Nogen, der har forstand på, at slanke sig med motion??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2012

Anonym trådstarter

mea skriver:

Muskler og fedt vejer tæt på det samme,men det der sker i starten når man begynder at træne,er at man ophober væske,og man får en større blodvolume,faktisk kan man forøge sin blodvolume med 12%,så giv det lidt tid,og træn videre,så skal det nok komme,hvis du ellers spiser mindre end du forbrænder.

Hilsen Fitnessinstruktøren 

Hold da op, hvor vildt - 12 %! Det er meget.

Jeg drikker en del vanddrivende te, for at rense ud i kroppen - gør det nogen forskel på væskeophobningen?

Jeg tæller og vejer hvad jeg spiser, og jeg spiser mindre, end jeg forbrænder 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2012

Bassemor<3

Anonym skriver:

Tak for jeres svar! 

Jeg glemte helt at skrive, at jeg vejer min mad og tæller kcal, så det er der styr på  Jeg har målt mig i forgårs for første gang, og er spændt på hvad målene siger, når der er gået en uge. 

Ja, jeg ved godt, at musklerne vejer - men derfra til slet ikke, at have tabt mig, det synes jeg ikke kan passe. Jeg har talt med lægesekretæren hos min læge, og hun siger det ikke kan være rigtigt, at jeg ikke engang har tabt et enkelt kg på 3 uger - og det giver jeg hende altså ret i! Derfor skal jeg melde mig igen, hvis der ikke er sket ændringer om 10 dage - for då er der jo noget galt.

Jeg kan desværre ikke benytte mig af madlog.dk, da det koster penge  Og jeg kan desværre heller ikke være med i grupper, da jeg ikke er PLUS medlem  Men tak for invitationen 

Jeg overvejer at skære alt hvad der hedder ris, pasta og kartofler fra (selv om jeg kun spiser det i små mængder), og se om det gør en forskel. Over vejer også, at skærer brød fra, undtagen grovknækbrød.

Til jer der cardio træner for vægttab, vil jeg lige fortælle, at styrketræning er meget mere effektivt, da man forbrænder under selve træningen, men man forbrænder også op til 24 timer EFTER træningen. Ved cardio træning forbrænder man KUN under selve træningen. Når du stopper træningen, stopper forbrændingen også.

Det med forbrændingen er nu ikke helt rigtigt. Man forbrænder kcal. hele tiden, det er derfor det holder forbrændingen af fedt oppe at spise op til 6 gange om dagen, det man forbrænder ved at holde kroppens indre igang er mere hvis man samtidig motionerer.

Anmeld

20. august 2012

Anonym trådstarter

Bassemor<3 skriver:

Det med forbrændingen er nu ikke helt rigtigt. Man forbrænder kcal. hele tiden, det er derfor det holder forbrændingen af fedt oppe at spise op til 6 gange om dagen, det man forbrænder ved at holde kroppens indre igang er mere hvis man samtidig motionerer.

Ja, man forbrænder hele tiden, men når du styrketræner forbrænder du endnu mere - efter træningen. Det gør du ikke ved cardio træning. 

Anmeld

20. august 2012

Jupiter

Jeg kunne super godt tænke mig at se/læse de artikler/undersøgelser som viser at man forbrænder mere ved styrke- end ved puls-træning?

Jeg er nemlig af den opfattelse at det fungerer modsat. Eller det vil sige, sådan har det fungeret for mig selv altså 

Jeg træner med pulsur, og jeg forbrænder stort set ingenting ved styrke-træning (sammenholdt med hvad jeg forbrænder ved puls-træning). Ej heller er min efterforbænding højere. Faktisk er den ikke-eksisterende ved styrke-træningen.

Summa summarum, så har jeg tabt 20 kilo med puls-træning (Spinning, løb, Thai-bo og Puls-hold) i gennemsnit 3 gange om ugen, og Madlog.

Jeg havde også meget væske i kroppen i begyndelsen, og Madlog viste mig at jeg faktisk spiste mange flere kalorier end jeg selv troede.

og rigtig meget held og lykke med vægttabet. Hæng i og vær stædig - du bliver stolt af dig selv når det lykkes!

Anmeld

20. august 2012

Anonym trådstarter

Jupiter skriver:

Jeg kunne super godt tænke mig at se/læse de artikler/undersøgelser som viser at man forbrænder mere ved styrke- end ved puls-træning?

Jeg er nemlig af den opfattelse at det fungerer modsat. Eller det vil sige, sådan har det fungeret for mig selv altså 

Jeg træner med pulsur, og jeg forbrænder stort set ingenting ved styrke-træning (sammenholdt med hvad jeg forbrænder ved puls-træning). Ej heller er min efterforbænding højere. Faktisk er den ikke-eksisterende ved styrke-træningen.

Summa summarum, så har jeg tabt 20 kilo med puls-træning (Spinning, løb, Thai-bo og Puls-hold) i gennemsnit 3 gange om ugen, og Madlog.

Jeg havde også meget væske i kroppen i begyndelsen, og Madlog viste mig at jeg faktisk spiste mange flere kalorier end jeg selv troede.

og rigtig meget held og lykke med vægttabet. Hæng i og vær stædig - du bliver stolt af dig selv når det lykkes!

Ja, selvfølgelig må du det 

Jeg har ikke gemt alle på computeren, så her er lidt af hvad jeg lige kan finde på google (jeg kan af en eller anden grund ikke kopierer links ind her på baby.dk, så man kan nok ikke bare klikke på dem? Der er også en artikel der fortæller, at man forbrænder mere, når man først styrketræner, og så 20 minutter derefter cardio træner) :

www.personligtrænerjoanlang.dk/misforstaelsen/

www.motion-online.dk/sundhed_og_vaegt/vaegt_og_fedtprocent/styrketraening_foer_konditionstraening_oeger_fedtforbraendningen/

www.iform.dk/traening/styrketraening/styrketraening-loeft-din-forbraending

www.nettraening.dk/høj-fedtforbrænding-ved-styrketræning

Der er mange gode artikler derude  

Jeg bestrider i øvrigt ikke, at man forbrænder meget ved cardiotræning - det har jeg aldrig påstået  Jeg siger blot, at i det øjeblik du stopper, så stopper den forbrændning du havde i gang under træningen. Når du styrketræner forbrænder du helt op til 24 timer efter træningen. 

Anmeld

20. august 2012

Jupiter

Anonym skriver:

Ja, selvfølgelig må du det 

Jeg har ikke gemt alle på computeren, så her er lidt af hvad jeg lige kan finde på google (jeg kan af en eller anden grund ikke kopierer links ind her på baby.dk, så man kan nok ikke bare klikke på dem? Der er også en artikel der fortæller, at man forbrænder mere, når man først styrketræner, og så 20 minutter derefter cardio træner) :

www.personligtrænerjoanlang.dk/misforstaelsen/

www.motion-online.dk/sundhed_og_vaegt/vaegt_og_fedtprocent/styrketraening_foer_konditionstraening_oeger_fedtforbraendningen/

www.iform.dk/traening/styrketraening/styrketraening-loeft-din-forbraending

www.nettraening.dk/høj-fedtforbrænding-ved-styrketræning

Der er mange gode artikler derude  

Jeg bestrider i øvrigt ikke, at man forbrænder meget ved cardiotræning - det har jeg aldrig påstået  Jeg siger blot, at i det øjeblik du stopper, så stopper den forbrændning du havde i gang under træningen. Når du styrketræner forbrænder du helt op til 24 timer efter træningen. 

Mange tak for det - jeg kunne åbne de fleste link

Det var da spændende at få udvidet horisonten lidt - jeg er i hvert fald positiv overfor det faktum at jeg nu har hele TO muligheder for at smide de sidste 2-2½ kilo jeg mangler

Anmeld

20. august 2012

Anonym trådstarter

Jupiter skriver:

Mange tak for det - jeg kunne åbne de fleste link

Det var da spændende at få udvidet horisonten lidt - jeg er i hvert fald positiv overfor det faktum at jeg nu har hele TO muligheder for at smide de sidste 2-2½ kilo jeg mangler

Haha, ja, ikke  Jeg både styrketræner og cardio træner - som regel styrketræner jeg først, og ca 20 minuter efter jeg er færdig med styrketræning, cardio træner jeg - helst en time. Jeg tænkte, at jeg ville se, om den artikel der omhandler netop cardio træning 20 minutter efter styrketræning, om den holder stik. 

Håber vægttabet snart går i gang. Jeg venter spændt... 

Har kontaktet en diætist i håb om hun kan hjælpe mig videre 

Anmeld

20. august 2012

Jupiter

Anonym skriver:

Haha, ja, ikke  Jeg både styrketræner og cardio træner - som regel styrketræner jeg først, og ca 20 minuter efter jeg er færdig med styrketræning, cardio træner jeg - helst en time. Jeg tænkte, at jeg ville se, om den artikel der omhandler netop cardio træning 20 minutter efter styrketræning, om den holder stik. 

Håber vægttabet snart går i gang. Jeg venter spændt... 

Har kontaktet en diætist i håb om hun kan hjælpe mig videre 

Det lyder fornuftigt. Det skader i hvert fald ikke at få et par øjne fra en anden verden end motionens, til at se på sagerne

for dig!

Anmeld

20. august 2012

Anonym trådstarter

Jupiter skriver:

Det lyder fornuftigt. Det skader i hvert fald ikke at få et par øjne fra en anden verden end motionens, til at se på sagerne

for dig!

Nej, lige præcis. Jeg har været hos hende før, og følger nu de råd hun gav mig dengang, så hun må kunne sige hvad der skal gøres.

Tak og i lige måde med de 2-2½ kg 

Anmeld

20. august 2012

Bassemor<3

Anonym skriver:

Ja, man forbrænder hele tiden, men når du styrketræner forbrænder du endnu mere - efter træningen. Det gør du ikke ved cardio træning. 

Man forbrænder også efter træning ved cardio, det gør man med al træning, det stofskiftet stiger når man træner

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.