Prævention.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2012

Faith

A&F skriver:

Helt i orden. Jamen den varer lidt længere. Ca en uge

Ok. Tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2012

A&F

Faith skriver:

Ok. Tak for svar

Anmeld

21. august 2012

Vidunderligeunger

Faith skriver:

Tak for svar

Jeg er heller ikke selv ret stor tilhænger af hormoner da jeg nemt bliver en smule hormonella. Og så synes jeg at jeg har tilført min krop rigeligt med hormoner (i forbindelse med fertilitetsbehandling). Så jeg hælder måske mest til kobberspiral. Den er bare kun 98 % sikker.

gør du deeet? Jeg troede du var from som et lam altid

Men nå, det kender jeg godt til høhø

Og jeg bruger nu hormon spiral og der er intet at mærke!
Jeg brugte p-piller inden vi fik børnene, kondom i mellem dem og så nu spiral. Fik sat den op for 4 uger siden og har så pletblødt siden, men det skulle gerne gå væk inden for et par uger eller tre

Anmeld

21. august 2012

Benjamins'mor

Jeg bruger p-piller og det har jeg altid gjort.

Anmeld

21. august 2012

Faith

Vidunderligeunger skriver:

gør du deeet? Jeg troede du var from som et lam altid

Men nå, det kender jeg godt til høhø

Og jeg bruger nu hormon spiral og der er intet at mærke!
Jeg brugte p-piller inden vi fik børnene, kondom i mellem dem og så nu spiral. Fik sat den op for 4 uger siden og har så pletblødt siden, men det skulle gerne gå væk inden for et par uger eller tre

Nej du, jeg kan rent faktisk godt være en harpe af og til

Ja min læge sagde godt nok at man pletbløder med hormonspiralen, men hun fik det til at lyde som om det nærmest er for evigt man bløder.

Synes godt nok osse 1200 kr for hormonspiralen er mange penge. Men den kan jo sidde i 5 år, og så er det jo ikke dyrere end p piller.

Anmeld

21. august 2012

Vidunderligeunger

Faith skriver:

Nej du, jeg kan rent faktisk godt være en harpe af og til

Ja min læge sagde godt nok at man pletbløder med hormonspiralen, men hun fik det til at lyde som om det nærmest er for evigt man bløder.

Synes godt nok osse 1200 kr for hormonspiralen er mange penge. Men den kan jo sidde i 5 år, og så er det jo ikke dyrere end p piller.

nej hvis man dividerer 1200 med 5 så giver det jo 240 kroner om året i prævention, det er der vidst ikke meget andet der kan hamle op med, udover kobberspiralen.. Synes det er en fair pris?

NOGEN kan godt pletbløde i en længere periode end de første 2 cyklus efter man har fået sat den op. Men MANGE oplever ingen ændringer udover ens mens er lidt "blidere" mht. smerter og blødning

Anmeld

21. august 2012

Faith

nej hvis man dividerer 1200 med 5 så giver det jo 240 kroner om året i prævention, det er der vidst ikke meget andet der kan hamle op med, udover kobberspiralen.. Synes det er en fair pris?

NOGEN kan godt pletbløde i en længere periode end de første 2 cyklus efter man har fået sat den op. Men MANGE oplever ingen ændringer udover ens mens er lidt "blidere" mht. smerter og blødning

Ja det eneste der er billigere end det er jo nok afholdenhed så

Anmeld

21. august 2012

Vidunderligeunger

Faith skriver:

Ja det eneste der er billigere end det er jo nok afholdenhed så

så hellere 7 meter under jorden 

Anmeld

21. august 2012

Faith

så hellere 7 meter under jorden 

Enig!

Anmeld

21. august 2012

Moma

Faith skriver:

Hej piger

Nu da jeg har fået mit 3. barn (og åbenbart kan blive gravid på naturlig vis selvom det ikke burde kunne lade sig gøre), er det tid til at beslutte hvilken type prævention vi skal vælge.

Var ved lægen i går og vi snakkede frem og tilbage om de forskellige typer.

- Hormonspiral

- Kobberspiral

- P piller

- P stav

- Sterilisation af min mand.

Den sidste mulighed er jeg overhovedet ikke tilhænger af, da jeg ikke kan udelukke at jeg får lyst til at få et barn mere om nogle år. Udfordringen bliver så bare at få manden med på ideen.

Mangler nogle erfaringer med de forskellige typer. Er der ikke nogen af jer der vil dele ud af jeres erfaringer (gode og dårlige)?

På forhånd tak

Jeg vil helt klart sige hormonspiral.

Jeg havde mellem min nr. 1 og 2 alm kobberspiral, og der (undkyld mig) styrtblødte jeg ved hver mens. Med en hormonspiral pletblødte jeg de første 2 mdr tror jeg det er, og nu har jeg slet ingen mens.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.