Prævention.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2012

Tona

Faith skriver:

Hej piger

Nu da jeg har fået mit 3. barn (og åbenbart kan blive gravid på naturlig vis selvom det ikke burde kunne lade sig gøre), er det tid til at beslutte hvilken type prævention vi skal vælge.

Var ved lægen i går og vi snakkede frem og tilbage om de forskellige typer.

- Hormonspiral

- Kobberspiral

- P piller

- P stav

- Sterilisation af min mand.

Den sidste mulighed er jeg overhovedet ikke tilhænger af, da jeg ikke kan udelukke at jeg får lyst til at få et barn mere om nogle år. Udfordringen bliver så bare at få manden med på ideen.

Mangler nogle erfaringer med de forskellige typer. Er der ikke nogen af jer der vil dele ud af jeres erfaringer (gode og dårlige)?

På forhånd tak

Jeg kan ikke være til megen hjælp, for vi har valgt sterilisation af manden da vi ved at jeg aldrig skal være gravid igen (kan ikke tåle det fysisk, så denne graviditet er den sidste).

Det som gjorde at vi godt turde vælge det var at selv hvis der skulle ske noget med mig og manden så fandt en anden så ville han godt kunne få børn alligevel. Somme tider kan man re-operere så det hele virker alligevel og ellers kan man hente sædceller ud fra manden og så kunstigt befrugte kvinden, så det er ikke udelukket at manden alligevel kan blive far, det vil bare være mere bøvlet.

Men for vores vedkommende er det det rigtige valg, da jeg ikke kan risikere at blive gravid igen efter at jeg har fået det her ønskebarn vi venter nu og jeg desuden ikke kan tåle prævention med hormoner som gør mig meget syg. Vi havde brug for noget som var helt sikkert.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg bruger afholdenhed - den virker 100%

Har rigtig dårlig erfaring med kobberspiral. Jeg fik enormt lange og kraftige menstruationer, så jeg havde den ikke så længe - det var ikke det værd for mig.

Anmeld

22. august 2012

B&J

jeg bruger p-piller.. og jeg kan kun sige jeg er super glade for dem... jeg har ikke et ondt ord for dem og der er ingen forskeld om jeg tager dem eller ikke gør min mens kommer når den skal men har det godt med at tage dem så jeg ikke bliver gravid...

Anmeld

22. august 2012

hansen1

Faith skriver:

Hej piger

Nu da jeg har fået mit 3. barn (og åbenbart kan blive gravid på naturlig vis selvom det ikke burde kunne lade sig gøre), er det tid til at beslutte hvilken type prævention vi skal vælge.

Var ved lægen i går og vi snakkede frem og tilbage om de forskellige typer.

- Hormonspiral

- Kobberspiral

- P piller

- P stav

- Sterilisation af min mand.

Den sidste mulighed er jeg overhovedet ikke tilhænger af, da jeg ikke kan udelukke at jeg får lyst til at få et barn mere om nogle år. Udfordringen bliver så bare at få manden med på ideen.

Mangler nogle erfaringer med de forskellige typer. Er der ikke nogen af jer der vil dele ud af jeres erfaringer (gode og dårlige)?

På forhånd tak

Hej.. 

Jeg har haft begge spiraler. 

- Kobber blev jeg gravid på

- Homon rykkede sig 5 cm ned og ridsede mig indvendigt. 

- Er nu på p piller og er os blevet gravid på dem. 

Men ville klart anbefale mini p piller . det er det bedste jeg har taget selvom jeg blev gravid. 

Anmeld

22. august 2012

Faith

Moma skriver:

Jeg vil helt klart sige hormonspiral.

Jeg havde mellem min nr. 1 og 2 alm kobberspiral, og der (undkyld mig) styrtblødte jeg ved hver mens. Med en hormonspiral pletblødte jeg de første 2 mdr tror jeg det er, og nu har jeg slet ingen mens.

Tak for svar. Dejligt med erfaringer fra andre. Det er jo en jungle!

Anmeld

22. august 2012

Faith

hansen1 skriver:

Hej.. 

Jeg har haft begge spiraler. 

- Kobber blev jeg gravid på

- Homon rykkede sig 5 cm ned og ridsede mig indvendigt. 

- Er nu på p piller og er os blevet gravid på dem. 

Men ville klart anbefale mini p piller . det er det bedste jeg har taget selvom jeg blev gravid. 

Wow. Du må være sindssygt fertil! Min mand kan åbenbart gøre en dør gravid, så 98% sikkerhed giver jeg ikke meget for. Ih det er svært

Anmeld

22. august 2012

Faith

B&J skriver:

jeg bruger p-piller.. og jeg kan kun sige jeg er super glade for dem... jeg har ikke et ondt ord for dem og der er ingen forskeld om jeg tager dem eller ikke gør min mens kommer når den skal men har det godt med at tage dem så jeg ikke bliver gravid...

Jeg brugte osse p piller i sin tid og var rigtig tilfreds med dem. Synes bare man hører så meget om blodpropper. Men det er vel ikke ved alle mærker p piller at der er øget risiko for blodpropper. Har i hvert fald hørt at der er nogen der indeholder mindre hormon end andre.

Anmeld

22. august 2012

Faith

Amandas-mor skriver:

Jeg kan ikke være til megen hjælp, for vi har valgt sterilisation af manden da vi ved at jeg aldrig skal være gravid igen (kan ikke tåle det fysisk, så denne graviditet er den sidste).

Det som gjorde at vi godt turde vælge det var at selv hvis der skulle ske noget med mig og manden så fandt en anden så ville han godt kunne få børn alligevel. Somme tider kan man re-operere så det hele virker alligevel og ellers kan man hente sædceller ud fra manden og så kunstigt befrugte kvinden, så det er ikke udelukket at manden alligevel kan blive far, det vil bare være mere bøvlet.

Men for vores vedkommende er det det rigtige valg, da jeg ikke kan risikere at blive gravid igen efter at jeg har fået det her ønskebarn vi venter nu og jeg desuden ikke kan tåle prævention med hormoner som gør mig meget syg. Vi havde brug for noget som var helt sikkert.

I din/jeres situation kan jeg sagtens se fordelen ved sterilisation af manden. Det er klart du skal passe på dig selv, og hvis din krop ikke kan klare at være gravid, ja så er der jo ikke så meget at rafle om.

Anmeld

22. august 2012

Faith

PT skriver:

Jeg bruger afholdenhed - den virker 100%

Har rigtig dårlig erfaring med kobberspiral. Jeg fik enormt lange og kraftige menstruationer, så jeg havde den ikke så længe - det var ikke det værd for mig.

Er ikke sikker på afholdenhed går herhjemme

Anmeld

22. august 2012

B&J

Faith skriver:

Jeg brugte osse p piller i sin tid og var rigtig tilfreds med dem. Synes bare man hører så meget om blodpropper. Men det er vel ikke ved alle mærker p piller at der er øget risiko for blodpropper. Har i hvert fald hørt at der er nogen der indeholder mindre hormon end andre.

jeg ved mine er ikke så høj men stadig høj nok men jeg får tjekket blodtryk og min lære er ops på tingene.. da jeg har været på mine i så mange år... og jeg stopper ikke lige med det samme ikke før jeg har fået de børn jeg vil have så vil jeg gerne ha kottet tråden hihihihi.. også kun fordi jeg er sku så syg og dårlig og har ondt når jeg har min mens og det gider jeg ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.