Faith skriver:
Hej piger
Nu da jeg har fået mit 3. barn (og åbenbart kan blive gravid på naturlig vis selvom det ikke burde kunne lade sig gøre), er det tid til at beslutte hvilken type prævention vi skal vælge.
Var ved lægen i går og vi snakkede frem og tilbage om de forskellige typer.
- Hormonspiral
- Kobberspiral
- P piller
- P stav
- Sterilisation af min mand.
Den sidste mulighed er jeg overhovedet ikke tilhænger af, da jeg ikke kan udelukke at jeg får lyst til at få et barn mere om nogle år. Udfordringen bliver så bare at få manden med på ideen
.
Mangler nogle erfaringer med de forskellige typer. Er der ikke nogen af jer der vil dele ud af jeres erfaringer (gode og dårlige)?
På forhånd tak
Jeg kan ikke være til megen hjælp, for vi har valgt sterilisation af manden da vi ved at jeg aldrig skal være gravid igen (kan ikke tåle det fysisk, så denne graviditet er den sidste).
Det som gjorde at vi godt turde vælge det var at selv hvis der skulle ske noget med mig og manden så fandt en anden så ville han godt kunne få børn alligevel. Somme tider kan man re-operere så det hele virker alligevel og ellers kan man hente sædceller ud fra manden og så kunstigt befrugte kvinden, så det er ikke udelukket at manden alligevel kan blive far, det vil bare være mere bøvlet.
Men for vores vedkommende er det det rigtige valg, da jeg ikke kan risikere at blive gravid igen efter at jeg har fået det her ønskebarn vi venter nu og jeg desuden ikke kan tåle prævention med hormoner som gør mig meget syg. Vi havde brug for noget som var helt sikkert.
Anmeld