Dot D skriver:
Hi hi, du spørger bare

Jeg bruger IKKE kaffe i, kan ikke fordrage smagen, så den undlader jeg og kommer lidt extra vand i istedet for.... Det fungere fint for mig
Jeg koger også mine jordbær, og jeg moser dem i gryden i mens. Så hælder jeg det hele i en skål med låg og så på køl.. Jeg synes ikke, at jeg "har mistet" smagen, når jeg har lavet det, men jeg bruger også lidt mere jordbær end hindbær til samme mængde fløde, måske det er derfor

Tusind tak for svar, 
Jeg brugte stærk espresso sidst, altså som var brygget, men det gav slet ingen smag til kagen, så næste gang undlader jeg det bare, det lyder jo til at fungere fint.
Jeg tror jeg forstår hvordan du gør med bærene så. Problemet er når jeg har kogt dem har jeg fyldt gryden helt med vand så de er dækket også hældt det fra når de er kogt, de mister alt smag + farve på den måde. Men hvad gør du så, hvor meget vand putter du i gryden til en pose bær på 300 gram? Jeg tænker der ikke skal ret meget i før det bliver for vandet så?
Og når du så har most bærene i gryden og kogt dem, tilsætter du så sukker, vanilje og husblas inden det kommer på køl? 
Anmeld