Fjernsynstid for de små

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2012

LouiseRH

Her er der ingen faste regler og det kommer der kun hvis det tager overhånd

Nu kan jeg se der er mange der skriver at børnene hellere må bruge ipad... Men hvori er forskellen lige?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2012

foto på lærred

Vi er ikke så emsige i forhold til tv-kiggeri. Det er mere HVAD de kigger på end hvor meget. Så længe vores pige er aktiv og laver en masse andre ting, så synes vi godt, at hun kan kople af en halv time til tv. Jeg ville selv blive ked af det hvis jeg ikke fik lov at se tv, fordi nogle mente jeg f.eks hellere skulle motionere eller lign Derfor under jeg gerne min datter noget tv-tid efter en dag i bh fyldt med aktiviteter. Vi har en masse dvd´er som jeg synes jer børnevenlige og aldersvarende. Jeg synes ikke, at det ene udelukker det andet (at man spiller spil, maler, laver perler osv) da dette selvfølgelig også bliver gjort. Så fred være med at min datter hygger sig i selskab med bamse og kylling og Kaj og Andrea

Anmeld

23. august 2012

Isabella_mor

her tændes tv'et om morgenen og så ser vi lidt disney junior imens vi putter under dynen.. det kommer så kun til at ske i weekenderne fra nu af, for jeg kommer til at have travlt om morgenen da jeg starter i skole på mandag... 

og så ser vi også lidt når han kommer hjem fra vugger så han lige kan falde ned.. det sker dog ikke så tit... idag f.eks. har han ikke set noget.. i forgårs så han lidt.. så det er on off.. nogle dage hvor vi gerne bare vil dovne den så kan vi godt se lidt mere om eftermiddagen... især hvis han er enormt pyller og bare trænger til at slappe af.. så ligger han i vores seng og putter til lidt tegnefilm.. 

det syntes jeg selv var hyggeligt da jeg var lille. så det gør han måske også... det virker hvertfald sådan  

Anmeld

31. august 2012

nusenjo88

Amandas-mor skriver:

Jeg tror at det er rart og hyggeligt for børn at falde ned og hygge med en tegnefilm, evt sammen med en forældrer, når de har behov for det. fx efter en lang dag.

Men jeg forarges når folk placerer deres børn foran tv blot for at få dem til at holde kæft og tie stille og så ikke gidder at lege med dem osv. Men som hygge syntes jeg det er fint.

Anmeld

31. august 2012

An&Jo

vi har ikke som sådan regler omkring det, men det er næsten altid slukket når ungerne er vågne..

Beder de dog om at se en film, så får de lov, og de ser gerne tegnefilm om morgenen inde i vores seng når det er weekend og de er ved os, og i hverdagene, ja der ligger Johannes gerne i min seng og får lov til at vågne stille og roligt op til tegnefilm, vi ser det på dr1 og så snart sebastian og alle hans dyr går på tv'et, så rejser Johannes sig og går, det er bare for kedeligt til ham..

men generelt er vi bare meget udenfor, og ellers så har vi gang i alt muligt andet, så drengene får leget en masse udenfor eller med alt deres legetøj..

Anmeld

31. august 2012

nusenjo88

Tusind tak for alle jeres indlæg

Vi har nu i en uges tid kørt med, at tvet for det meste er slukket hele eftermiddagen og det er gået rigtig fint. Så har vi leget ude i haven el.lign. Det er faktisk kun blevet tændt MAX 30 min. om dagen når han har været vågen.

Men har det ligesom mange af jer skriver.

1. Så længe barnet ikke bliver plantet foran det fordi man selv trænger til fred og ro eller fordi man selv er optaget med noget andet - så ser jeg ikke noget problem i det.

2. Hvis det er tegnefilm eller andre børnefilm, der kan lære barnet noget - fx. sprogligt, om farver el.lign. så er det i mine helt tip top MEN: De skal også have lov til at koble af en gang imellem og bare stene og slappe af efter en lang dag i DP eller børnehave. Det ser jeg intet galt i, da de jo også er trætte efter en lang dag. Og i sær efter jeg er startet i praktik igen (læser til sygeplejerske) og han derfor har nogle lange dage i DP (7-15:40) så er han godt brugt når vi kommer hjem og har brug for at være sammen med mig og min mand. Og vii har så sandelig også brug for at være sammen med ham!

Tusind tak for en god debat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.