Fjernsynstid for de små

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2012

nusenjo88

Faith skriver:

Vi har ikke nogen regler omkring det. Om eftermiddagen sætter vi tit en dvd på med Byggemand Bob, Teletubbies eller Bamse og kylling, og så ser de måske 10 min og så mister de interessen og finder noget legetøj i stedet. Det er ikke noget vi gør et kæmpe problem ud af, for de justerer det selv.

Det var da dejlig nemt så  Jeg har heller ikke noget problem med at han ser en smule fjernsyn men det har bare taget overhånd nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2012

Clisolka

Isabella ser lidt af sin museserie mens mor og far gør sig klar om morgenen, men ellers så ser hun generelt ikke så meget tv - selvom hendes fader lader det stå tændt hele dagen. Han er fjernsynsnarkoman, men det siger hende intet - endnu 

Anmeld

22. august 2012

Faith

nusenjo88 skriver:

Det var da dejlig nemt så  Jeg har heller ikke noget problem med at han ser en smule fjernsyn men det har bare taget overhånd nu

Kan sagtens forstå dig! Jeg vil osse hellere at de leger med noget hvor de bruger deres fantasi og udvikler deres motorik osv. Men synes osse de får noget ud af at se fjernsyn, for deres sprog er blevet meget bedre. Især Teletubbies synes jeg er godt (selvom de er mega belastende at høre på), for de siger en masse ord, gentager dem igen og igen samt udtaler dem tydeligt. Drengene har lært rigtig mange ord på den måde.

Hvor gammel er din dreng?

Anmeld

22. august 2012

nusenjo88

Faith skriver:

Kan sagtens forstå dig! Jeg vil osse hellere at de leger med noget hvor de bruger deres fantasi og udvikler deres motorik osv. Men synes osse de får noget ud af at se fjernsyn, for deres sprog er blevet meget bedre. Især Teletubbies synes jeg er godt (selvom de er mega belastende at høre på), for de siger en masse ord, gentager dem igen og igen samt udtaler dem tydeligt. Drengene har lært rigtig mange ord på den måde.

Hvor gammel er din dreng?

Det giver jeg dig helt ret i!! Han er 2 år og 3 mdr.

Anmeld

23. august 2012

Tona

nusenjo88 skriver:

Hvordan har i det med det?

Tænker i slet ikke over det eller hvordan er "reglerne" ved jer omkring det?

Jeg tror at det er rart og hyggeligt for børn at falde ned og hygge med en tegnefilm, evt sammen med en forældrer, når de har behov for det. fx efter en lang dag.

Men jeg forarges når folk placerer deres børn foran tv blot for at få dem til at holde kæft og tie stille og så ikke gidder at lege med dem osv. Men som hygge syntes jeg det er fint.

Anmeld

23. august 2012

Mussen2

Min datter kunne se tv døgnet rundt. Hun er 3 år, så jeg begrænser det meget og tænder stort set aldrig for det med mindre hun sev spørger og jeg så også synes det er ok.
I weekenden ser hun det i vores seng. og ellers vil hun gerne se det når hun komme hjem fra børnehave, men det forsøger jeg at undgå

Så ja, jeg tænker meget over det. jeg synes, det gør børn passive og vil egentlig hllere hun kigger på min Ipad, hvis det endeligskulle være.

Anmeld

23. august 2012

Frk. Himmelblå

nusenjo88 skriver:

Vores ældste ser efterhånden meget.

Hun bruger det lidt til at koble fra med. 

Hun sover ikke længere lur, men kommer nogen gange om eftermiddagen og ber om sin dyne, og om hun ikke må få lov "at hygge med " fjernsyn. Så får hun lov til det.

Havde jeg et barn , som havde svært ved at "underholde sig selv", finde på og være fysisk aktiv, så ville jeg nok være mere påpasselig med fjernsynsrutiner. Men vores datter er så super aktiv og god til at sætte i gang, at jeg slet ikke bekymrer mig om hendes vaner.

Jeg tror, det er vigtigt, man ser meget på det enkelte barn. Kan sagtens være et søskendepar, hvor den ene kan styre det med tv, og den anden har sværere ved det...

Anmeld

23. august 2012

MorTil4<3

nusenjo88 skriver:

Her er vi ligeglade, og tager det ikk så tungt

vores ældste er lidt over 2 år, og han er ikke så interreseret i det

han ser tegenfilm om morgenen på Disney junior , og når han så har fået øjne plejer han at trisse ind på sit værelse eller ud i vores udestue og leger, men det står stort set altid tændt, for vi kan godt lide at have det som baggrundststøj, om det så på en tegnefilmskanal eller en musikkanal

og kommer der så noget spæneden som Bones eller NCIS som larmer og skyder vildt kommer han løbende og vil se hehe, han ELSKER åbenbart sådan nogen action film hehe
men han kan vist hurtigt få nok af tossekassen, får det er nok ik andet en 30 min om dagen han gider at se på det .

så ja, i det hele taget tager vi det ik så tungt overhovedet herhjemme

og vi har faktisk bestilt hans eget fjernsyn til hans værelse som han får i næste måned, så han selv kan se sine tegnefilm han efterhånden har fået mange mange af

han skal self ik se TV hele dagen. men vil han gerne se en film på et tidspunkt , så må han endelig gerne det

Anmeld

23. august 2012

Mamalou

Hos os er der ingen faste regler. Villads ser ofte lidt tv om morgenen, mens jeg bliver færdig og lidt sidst om eftermiddag/inden spisetid, hvor han ofte er træt efter dagpleje og har brug for at slappe lidt af. Oftest sætter jeg mig med ham om eftermiddagen, og så putter vi lidt tæt i sofaen, og ser Lille Nørd, bamse og kylling eller hvad vi nu finder på. Villads er kun 15 måneder, så det bliver aldrig til mere end max 30 min og jeg er ret afslappet omkring det. 

Vh. Louise

Anmeld

23. august 2012

Annette A

Vi tænker nu heller ikke så meget over det eller har regler for det. Vi mærker efter, hvis man kan sige det sådan. Nogle dage ser man måske lidt mere end andre og nogle dage slet ikke. Det handler jo om at det ikke er det eneste børnene foretager sig og der er andet indhold i børnenes liv og så kan man jo være ganske rolig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.