Mmmm romkugler!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2012

SHERO

Mette. skriver:

Tusind tak. det skal prøves i morgen - jeg kan se der står man skal bruge selvhævende mel i den? Hvor kan man få det? 

Det bruger jeg ikke, putter bare alm. mel og så 2 tsk bagepulver i forbuden natronen,det skulle vist give det samme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2012

Mette.

Tullen85 skriver:

Det bruger jeg ikke, putter bare alm. mel og så 2 tsk bagepulver i forbuden natronen,det skulle vist give det samme

Perfekt - tak for hjælpen.

Anmeld

23. august 2012

Dot D

Mette. skriver:

Perfekt - tak for hjælpen.

Det kan være rigtig svært at finde selv-hævende mel i Danmark, så jeg bruger en opskrift fra Nigella Lawson: 215g mel, 2½ tsk. bagepulver og 3/4 tsk. fint salt.

Anmeld

23. august 2012

Mette.

Dot D skriver:

Det kan være rigtig svært at finde selv-hævende mel i Danmark, så jeg bruger en opskrift fra Nigella Lawson: 215g mel, 2½ tsk. bagepulver og 3/4 tsk. fint salt.

Tusind tak - det må jeg prøve. hvad skal det gøre godt for, ved du det? Jeg tænkte jo umiddelbart jeg bare kunne putte lidt bagepulver i kagen i stedet.

Anmeld

23. august 2012

Dot D

Mette. skriver:

Tusind tak - det må jeg prøve. hvad skal det gøre godt for, ved du det? Jeg tænkte jo umiddelbart jeg bare kunne putte lidt bagepulver i kagen i stedet.

Jeg tror, at det er fordi det er en engelsk/amerikansk opskrift, og i de lande er selvhævende mel ligeså almindeligt som "almindeligt" mel, så dér er det nok noget man bare HAR i sit køkken...

Jeg har brugt det hver gang, jeg har bagt mud-cake, men der burde i realiteten ikke være noget i vejen for at putte den mængde bagepulver i, uden at blande den med mel først. Der er dog lidt salt i det selvhævende mel, jeg ved ikke om det gør noget bestemt, som sagt har jeg kun fulgt opskriften og ikke eksperimenteret med denne. Underligt nok, det gør jeg ved alle andre

Anmeld

23. august 2012

Mette.

Dot D skriver:

Jeg tror, at det er fordi det er en engelsk/amerikansk opskrift, og i de lande er selvhævende mel ligeså almindeligt som "almindeligt" mel, så dér er det nok noget man bare HAR i sit køkken...

Jeg har brugt det hver gang, jeg har bagt mud-cake, men der burde i realiteten ikke være noget i vejen for at putte den mængde bagepulver i, uden at blande den med mel først. Der er dog lidt salt i det selvhævende mel, jeg ved ikke om det gør noget bestemt, som sagt har jeg kun fulgt opskriften og ikke eksperimenteret med denne. Underligt nok, det gør jeg ved alle andre

Man kan virkelig også få alt til kagebagning i det land.

Jeg vil forsøge mig med kagen imorgen - så ser jeg  om det ender med et eksperiment eller den sikre vej, jeg er som dig også glad for lige at lave en ændring i ny og næ. 

Anmeld

23. august 2012

Dot D

Mette. skriver:

Man kan virkelig også få alt til kagebagning i det land.

Jeg vil forsøge mig med kagen imorgen - så ser jeg  om det ender med et eksperiment eller den sikre vej, jeg er som dig også glad for lige at lave en ændring i ny og næ. 

Du kan godt begynde at glæde dig, den smager rigtigt godt 

Jeg tror, grunden til at jeg ikke har eksperimenteret lige med denne, er at den så lidt "farlig" ud med aaaaaaaalle de forskellige ingredienser, og det med ovnen der ikke måtte åbnes

Anmeld

18. september 2012

Mette.

Du kan godt begynde at glæde dig, den smager rigtigt godt 

Jeg tror, grunden til at jeg ikke har eksperimenteret lige med denne, er at den så lidt "farlig" ud med aaaaaaaalle de forskellige ingredienser, og det med ovnen der ikke måtte åbnes

Hej igen,

Undskyld jeg sådan bliver ved med at stille spørgsmål, men dine råd virker bare hver gang. 

Til mudcake - er det så nescafe som er blandet op der skal i eller er det tsk. af pulveret rent? håber det giver mening.

Også lige et andet spørgsmål - når du laver jordbær mousse, skal man så koge de frosne bær som med hindbær, eller er det ikke nødvendigt? I tilfælde af du koger dem, hvordan undgår du så alt smagen forsvinder når du hælder vandet fra dem? Jeg lavede det nemlig den anden dag og det blev godt nok noget tyndt i smagen..

På forhånd tusind tak for hjælpen. 

Anmeld

18. september 2012

FrkZier

Tullen85 skriver:

Så fik jeg sgu lige tømt fryseren for kagerester, primært mudcake, og fik lavet de LÆKRESTE romkugler til min klasse i morgen (og en røvfuld muffins)

Har kun lavet romkugler en enkelt gang før, men med mudcake er de altså bare så fantastiske, så det ville jeg liiige anbefale..

Det gode ved at lave dem selv er jo også man kan lave dem den størrelse man helst vil, og er personligt ikke til den der kæmpe klump man køber ved bageren...

Øv sådan nogen lækkerier skal sætte sig alle de forkerte steder..

gid jeg gik i din klasse

Anmeld

18. september 2012

SHERO

Mette. skriver:

Hej igen,

Undskyld jeg sådan bliver ved med at stille spørgsmål, men dine råd virker bare hver gang. 

Til mudcake - er det så nescafe som er blandet op der skal i eller er det tsk. af pulveret rent? håber det giver mening.

Også lige et andet spørgsmål - når du laver jordbær mousse, skal man så koge de frosne bær som med hindbær, eller er det ikke nødvendigt? I tilfælde af du koger dem, hvordan undgår du så alt smagen forsvinder når du hælder vandet fra dem? Jeg lavede det nemlig den anden dag og det blev godt nok noget tyndt i smagen..

På forhånd tusind tak for hjælpen. 

Hehe hvor er du sød... Men må nok være et svar skyldigt. For jeg undlader altid nescafé fra opskriften, kan simpelthen ikke fordrage kaffe og kan spotte selv dem mindste smule, så jeg undlader helt, og putter heller ikke ekstra vand i. Men kunne forestille mig det bare er pulveret, for ellers havde der nok bare stået 2 dl kaffe eller lign.

Jeg har aldrig prøvet at bruge frostne jordbær, bruger altid friske fordi jeg ikke bryder mig om jordbær frosne. De gange jeg har lavet med frosne hindbær har jeg ikke hælt vandet fra men bare tilsat husblas i den let afkogte hindbær sylt. Men tror det er en smagssag, for mange der ikke bryder sig om at bruge husblas...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.