Sensitiv og vuggestue?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2012

Mumto3

HeXeri skriver:

Puha mit hjerte sank lige lidt da jeg læste det der... Man får bare lyst til at samle den lille bandit op og knuse ham fuldstændigt i smadder

Tænk bare at sidde dér og græde uden hjælp. Hjerteknusende.

Det var så forfærdeligt, og jeg bliver stadigvæk rigtig ked af det når jeg tænker tilbage på det i dag, selvom han i mellemtiden er blevet 8 år og går i 2. Klasse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2012

Aagaard

Åhh træls situation - Måske en anden DP kunne være løsningen?
Måske har det mere med kemien mellem ham og DP'n/jer og DP'n at gøre end at han er sensitiv
Jeg tænker at en DP der han indføling med ham, hvor kemien er iorden, ville kunne give ham lige den hverdag han har brug for.

Håber i finder en løsning

Anmeld

22. september 2013

Na-Wi

Jeg har ikke anet at min søn var sensitiv..

han har gået i den samme dagpleje hele vejen igennem og har trives der, da han så stoppede og startede i børnehave (en stue med 22 børn på) begyndte det at gå skidt med ham, han ændrede sig fuldstændigt og nu over et år efter har vi i samarbejde med børnehaven, psykologer, ergoterapeuter, og kommune mennesker fundet ud af at han er et meget sensitivt barn.. 

Han havde det fantastisk i dagpleje, men har store problemer i børnehaven hvor der konstant er mange mennesker og meget larm! 

Anmeld

22. september 2013

camilla10

sommerbarn<3 skriver:

Min søn går i dp nu, men trives ikke. Så vores tanker er nu at han skal flytte evt. til vuggestue.

Men kan et sensitivt barn holde til det? Her tænker jeg højt lydniveu og mange børn, mange indtryk osv.

Er der nogen med sensitive børn der har haft eller har dem i vuggestue frem for dagpleje og fungere det for jeres børn?

Er virkelig i syv sind, ønsker jo at min søn trives

Vi stod i samme situation og fik hjælp af dagplejekonsulenten til flytning til en anden dagplejer, der var bedre gearet til sensitive børn. Her stortrives han. Held og lykke med det 

Anmeld

23. september 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Vi stod i samme situation og fik hjælp af dagplejekonsulenten til flytning til en anden dagplejer, der var bedre gearet til sensitive børn. Her stortrives han. Held og lykke med det 

Tak  Men det er en gammel tråd 

Cebastian kom i vuggestue i november sidste år, og han stortrives der. Det var den bedste beslutning nogensinde at flytte ham 

Anmeld

23. september 2013

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
sommerbarn<3 skriver:

Min søn går i dp nu, men trives ikke. Så vores tanker er nu at han skal flytte evt. til vuggestue.

Men kan et sensitivt barn holde til det? Her tænker jeg højt lydniveu og mange børn, mange indtryk osv.

Er der nogen med sensitive børn der har haft eller har dem i vuggestue frem for dagpleje og fungere det for jeres børn?

Er virkelig i syv sind, ønsker jo at min søn trives

Jeg vil sige at det afhænger af hvilken vuggestue det er.
Den min søn går i er en privat og er bygget til sensitive børn. Personalet er uddannet til og håndter det, plus de har et seperat rum til at børnene kan få lov til og starte stille og roligt op.

Prøv og kontakte vuggestuen og hør om mulighederne

Anmeld

23. september 2013

camilla10

sommerbarn<3 skriver:

Tak  Men det er en gammel tråd 

Cebastian kom i vuggestue i november sidste år, og han stortrives der. Det var den bedste beslutning nogensinde at flytte ham 

Hvor godt at høre, at han trives så fint nu 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.