Mmmm romkugler!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.854 visninger
25 svar
0 synes godt om
23. august 2012

SHERO

Så fik jeg sgu lige tømt fryseren for kagerester, primært mudcake, og fik lavet de LÆKRESTE romkugler til min klasse i morgen (og en røvfuld muffins)

Har kun lavet romkugler en enkelt gang før, men med mudcake er de altså bare så fantastiske, så det ville jeg liiige anbefale..

Det gode ved at lave dem selv er jo også man kan lave dem den størrelse man helst vil, og er personligt ikke til den der kæmpe klump man køber ved bageren...

Øv sådan nogen lækkerier skal sætte sig alle de forkerte steder..
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2012

miig1989

Orh det ser godt ud !! Eeeelsker romkugler !
Ville ønske jeg gik i din klasse :p

Anmeld

23. august 2012

klmf

Opskrift tak!

Anmeld

23. august 2012

SHERO

lotchen skriver:

Opskrift tak!

Tror det kommer lidt an på kagen man bruger... Jeg har brugt toppen af 5-6 mudcake (mener jeg, ved ikke hvor mange g.) og 1/4 spundgecake, 50 g. chokoladesmørcreme, 1½ spsk romessent og så bare igennem foodprocesseren. Hvis jeg ikke havde brugt mudcake havde jeg nok proppet noget kakao i...

Har en veninde der bare køber en mazerintærte, en hindbærrulade og så ellers bare en hel flaske romessent og kakao de skulle også være gode, men tror ikke jeg ville lave dem hvis jeg ikke havde rester, så hellere bage en rigtig kage

Anmeld

23. august 2012

SHERO

miig1989 skriver:

Orh det ser godt ud !! Eeeelsker romkugler !
Ville ønske jeg gik i din klasse :p

Hvor er du sød, jahh tror også de er glade for mig, har lidt for tit kage med men rart med nogen af bage til jo

Anmeld

23. august 2012

Mette.

Tullen85 skriver:

Tror det kommer lidt an på kagen man bruger... Jeg har brugt toppen af 5-6 mudcake (mener jeg, ved ikke hvor mange g.) og 1/4 spundgecake, 50 g. chokoladesmørcreme, 1½ spsk romessent og så bare igennem foodprocesseren. Hvis jeg ikke havde brugt mudcake havde jeg nok proppet noget kakao i...

Har en veninde der bare køber en mazerintærte, en hindbærrulade og så ellers bare en hel flaske romessent og kakao de skulle også være gode, men tror ikke jeg ville lave dem hvis jeg ikke havde rester, så hellere bage en rigtig kage

Hvor ser det lækkert ud! vil du også dele opskriften på mudcake?

Anmeld

23. august 2012

Muffin_girl

Tullen85 skriver:

Så fik jeg sgu lige tømt fryseren for kagerester, primært mudcake, og fik lavet de LÆKRESTE romkugler til min klasse i morgen (og en røvfuld muffins)

Har kun lavet romkugler en enkelt gang før, men med mudcake er de altså bare så fantastiske, så det ville jeg liiige anbefale..

Det gode ved at lave dem selv er jo også man kan lave dem den størrelse man helst vil, og er personligt ikke til den der kæmpe klump man køber ved bageren...

Øv sådan nogen lækkerier skal sætte sig alle de forkerte steder..

MUMS det ser godt ud !  

Anmeld

23. august 2012

SHERO

Mette. skriver:

Det letteste er at søge på mudcake på google og så vælge kagekonens side, der jeg bruger opskriften fra, for kommer an på størrelsen på form osv.. Men det er verdens bedste chokoladekage

Anmeld

23. august 2012

SHERO

Mette. skriver:

Det letteste er at søge på mudcake på google og så vælge kagekonens side, der jeg bruger opskriften fra, for kommer an på størrelsen på form osv.. Men det er verdens bedste chokoladekage

Anmeld

23. august 2012

Mette.

Tullen85 skriver:

Tusind tak. det skal prøves i morgen - jeg kan se der står man skal bruge selvhævende mel i den? Hvor kan man få det? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.