår i mit hjem .. 

men helt ærligt, hvor mange bleer og hvor meget tøj bliver brugt på samvær på en dag? Lad dog være med at bruge kræfter på at bekrige din ex på den måde, det er jo trods alt barnet som skal have rent tøj på og en tør ble.

Jeg ville aldrig have lånt en barnevogn som ingen andre må køre med, eller er det i virkeligheden personligt fordi det er en ex.....Må din mor, veninde og andre køre med den, ellers er den for mig at se ubrugelig, hvis ikke alle måtte køre med den.

Anmeld

26. august 2012

Anonym trådstarter

2skønnebørn skriver:

men helt ærligt, hvor mange bleer og hvor meget tøj bliver brugt på samvær på en dag? Lad dog være med at bruge kræfter på at bekrige din ex på den måde, det er jo trods alt barnet som skal have rent tøj på og en tør ble.

Jeg ville aldrig have lånt en barnevogn som ingen andre må køre med, eller er det i virkeligheden personligt fordi det er en ex.....Må din mor, veninde og andre køre med den, ellers er den for mig at se ubrugelig, hvis ikke alle måtte køre med den.

jamen så er det da godt det ikke er dig som har lånt den vi er herhjemme i en træls økonomisk situation så der var ikke andet at gøre for os.. 

og nej, der er ingen andre der må køre med den, mine forældre har selv en barnevogn til når han er der.. så der er der ingen problemer, og han er ikek blevet passet af andre endnu.. 

jamen helt ærligt, hvor meget koster en pakke bleer ? det kan han vel ofre på at hans søn har en ren ble... og kan han ikke det, jamen så skal han måske vente med at ville have drengen udenfor mit hjem.. 

Anmeld

26. august 2012

FruK

Anonym skriver:

problemet er bare at vi bor i en meget lille by, og hvis dem vi har lånt barnevognen af ser ham gå med den, jamen så skal de have den igen med det samme, og sådan ville jeg også selv have det hvis jeg havde lånt min barnevogn ud til 14.000 kr. 

så jeg må gerne give ham det samme tøj med hver gang ?? han har ikke krav på at tage det der lige falder ham ind i mit skab ? 

synes ikke det ville være fair at jeg skulle give bleer osv. med eftersom han jo kun betaler de der 1200 om måneden.. og hn skal jo alligevel have købt tingene på et tidspunkt 

tak for svar 

Hvis jeg var trængt økonomisk ville jeg slet ikke turde at køre rundt med en lånt barnevogn til 14.000 - tænk hvis der skete noget med den, så jeg skulle erstatte.  I det hele taget ville jeg nok synes det var ret irriterende med en barnevogn, som jeg kun selv måtte køre med. Så ville jeg nok hellere bruge en tusse på en brugt vogn - som kunne følge med barnet. Men det er jo en smagssag. 

Det virker dog måske lidt tåbeligt for mig, at far skal ud og investere i en en stor ting som barnevogn for kun at bruge den til ganske lidt samvær - men jo, det kan du godt kræve tror jeg.

Han kan ikke blande sig i, hvilket tøj du giver med, bare det er passende for årstiden og passer barnet.

Anmeld

27. august 2012

RGN

Profilbillede for RGN

Du har kun pligt til at give tøj med.

Jeg kan godt se andres synspunkter mht, at man ikke skal kæmpe for at kæmpe og havde jeg fx en autostol ville jeg naturligvis lade far låne den, men jeg synes det er fair, at han selv betaler de engangsting barnet skal bruge som fx. bleer og mad.

Han kan umuligt være særlig interesseret i sit barn, hvis han ikke vil bruge penge på den slags til sit barn.

Du kan ikke bede om et opdelt møde i statsforvaltningen. De går meget op i, at man forsøger at samarbejde.
Da min eks fik et polititilhold, forsøgte de at presse mig til, at sidde i samme lokale og forhandle med ham.
(Jeg stod dog fast og først da jeg slog i bordet og talte med store bogstaver accepterede de det, fordi de til sidst indså, at jeg godt var klar over loven var på min side)

Jeg håber I finder ud af, at samarbejde. Det kan være svært i starten, især hvis man har en latterlig eks. Men man skal gøre sit bedste. Det lønner sig for jer alle tre i sidste ende.

Anmeld

27. august 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Anonym skriver:

Har diskuteret MEGET med faren til mit barn om hvad mine rettigheder som bopælsforældre er... han mener jo, at når den bette skal have samvær uden mit opsyn (altså udenfor mit hjem) hvad skal jeg så give med ?? 

han køre den bette til århus til nogen han kender der, da han ikke kan køre helt til sønderjylland når der ikek er tale om overnatning endnu .. (bryder mig ikke om at han skal være ved fremmede menesker i århus med sin far, men det er ude af mine hænder ) men altså, ifølge ham skal jeg medbringe:

barnevogn (som han ikek får lov til, da det er en vi har lånt og de ikke ser at vi låner den yderligere ud) 

autostol

mme + grød

bleer

tøj

vådservietter /engangsservietter

legetøj

sutter

ja i det hele taget bare alt, for han mener at det er hans ret eftersom han betaler børnepenge ..

er jeg helt galt på den hvis jeg siger at det eneste jeg har krav om at give med er tøj ?? 

barnet er et år gammelt... 

og forresten, jeg vil gerne have at det næste møde med stfv. bliver i hvert sit lokale.. men kan jeg bare ringe ind og bede om det ?? 

håber lidt på svar, for synes ikke rigtig der er nogen der kan besvare det her for mig  

I dette tilfælde, når barnet ikke sover hos far, kan rettigheder være rettigheder i mine øjne.

Hvis det var min kæreste og mig der stod i den situation ville jeg give alt med. I mine øjn beder han ikke om meget - så ville jeg sige 'f*ck rettigheder' og finde respekt, medmennskelighed og næstkærlighed frem. Det vigtigste er at dit barn får en god dag med sin far.

Barnevogn - som andre skriver, følger den barnet, har dog læst hvad du har skrevet, og så ville jeg foreslå far at kæbe en klapvogn, som han kan bruge senere hen også. Man kan jo få nogen hvor ryggen kan ligges ned. Også brugte som er i fint stand.

Autostol - den bliver vel alligevel ikke brugt, når du ikke har barnet.

Mme & grød - der er jeg lidt splittet .. Pulveret kan du vel godt give med - men grød må han selv sørge for.

Bleer - det kan højst handle om 5-6 stk. + ekstra.

Tøj - 2 ekstra sæt, som måske ikke bliver brugt.

Vådservietter - køb en pakke til ham, som gave.

Legetøj - barnet har vel sit yndlingslegetøj, og det er jo barnets.

Sutter - det samme som ved legetøj.

... Men det er bare min holdning. Er også, som en anden i debatten skilsmisse barn - og jeg vil gøre alt for at få det til at glide. I mine øjn er det at tage en ligegyldig kamp op. Det er jo barnet det handler om her, ikk?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.