hjælp økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.349 visninger
21 svar
0 synes godt om
23. august 2012

Anonym trådstarter

hvis vi fik et barn mere ville vores rådighedsbeløb være som følgende

Under barsel inden inst start: 3400 kr
Under barsel efter inst start: 2200 kr (drejer sig om max et par mdr)
Efter barsel: 6200 kr

Vi lever i forvejen meget stramt med et rådigheds beløb på lige omkring 6000 kr og det kører lige.. Hvis vi får et barn mere er vi færdige med nogle småafdrag som gør det muligt at få 200 kr mere end nu

Hvad mener I? Vores økonomi bliver først rigtig god om 8 år.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2012

Anonym trådstarter

23. august 2012

SukkerDronning

Anonym skriver:

hvis vi fik et barn mere ville vores rådighedsbeløb være som følgende

Under barsel inden inst start: 3400 kr
Under barsel efter inst start: 2200 kr (drejer sig om max et par mdr)
Efter barsel: 6200 kr

Vi lever i forvejen meget stramt med et rådigheds beløb på lige omkring 6000 kr og det kører lige.. Hvis vi får et barn mere er vi færdige med nogle småafdrag som gør det muligt at få 200 kr mere end nu

Hvad mener I? Vores økonomi bliver først rigtig god om 8 år.

Vil det så sige at I kun har 200,- mere om måneden til mad, bleer og tøj til et ekstra barn, når barslen er slut?

Anmeld

24. august 2012

Anonym trådstarter

SukkerDronning skriver:

Vil det så sige at I kun har 200,- mere om måneden til mad, bleer og tøj til et ekstra barn, når barslen er slut?

Ja vores rådighedsbeløb ville være på 6200 kr - til alt!

Nu er det på 6000 kr til alt. Når den lille ville komme ville den "store" nok være ved at stoppe med ble, så det ville nok udligne sig selv.

De 6200 kr er uden børne/unge ydelse - hvis vi ligger den ind i budgettet vil vi have ca 9200 kr om mdr i snit

Anmeld

24. august 2012

LR85

Undskyld mit lidt anderledes svar, men det synes jeg måske mere er fornuftigt du snakker med din mand og bank om. 

Vi ved jo ikke hvad i bruger jeres penge på. Nogen har brug for 10.000 til rådighed, andre lever a SU. 

Du må jo se på jeres udgifter, indtægter og snakke med din mand om det er noget i kan leve med. Det er jo kun jer der kan svare på det, og ikke os. 

Mit råd, hvis jeg skal være lidt konstruktiv, er at i jo allerede nu kan begynde at spare stille og roligt op til når barnet kommer. 

I kan måske hver lægge 2-500 kr til side, og på den måde være bedr stillet, til tiden hvor pengene er små. 

Anmeld

24. august 2012

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

Undskyld mit lidt anderledes svar, men det synes jeg måske mere er fornuftigt du snakker med din mand og bank om. 

Vi ved jo ikke hvad i bruger jeres penge på. Nogen har brug for 10.000 til rådighed, andre lever a SU. 

Du må jo se på jeres udgifter, indtægter og snakke med din mand om det er noget i kan leve med. Det er jo kun jer der kan svare på det, og ikke os. 

Mit råd, hvis jeg skal være lidt konstruktiv, er at i jo allerede nu kan begynde at spare stille og roligt op til når barnet kommer. 

I kan måske hver lægge 2-500 kr til side, og på den måde være bedr stillet, til tiden hvor pengene er små. 

pengene er jo små i forvejen Så vi er jo vant til det..

MHT banken, så tror jeg bestemt ikke de siger: JA få et barn mere, når Jeres økonomi ser ud som den gør..

Ifølge banken skal man have et rådighedsbeløb på 8000 kr 2 voksne og 1500 kr per barn.

Anmeld

24. august 2012

pemiro

Det er jo desværre ikke helt til at svare på..
Hvad i bruger på mad, el, vand, varme, telefoner osv osv ved vi jo ikke..

Hvis jeg var jer, ville jeg finde ud af hvor meget i bruger på nr et nu, og så ville jeg lægge et budget med alle udgifter, hvor nr 1 også er med som en post.
På den måde kan i jo se om der er overskud på bundlinien til en nr to, samtidig med der jo stadig skal være ekstra penge til sjov og ballade efter alt er trukket, plus evt lidt opsparing..
Derudover skal i huske at nr 1 nok blir lidt dyrere med tøj, mad, legetøj og institution når "den" blivet lidt ældre...

Personligt ville jeg ikke selv regne børneydelse/penge med i budgettet da det hos os er ekstra penge til sjov med børn, ny seng med tiden, cykel, børneopsparing osv... Det er ikke penge vi regner med at få hvis du forstår de kommer på en opsparingskonto så vi altid har til at kunne tage i svømmehallen, zoo eller lign..

Vælger i dog at regne dem med, så husk de falder når nr 1 bliver to år..

Anmeld

24. august 2012

K&S

pemiro skriver:

Det er jo desværre ikke helt til at svare på..
Hvad i bruger på mad, el, vand, varme, telefoner osv osv ved vi jo ikke..

Hvis jeg var jer, ville jeg finde ud af hvor meget i bruger på nr et nu, og så ville jeg lægge et budget med alle udgifter, hvor nr 1 også er med som en post.
På den måde kan i jo se om der er overskud på bundlinien til en nr to, samtidig med der jo stadig skal være ekstra penge til sjov og ballade efter alt er trukket, plus evt lidt opsparing..
Derudover skal i huske at nr 1 nok blir lidt dyrere med tøj, mad, legetøj og institution når "den" blivet lidt ældre...

Personligt ville jeg ikke selv regne børneydelse/penge med i budgettet da det hos os er ekstra penge til sjov med børn, ny seng med tiden, cykel, børneopsparing osv... Det er ikke penge vi regner med at få hvis du forstår de kommer på en opsparingskonto så vi altid har til at kunne tage i svømmehallen, zoo eller lign..

Vælger i dog at regne dem med, så husk de falder når nr 1 bliver to år..

Børnepengene falder først, når barnet fylder 3 år

Anmeld

24. august 2012

pemiro

K&S skriver:

Børnepengene falder først, når barnet fylder 3 år

Ahh så når der står 0-2 år er det fordi 2 år er med
Fedt.. Tak for info

Anmeld

24. august 2012

K&S

pemiro skriver:

Ahh så når der står 0-2 år er det fordi 2 år er med
Fedt.. Tak for info

Lige præcis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.