Det er så svært, når man ikke ved hvad man vil!
Jeg var igang med at læse til jordemoder i Ålborg. Jeg knoklede da jeg tog min HF og sluttede med et gennemsnit på 10,0. Hvis man så søger ind indenfor 2 år efter endt udd. må man gange sit snit med 8%, dvs for mit vedkommende kunne jeg søge ind med 10,8. Det kan godt lade sig gøre, hvis man vil
Men som en anden skriver, er det en benhård udd med mange timer i skolen og mange timers lektier på både dansk, norsk og engelsk. Og i praktikken bliver du også kastet ret hurtigt ud i det (hvilket jo er fedt nok). Jeg tog fx imod et barn på min anden vagt.....
Det er stadig det jeg allerhelst vil, ingen tvivl om det. Men for mig og min familie havde det for store omkostninger og derudover var jeg bare bange for, at jeg ikke kunne få job efterfølgende, da det er ret svært i DK. Ligeledes var det svært for mig med de skiftende vagter (dag, aften, nat hulter til bulter).
Men absolut en spændende uddannelse
Det skal siges, at jeg kørte i bil 3½ time om dagen til og fra skole, så derfor var det jo ekstra svært at få en dagligdag til at fungere!
Anmeld