Prævention.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.247 visninger
29 svar
0 synes godt om
21. august 2012

Faith

Hej piger

Nu da jeg har fået mit 3. barn (og åbenbart kan blive gravid på naturlig vis selvom det ikke burde kunne lade sig gøre), er det tid til at beslutte hvilken type prævention vi skal vælge.

Var ved lægen i går og vi snakkede frem og tilbage om de forskellige typer.

- Hormonspiral

- Kobberspiral

- P piller

- P stav

- Sterilisation af min mand.

Den sidste mulighed er jeg overhovedet ikke tilhænger af, da jeg ikke kan udelukke at jeg får lyst til at få et barn mere om nogle år. Udfordringen bliver så bare at få manden med på ideen.

Mangler nogle erfaringer med de forskellige typer. Er der ikke nogen af jer der vil dele ud af jeres erfaringer (gode og dårlige)?

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2012

Mamalou

Faith skriver:

Hej piger

Nu da jeg har fået mit 3. barn (og åbenbart kan blive gravid på naturlig vis selvom det ikke burde kunne lade sig gøre), er det tid til at beslutte hvilken type prævention vi skal vælge.

Var ved lægen i går og vi snakkede frem og tilbage om de forskellige typer.

- Hormonspiral

- Kobberspiral

- P piller

- P stav

- Sterilisation af min mand.

Den sidste mulighed er jeg overhovedet ikke tilhænger af, da jeg ikke kan udelukke at jeg får lyst til at få et barn mere om nogle år. Udfordringen bliver så bare at få manden med på ideen.

Mangler nogle erfaringer med de forskellige typer. Er der ikke nogen af jer der vil dele ud af jeres erfaringer (gode og dårlige)?

På forhånd tak

Jeg bruger og har altid brugt p-piller. Dog overvejer jeg at skifte prævention, fordi jeg gerne vil være fri for hormonerne. Jeg fik det nemlig bedre med mig selv efter jeg stoppede med dem i forbindelse med projekt baby. Jeg har overvejet en spiral, men har desværre ingen erfaringer at dele ud af... 

Forhåbentlig er der andre kloge kvinder, der kan hjælpe os lidt på vej  

Vh. Louise

Anmeld

21. august 2012

Faith

Mamalou skriver:

Jeg bruger og har altid brugt p-piller. Dog overvejer jeg at skifte prævention, fordi jeg gerne vil være fri for hormonerne. Jeg fik det nemlig bedre med mig selv efter jeg stoppede med dem i forbindelse med projekt baby. Jeg har overvejet en spiral, men har desværre ingen erfaringer at dele ud af... 

Forhåbentlig er der andre kloge kvinder, der kan hjælpe os lidt på vej  

Vh. Louise

Tak for svar

Jeg er heller ikke selv ret stor tilhænger af hormoner da jeg nemt bliver en smule hormonella. Og så synes jeg at jeg har tilført min krop rigeligt med hormoner (i forbindelse med fertilitetsbehandling). Så jeg hælder måske mest til kobberspiral. Den er bare kun 98 % sikker.

Anmeld

21. august 2012

Mamalou

Faith skriver:

Tak for svar

Jeg er heller ikke selv ret stor tilhænger af hormoner da jeg nemt bliver en smule hormonella. Og så synes jeg at jeg har tilført min krop rigeligt med hormoner (i forbindelse med fertilitetsbehandling). Så jeg hælder måske mest til kobberspiral. Den er bare kun 98 % sikker.

Lige præcis Jeg kan tydelig mærke forskel på når jeg tager ppiller og ikke. 

Jeg har også overvejet kobberspiralen, men jeg har studset over, at den "kun" beskytter 98%. Der er selvfølgelig også altid kondom, men det er bare ikke det samme - hvis du spørger mig

Anmeld

21. august 2012

A&F

Jeg har haft kobber spiral i et år nu og den er jeg rigtig glad for

Anmeld

21. august 2012

Faith

Mamalou skriver:

Lige præcis Jeg kan tydelig mærke forskel på når jeg tager ppiller og ikke. 

Jeg har også overvejet kobberspiralen, men jeg har studset over, at den "kun" beskytter 98%. Der er selvfølgelig også altid kondom, men det er bare ikke det samme - hvis du spørger mig

Min læge sagde at hvis man bliver gravid med kobberspiralen er der stor risiko for at fostret sætter sig udenfor livmoderen. Det synes jeg måske ikke er super fedt

Nej kondom fungerer heller ikke herhjemme. Synes det er alt for bøvlet

Anmeld

21. august 2012

Faith

A&F skriver:

Jeg har haft kobber spiral i et år nu og den er jeg rigtig glad for

Ok. Det er osse den jeg hælder mest til. Hvordan har dine menstruationer været efter du fik den? Du behøver ikke svare hvis det er for personligt. Min læge sagde bare at den kan ændre sig.

Anmeld

21. august 2012

Mamalou

Faith skriver:

Min læge sagde at hvis man bliver gravid med kobberspiralen er der stor risiko for at fostret sætter sig udenfor livmoderen. Det synes jeg måske ikke er super fedt

Nej kondom fungerer heller ikke herhjemme. Synes det er alt for bøvlet

Slet ikke  

Kan det virkelig passe, at man ikke kan komme udenom de s.... hormoner? 

Anmeld

21. august 2012

A&F

Faith skriver:

Ok. Det er osse den jeg hælder mest til. Hvordan har dine menstruationer været efter du fik den? Du behøver ikke svare hvis det er for personligt. Min læge sagde bare at den kan ændre sig.

Helt i orden. Jamen den varer lidt længere. Ca en uge

Anmeld

21. august 2012

Faith

Mamalou skriver:

Slet ikke  

Kan det virkelig passe, at man ikke kan komme udenom de s.... hormoner? 

Åbenbart ikke. Kun hvis man vælger kondom eller afholdenhed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.