Sensitiv og vuggestue?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2012

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Mumto3 skriver:

Vores sensitive dreng gik i vuggestue, og det var så forfærdelig! Kan ikke beskrives med ord. Efter 6 mdr tog vi ham ud, og så var han hjemmebarn indtil han skulle i børnehave.

Hvorfor var det forfærdelig? Reagerede han voldsomt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2012

Moar2011

sommerbarn<3 skriver:

Dejligt din søn trives. Havde han mange opstartsproblemer?

Jamen han trives slet ikke derovre. Han er ikke tryg ved dp`eren, han gakker ud når der er gæstebørn, når de tager på ture og hvis situationen ændres fra at de er ude til at de går ind. Han græder når jeg aflevere og kan hører han græder når jeg kommer for at hente ham.

Men frem for alt så er kemien der ikke mellem ham og dp´eren, og han formår ikke at trøste ham når han er ked. Og så er hun ikke særlig samarbejdsvillig, og blev en anelse fornærmet over jeg kontaktede dagplejepædagogen.

Men vi er nødt til at flytte ham i en dp da vi har købt hus., det jeg ked af men sådan er det jo.
Nej ikke rigtig - han var kun ked da vi ikk havde opdaget hans halsbetændelse (lægerne ikk havde kunne se den ) men ellers ikk hvad de sagde pædagogerne.

Det lyder ikk rart for din søn , det var godt i flytter ham.
Hva med en anden dp eller dp med særlig forbehold for de børn

Anmeld

20. august 2012

Pinkrose

sommerbarn<3 skriver:

Min søn går i dp nu, men trives ikke. Så vores tanker er nu at han skal flytte evt. til vuggestue.

Men kan et sensitivt barn holde til det? Her tænker jeg højt lydniveu og mange børn, mange indtryk osv.

Er der nogen med sensitive børn der har haft eller har dem i vuggestue frem for dagpleje og fungere det for jeres børn?

Er virkelig i syv sind, ønsker jo at min søn trives

Min datter er særlig sensetiv, og hun går i vuggestue, der er ekstra fokus på hende og hun har lige fået godkendt støtte timer til hende tre gange om ugen. Men hun elsker det og er 100% sikker på hun ville kede sig så forfærdeligt i en dp

Anmeld

20. august 2012

Kløver

sommerbarn<3 skriver:

Dejligt din søn trives. Havde han mange opstartsproblemer?

Jamen han trives slet ikke derovre. Han er ikke tryg ved dp`eren, han gakker ud når der er gæstebørn, når de tager på ture og hvis situationen ændres fra at de er ude til at de går ind. Han græder når jeg aflevere og kan hører han græder når jeg kommer for at hente ham.

Men frem for alt så er kemien der ikke mellem ham og dp´eren, og han formår ikke at trøste ham når han er ked. Og så er hun ikke særlig samarbejdsvillig, og blev en anelse fornærmet over jeg kontaktede dagplejepædagogen.

Jeg ville nok anbefale en anden dagplejer.

Daniel har været meget mærket af 3 ugers ferie og enkelte gæstebørn. Det er nu uge 3 tilbage, og søvnen er stadig ikke ok, han er stadig pylret og trodsig, ud over alm trodsalder. Han er svær at lægge om aftenen, og i nat vågnede han af flere gange hvor en af gangene kunne han ikke finde ro i over 2.5 time, skal nok tilføjes han samtidig også har fået 3 hjørnetænder, som har gjort det ekstra slemt.

Ville langtfra tage ham i vuggestue, og din søn er nok ikke klar hvis han får slem reaktion efter få timers samvær med 7 pers.

Anmeld

20. august 2012

Nemesis

Har selv en ftf, sensitiv og meget følsom dreng.

Den første vuggestue var rent helvede...nøj han mistrivedes, men så fyttede vi og han kom i en ny og halleluja!

Det handler helt klart om HVILKEN vuggestue..altså hvordan de strukturerer dagen.
Her kunne min slet ikke have alle de skift som en dp har..tur, indkøb, gæstedp, legestue osv..

I vs var det altid det samme hus, samme sted, samme stue og især på den sidste var der plads, nærvær og han mødte forståelse.

Så i min verden, er det det vigtigste.

:-) Sisse

Anmeld

20. august 2012

Fenja09

sommerbarn<3 skriver:

Tak for brugbar info

Det har også altid været min overbevisning at dp var bedst for sensitive børn.

Måske i bare skal finde en anden dp - kan jo være at det er kemien i den dp jeres barn går i nu der ikke rigtig fungere.

Håber i finder det rette

Anmeld

21. august 2012

Mumto3

sommerbarn<3 skriver:

Hvorfor var det forfærdelig? Reagerede han voldsomt?

Han græd meget, rigtig meget, og til sidst besluttede lederen at nu blev de nød til at holde op med at trøste ham, for det kunne ikke nytte noget at han lærte at han bare kunne græde og så blev han taget op. Det græd han ikke mindre af! Så han var ulykkelig fra han blev afleveret til han blev hentet igen :-(

Anmeld

21. august 2012

Mortiltodrenge

Nemesis skriver:

Har selv en ftf, sensitiv og meget følsom dreng.

Den første vuggestue var rent helvede...nøj han mistrivedes, men så fyttede vi og han kom i en ny og halleluja!

Det handler helt klart om HVILKEN vuggestue..altså hvordan de strukturerer dagen.
Her kunne min slet ikke have alle de skift som en dp har..tur, indkøb, gæstedp, legestue osv..

I vs var det altid det samme hus, samme sted, samme stue og især på den sidste var der plads, nærvær og han mødte forståelse.

Så i min verden, er det det vigtigste.

:-) Sisse

Så enig! DP er altså heller ikke altid lykken for hsp børn. Min sensitive dreng elskede sin vuggestue.

Anmeld

21. august 2012

Mortiltodrenge

Mortiltodrenge skriver:

Så enig! DP er altså heller ikke altid lykken for hsp børn. Min sensitive dreng elskede sin vuggestue.

Måske skulle jeg skrive at min dreng ikke er for tidlig født - han er bare en sensitiv dreng

Anmeld

21. august 2012

HeXeri

Mumto3 skriver:

Han græd meget, rigtig meget, og til sidst besluttede lederen at nu blev de nød til at holde op med at trøste ham, for det kunne ikke nytte noget at han lærte at han bare kunne græde og så blev han taget op. Det græd han ikke mindre af! Så han var ulykkelig fra han blev afleveret til han blev hentet igen :-(

Puha mit hjerte sank lige lidt da jeg læste det der... Man får bare lyst til at samle den lille bandit op og knuse ham fuldstændigt i smadder

Tænk bare at sidde dér og græde uden hjælp. Hjerteknusende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.