Mmmm romkugler!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2012

Dot D

Mette. skriver:

Hej igen,

Undskyld jeg sådan bliver ved med at stille spørgsmål, men dine råd virker bare hver gang. 

Til mudcake - er det så nescafe som er blandet op der skal i eller er det tsk. af pulveret rent? håber det giver mening.

Også lige et andet spørgsmål - når du laver jordbær mousse, skal man så koge de frosne bær som med hindbær, eller er det ikke nødvendigt? I tilfælde af du koger dem, hvordan undgår du så alt smagen forsvinder når du hælder vandet fra dem? Jeg lavede det nemlig den anden dag og det blev godt nok noget tyndt i smagen..

På forhånd tusind tak for hjælpen. 

Hi hi, du spørger bare

Jeg bruger IKKE kaffe i, kan ikke fordrage smagen, så den undlader jeg og kommer lidt extra vand i istedet for.... Det fungere fint for mig

Jeg koger også mine jordbær, og jeg moser dem i gryden i mens. Så hælder jeg det hele i en skål med låg og så på køl.. Jeg synes ikke, at jeg "har mistet" smagen, når jeg har lavet det, men jeg bruger også lidt mere jordbær end hindbær til samme mængde fløde, måske det er derfor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2012

Mette.

Tullen85 skriver:

Hehe hvor er du sød... Men må nok være et svar skyldigt. For jeg undlader altid nescafé fra opskriften, kan simpelthen ikke fordrage kaffe og kan spotte selv dem mindste smule, så jeg undlader helt, og putter heller ikke ekstra vand i. Men kunne forestille mig det bare er pulveret, for ellers havde der nok bare stået 2 dl kaffe eller lign.

Jeg har aldrig prøvet at bruge frostne jordbær, bruger altid friske fordi jeg ikke bryder mig om jordbær frosne. De gange jeg har lavet med frosne hindbær har jeg ikke hælt vandet fra men bare tilsat husblas i den let afkogte hindbær sylt. Men tror det er en smagssag, for mange der ikke bryder sig om at bruge husblas...

Tusind tak for svar, jeg undlader bare kaffen næste gang også så - den var nemlig umulig at smage da jeg tilføjede den sidst, så derfor undrede jeg mig lidt.

Jeg vil forsøge med friske bær så - hvordan laver du mousse med dem? Bliver de også mast ud og stivet med husblas?

Anmeld

19. september 2012

Mette.

Dot D skriver:

Hi hi, du spørger bare

Jeg bruger IKKE kaffe i, kan ikke fordrage smagen, så den undlader jeg og kommer lidt extra vand i istedet for.... Det fungere fint for mig

Jeg koger også mine jordbær, og jeg moser dem i gryden i mens. Så hælder jeg det hele i en skål med låg og så på køl.. Jeg synes ikke, at jeg "har mistet" smagen, når jeg har lavet det, men jeg bruger også lidt mere jordbær end hindbær til samme mængde fløde, måske det er derfor

Tusind tak for svar,

Jeg brugte stærk espresso sidst, altså som var brygget, men det gav slet ingen smag til kagen, så næste gang undlader jeg det bare, det lyder jo til at fungere fint.

Jeg tror jeg forstår hvordan du gør med bærene så. Problemet er når jeg har kogt dem har jeg fyldt gryden helt med vand så de er dækket også hældt det fra når de er kogt, de mister alt smag + farve på den måde. Men hvad gør du så, hvor meget vand putter du i gryden til en pose bær på 300 gram? Jeg tænker der ikke skal ret meget i før det bliver for vandet så?

Og når du så har most bærene i gryden og kogt dem, tilsætter du så sukker, vanilje og husblas inden det kommer på køl?

Anmeld

19. september 2012

Dot D

Mette. skriver:

Tusind tak for svar,

Jeg brugte stærk espresso sidst, altså som var brygget, men det gav slet ingen smag til kagen, så næste gang undlader jeg det bare, det lyder jo til at fungere fint.

Jeg tror jeg forstår hvordan du gør med bærene så. Problemet er når jeg har kogt dem har jeg fyldt gryden helt med vand så de er dækket også hældt det fra når de er kogt, de mister alt smag + farve på den måde. Men hvad gør du så, hvor meget vand putter du i gryden til en pose bær på 300 gram? Jeg tænker der ikke skal ret meget i før det bliver for vandet så?

Og når du så har most bærene i gryden og kogt dem, tilsætter du så sukker, vanilje og husblas inden det kommer på køl?

Der var "fejlen"... Jeg kommer INGEN vand ved ovehovedet, det er nok derfor, jeg har så meget smag...

Jeg bruger aldrig husblas, kan ikke lide at arbejde med det, så jeg pisker fløden MEGET stiv inden jeg vender jordbærgrøden i

Anmeld

19. september 2012

Mette.

Dot D skriver:

Der var "fejlen"... Jeg kommer INGEN vand ved ovehovedet, det er nok derfor, jeg har så meget smag...

Jeg bruger aldrig husblas, kan ikke lide at arbejde med det, så jeg pisker fløden MEGET stiv inden jeg vender jordbærgrøden i

Ah, så er det, det der er problemet.. Jeg troede bærene brændte på hvis man ikke kom vand ved. Jeg vil forsøge mig helt uden så. Tusind tak for hjælpen.  

Anmeld

19. september 2012

Dot D

Mette. skriver:

Ah, så er det, det der er problemet.. Jeg troede bærene brændte på hvis man ikke kom vand ved. Jeg vil forsøge mig helt uden så. Tusind tak for hjælpen.  

Jeg sætter gryden med bærerne på og tænder på 2-4 stykker (kan gå til 12) og så moser jeg lidt undervejs. Når de er helt tøet, så koger jeg dem op så de har kogt i minimum tre minutter, så skulle eventuelle bakterier være væk

God fornøjelse med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.