hjælp økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2012

serinasmor

Er de beløb før eller efter køb af mad ?

Hvis det er efter vil jeg mene det sagtens kan lade sig gøre ... er det før bliver det godt nok stramt og på randen af umuligt .. har i medregnet ekstra boligstøtte ? Hvis i da bor til leje

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2012

Anonym trådstarter

pemiro skriver:

Det er jo desværre ikke helt til at svare på..
Hvad i bruger på mad, el, vand, varme, telefoner osv osv ved vi jo ikke..

Hvis jeg var jer, ville jeg finde ud af hvor meget i bruger på nr et nu, og så ville jeg lægge et budget med alle udgifter, hvor nr 1 også er med som en post.
På den måde kan i jo se om der er overskud på bundlinien til en nr to, samtidig med der jo stadig skal være ekstra penge til sjov og ballade efter alt er trukket, plus evt lidt opsparing..
Derudover skal i huske at nr 1 nok blir lidt dyrere med tøj, mad, legetøj og institution når "den" blivet lidt ældre...

Personligt ville jeg ikke selv regne børneydelse/penge med i budgettet da det hos os er ekstra penge til sjov med børn, ny seng med tiden, cykel, børneopsparing osv... Det er ikke penge vi regner med at få hvis du forstår de kommer på en opsparingskonto så vi altid har til at kunne tage i svømmehallen, zoo eller lign..

Vælger i dog at regne dem med, så husk de falder når nr 1 bliver to år..

altså vi har helt styr på vores økonomi og vi har en meget velfungerende budget konto.

Når ALT er betalt er der 6200 kr tilbage til mad, gaver osv.Uden b/u ydelsen

Anmeld

24. august 2012

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Er de beløb før eller efter køb af mad ?

Hvis det er efter vil jeg mene det sagtens kan lade sig gøre ... er det før bliver det godt nok stramt og på randen af umuligt .. har i medregnet ekstra boligstøtte ? Hvis i da bor til leje

det er til mad, aver, tøj osv. 6200 kr uden børne/unge ydelsen og 9200 kr med om mdr.

Anmeld

24. august 2012

ESV

Anonym skriver:

pengene er jo små i forvejen Så vi er jo vant til det..

MHT banken, så tror jeg bestemt ikke de siger: JA få et barn mere, når Jeres økonomi ser ud som den gør..

Ifølge banken skal man have et rådighedsbeløb på 8000 kr 2 voksne og 1500 kr per barn.

Hold da fast hva er det for en bank?? Vores bank siger 10000 for 2 voksne og 3500 pr barn til mad og øvrigt forbrug.

Anmeld

24. august 2012

Anonym trådstarter

ESV skriver:

Hold da fast hva er det for en bank?? Vores bank siger 10000 for 2 voksne og 3500 pr barn til mad og øvrigt forbrug.

nordea

Siger din bank at I i en familie på 2 voksne og 2 børn skal have 17000 kr i rådighed?

Anmeld

24. august 2012

ESV

Anonym skriver:

nordea

Siger din bank at I i en familie på 2 voksne og 2 børn skal have 17000 kr i rådighed?

Jep!! Vi skal have et rådigheds beløb på 13500 som det ser ud nu hvis vi spørger banken.. Og jeg er på su, tro mig vi har bestemt ikke de penge til rådighed.

Anmeld

24. august 2012

Anonym trådstarter

ESV skriver:

Jep!! Vi skal have et rådigheds beløb på 13500 som det ser ud nu hvis vi spørger banken.. Og jeg er på su, tro mig vi har bestemt ikke de penge til rådighed.

ej det var da helt vildt og efter min mening slet ikke nødvendigt!

Anmeld

24. august 2012

ESV

Anonym skriver:

ej det var da helt vildt og efter min mening slet ikke nødvendigt!

Nej præcis.. Og det er faktisk det der er årsag til vi lige har fået afslag på at låne til et hus, de mener vores rådighedsbeløb er alt for lavt!

Anmeld

24. august 2012

Anonym trådstarter

ESV skriver:

Nej præcis.. Og det er faktisk det der er årsag til vi lige har fået afslag på at låne til et hus, de mener vores rådighedsbeløb er alt for lavt!

jeg tror det handler om at ifm huskøb at hvis én af Jer mister Jeres job så skal der stadig være økonomi til at betale de udgifter der nu er.

Anmeld

24. august 2012

pemiro

Anonym skriver:

altså vi har helt styr på vores økonomi og vi har en meget velfungerende budget konto.

Når ALT er betalt er der 6200 kr tilbage til mad, gaver osv.Uden b/u ydelsen

Hvor meget bruger i på mad om måneden?
Vi bruger 2500, og det er til to voksne og et barn på
Mme. I de penge er der også til vaskepulver, opvaskemiddel og sådan...
Hvis ikke i bruger mere vil jeg bestemt mene i kan have råd til et barn mere uden problemer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.