Sensitiv og vuggestue?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.843 visninger
26 svar
1 synes godt om
20. august 2012

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Min søn går i dp nu, men trives ikke. Så vores tanker er nu at han skal flytte evt. til vuggestue.

Men kan et sensitivt barn holde til det? Her tænker jeg højt lydniveu og mange børn, mange indtryk osv.

Er der nogen med sensitive børn der har haft eller har dem i vuggestue frem for dagpleje og fungere det for jeres børn?

Er virkelig i syv sind, ønsker jo at min søn trives

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2012

Moar2011

sommerbarn<3 skriver:

Min søn går i dp nu, men trives ikke. Så vores tanker er nu at han skal flytte evt. til vuggestue.

Men kan et sensitivt barn holde til det? Her tænker jeg højt lydniveu og mange børn, mange indtryk osv.

Er der nogen med sensitive børn der har haft eller har dem i vuggestue frem for dagpleje og fungere det for jeres børn?

Er virkelig i syv sind, ønsker jo at min søn trives

Min søn er født 33+3 og er lidt bag ud med at udvilke sig ..
Men han går i vs og ELSKER det

Men når det er sagt så er det rigtig der sker mange ting i en vs - men i nogen dp sker der også mange ting som udflugter.

Hvorfor trives din søn ikk?

Anmeld

20. august 2012

Kløver

Vores søn er også ftf og sensitiv. Han går i dagpleje og de besøger af og til vuggestue og børnehave, men de går ofte tidligere pga han reagerer. Han ville absolut ikke trives, og der er snak om han skal starte senere i børnehave end normalt.

Har i nogen ide om hvordan han reagerer på at komme i institution, og måske i kan finde en lille en, Hvor de ikke er så mange

Anmeld

20. august 2012

HeXeri

Jeg tror ikke jeg ville kunne sende et sensitivt barn i en vuggestue.. Men jeg er i forvejen heller ikke begejstret for dem..

Overvejet at snakke med din pladsanvisning om en dp'er der kan med sensitive børn? I min kommune har de strikket noget helt særligt sammen til min søn fordi vi lever som vi gør. Det forløber uden de store problemer og vi har kun mødt forståelse og samarbejde

Anmeld

20. august 2012

Fenja09

Min datter er ikke sensitiv, men hun går i dp med to sensitive børn som er blevet flyttet fra en vs. De kunne slet ikke fungere i vs med så mange børn og flere voksne at skulle forholde sig til. Har ikke erfaring med det, ved bare at vores dp har haft flere sensitive børn, som er kommet fra vs.

/Fenja

Anmeld

20. august 2012

Mumto3

Vores sensitive dreng gik i vuggestue, og det var så forfærdelig! Kan ikke beskrives med ord. Efter 6 mdr tog vi ham ud, og så var han hjemmebarn indtil han skulle i børnehave.

Anmeld

20. august 2012

sommerbarn<3

30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Storms-Mor skriver:

Min søn er født 33+3 og er lidt bag ud med at udvilke sig ..
Men han går i vs og ELSKER det

Men når det er sagt så er det rigtig der sker mange ting i en vs - men i nogen dp sker der også mange ting som udflugter.

Hvorfor trives din søn ikk?

Dejligt din søn trives. Havde han mange opstartsproblemer?

Jamen han trives slet ikke derovre. Han er ikke tryg ved dp`eren, han gakker ud når der er gæstebørn, når de tager på ture og hvis situationen ændres fra at de er ude til at de går ind. Han græder når jeg aflevere og kan hører han græder når jeg kommer for at hente ham.

Men frem for alt så er kemien der ikke mellem ham og dp´eren, og han formår ikke at trøste ham når han er ked. Og så er hun ikke særlig samarbejdsvillig, og blev en anelse fornærmet over jeg kontaktede dagplejepædagogen.

Anmeld

20. august 2012

sommerbarn<3

Maja84 skriver:

Vores søn er også ftf og sensitiv. Han går i dagpleje og de besøger af og til vuggestue og børnehave, men de går ofte tidligere pga han reagerer. Han ville absolut ikke trives, og der er snak om han skal starte senere i børnehave end normalt.

Har i nogen ide om hvordan han reagerer på at komme i institution, og måske i kan finde en lille en, Hvor de ikke er så mange

Vi har lige været til noget babyhygge idag hvor der var 7 børn og det kunne han ikke magte, han var så også rimelig træt, men tror så smut jeg dropper tanken omkring vuggestue.

Anmeld

20. august 2012

sommerbarn<3

HeXeri skriver:

Jeg tror ikke jeg ville kunne sende et sensitivt barn i en vuggestue.. Men jeg er i forvejen heller ikke begejstret for dem..

Overvejet at snakke med din pladsanvisning om en dp'er der kan med sensitive børn? I min kommune har de strikket noget helt særligt sammen til min søn fordi vi lever som vi gør. Det forløber uden de store problemer og vi har kun mødt forståelse og samarbejde

Årh hvor dejligt for jer og jeres barn.

De tilbud findes ikke i vores kommune, har nemlig allerede prøvet at undersøge det.

Anmeld

20. august 2012

sommerbarn<3

Fenja09 skriver:

Min datter er ikke sensitiv, men hun går i dp med to sensitive børn som er blevet flyttet fra en vs. De kunne slet ikke fungere i vs med så mange børn og flere voksne at skulle forholde sig til. Har ikke erfaring med det, ved bare at vores dp har haft flere sensitive børn, som er kommet fra vs.

/Fenja

Tak for brugbar info

Det har også altid været min overbevisning at dp var bedst for sensitive børn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.