i tvivl om uddannelse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2012

Miin'Baby'Mus

Chraz skriver:

Hvor mange 12 taller kræver det, ved du det?

Ja det ville jo være bedre end ingenting. Og det ville stadig være indenfor samme område mere eller mindre. 

http://www.ug.dk/uddannelser/professionsbacheloruddannelser/socialogsundhedsuddannelser/jordemoder.aspx#fold5

Det mindste gennemsnit ligger på 9,3 - men nu ved jeg jo ikke hvor du vil studere henne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2012

Kamulla

Chraz skriver:

Ja det ville jo være bedre end ingenting. Og det ville stadig være indenfor samme område mere eller mindre. 

hvor vil du søge??? er du fra sjælland eller jylland??? 

gennemsnittet i kbh er 10,6

Gennemsnittet i esbjerg er 9,3

Gennemsnittet i Aalborg er 10,0

så det kræver en DEL 12 taller samt ikke under 10

Anmeld

23. august 2012

Chraz

Babymamma skriver:

http://www.ug.dk/uddannelser/professionsbacheloruddannelser/socialogsundhedsuddannelser/jordemoder.aspx#fold5

Det mindste gennemsnit ligger på 9,3 - men nu ved jeg jo ikke hvor du vil studere henne

Jeg vil studere i aalborg

Anmeld

23. august 2012

Chraz

Kamulla skriver:

hvor vil du søge??? er du fra sjælland eller jylland??? 

gennemsnittet i kbh er 10,6

Gennemsnittet i esbjerg er 9,3

Gennemsnittet i Aalborg er 10,0

så det kræver en DEL 12 taller samt ikke under 10

ja så skal jeg stramme mig an kan jeg se Men hvis det er noget man virkelig vil, er man jo også interesseret i at lægge det arbejde i det som det kræver

Anmeld

23. august 2012

Kamulla

Chraz skriver:

ja så skal jeg stramme mig an kan jeg se Men hvis det er noget man virkelig vil, er man jo også interesseret i at lægge det arbejde i det som det kræver

hehe jeg prøvede.. men den skriftlige del fældede mig samt nogle fag som jeg ikke helt var så sej til.. men de andre fik jeg 12 eller 10 i men når du får under 10 så hiver det langt ned 

Anmeld

23. august 2012

Chraz

Kamulla skriver:

hehe jeg prøvede.. men den skriftlige del fældede mig samt nogle fag som jeg ikke helt var så sej til.. men de andre fik jeg 12 eller 10 i men når du får under 10 så hiver det langt ned 

Okay, Ja men man kan i det mindste sige man har prøvet og har gjort sit bedste Og igen, bare det at man får en HF åbner dobbelt så mange døre som der er åbne nu.

Anmeld

23. august 2012

Kamulla

Chraz skriver:

Okay, Ja men man kan i det mindste sige man har prøvet og har gjort sit bedste Og igen, bare det at man får en HF åbner dobbelt så mange døre som der er åbne nu.

det er jo det

Anmeld

23. august 2012

Sphynxlover

hva sker der for at man skal ha alle de 12 taller for at blive jordemoder ?  

Anmeld

23. august 2012

Mathilde

Det er så svært, når man ikke ved hvad man vil!

Jeg var igang med at læse til jordemoder i Ålborg. Jeg knoklede da jeg tog min HF og sluttede med et gennemsnit på 10,0. Hvis man så søger ind indenfor 2 år efter endt udd. må man gange sit snit med 8%, dvs for mit vedkommende kunne jeg søge ind med 10,8. Det kan godt lade sig gøre, hvis man vil

Men som en anden skriver, er det en benhård udd med mange timer i skolen og mange timers lektier på både dansk, norsk og engelsk. Og i praktikken bliver du også kastet ret hurtigt ud i det (hvilket jo er fedt nok). Jeg tog fx imod et barn på min anden vagt.....

Det er stadig det jeg allerhelst vil, ingen tvivl om det. Men for mig og min familie havde det for store omkostninger og derudover var jeg bare bange for, at jeg ikke kunne få job efterfølgende, da det er ret svært i DK. Ligeledes var det svært for mig med de skiftende vagter (dag, aften, nat hulter til bulter).

Men absolut en spændende uddannelse 

Det skal siges, at jeg kørte i bil 3½ time om dagen til og fra skole, så derfor var det jo ekstra svært at få en dagligdag til at fungere!

Anmeld

23. august 2012

klmf

Chraz skriver:

Ved ikke hvordan det er i andre regioner, men de fødesteder jeg kender, er der ikke ansat sygeplejersker, de bruger social og sundheds assistenter. På barselsafdelingerne er der ansat sygeplejersker.

Vil da i det hele taget slå et slag for sygeplejerske, hvis du ikke får det tårnhøje snit som jm kræver Jeg elsker mit job, godt nok er det krævende og arbejdstiderne er nogle gange noget møg (er de jo også som jm) - men det er et FEDT arbejde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.