Nogen, der har forstand på, at slanke sig med motion??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.217 visninger
22 svar
0 synes godt om
20. august 2012

Anonym trådstarter

Hej piger 

For 3 uger siden begyndte jeg at styrketræne (75-90 minutter hver gang) 4-5 gange om ugen. Træner to dage, og holder 1 dags pause osv - derfor 4 - 5 dage i ugen. For to uger siden begyndte jeg så, at træne på Wii - Wii Fitness Plus. Jeg træner en time de dage jeg styrketræner (20 min. efter styrketræning, det giver nemlig iflg nyere forskning større forbrændning), og 1 - 1½ time de dage jeg ikke styrketræner. Nu overvejer jeg, at træne to timer som minimum. Jeg træner også med kettlebells, men skal have lavet om på tidspunktet at træne med dem på, da det ellers giver ondt i ryggen.

Derudover har jeg ændret i kosten. Spiser sundere, spiser mindre portioner, spiser sunde mellemmåltider, og drikker 2-3 liter vand om dagen, og er nu også begyndt, at drikke udrensene te.

Her er problemet så: Jeg vejer det samme, som jeg gjorde for 3 uger siden! Jeg har ikke tabt mig på trods af alle de timers træning (pulsen har været oppe, sveden er LØBET ned af panden, halsen, ryggen, benene -  mine patter har kunne bruges som vandhane!) - og ændringer i kosten. Intet er sket! 

Er der nogen her, der kan fortælle mig hvad filan jeg gør forkert? 

Det er ikke fordi jeg får større muskler - min vægt kan måle muskelmasse, og den står på nøjagtig det samme. Jeg er simpelthen så ked af det over jeg ikke taber mig (er overvægtig, og kan derfor ikke blive gravid - vejer 98,5 kg, og vil jo derfor gerne tabe mig) - bare at have tabt ét kg, havde gjort mig glad. Men vægten er den samme! Hvad fanden sker der??! 

Jeg har brug for at være anonym, da jeg synes det er pinligt, at jeg ikke har tabt mig... Håber I forstår...

Tak for, at du læste med 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2012

Bassemor<3

Det handler i bund og grund om at forbrænde flere kcal. end man spiser. Kvinders basalstofskifte ligger på omkring 2200 kcal i døgnet (http://www.kalorie-let.dk/bmi.php <-- her kan du udregne dit basalstofskifte)

Det vil sige at hvis du laver ingenting hele dagen vil du forbrænde ca. 2200 kcal. Det er du styketræner gør dine muskler større, det er helt 100% sikkert så meget som du træner, så jeg ville ikke stole på din vægt hvad angår muskelmasse.

Man kan spise nok så sundt, men stadigvæk spise flere kcal. end mand forbrænder! Jeg vil foreslå dig at bruge siden www.madlog.dk
derinde kan du regne ud PRÆCIS for hvor mange kcal du spiser om dagen, skrive ind hvilken motion du har lavet og bede den holde øje med at du ikke overskrider kcal. behov. Derudover kan du se hvor mange kcal. der er i de madvarer der er i de danske supermarkeder ! det SUPER nemt og dejligt overskueligt, og koster kun 49 kr for 4 uger.

jeg har ved hjælp af madlog tabt 7 kg på 6 uger !!

Jeg håber det har hjulpet lidt

Anmeld

20. august 2012

SaNiNa

Da du træner så meget som du gør, vil dine muskler også bliver større og de vejer jo.

Så mål dig det tror jeg er bedste for dig.

Anmeld

20. august 2012

Den lykkelige

Øv det lyder da ikke godt du ikke har tabt dig ovenpå alle de kræfter du har lagt i  Fatter jeg virkelig ikke hvorfor..
Jeg er på madlog og har været igang i 5,5 uge og har tabt 7,4 kg idag.. Jeg træner kun 1 time daglig..
Men kan det være du "tror" du spiser sundt men egentlig får nogle "skjulte" kalorier??
Vi har lige oprettet en "baby.dk" gruppe på madlog hvor vi kan skrive sammen, støtte og bakke op og med en ugentlig vejedag.. Vil du ikke være med der? Det er et super godt redskab!! Jeg vejer selv 105 og vil ned på 65-67 kg.. er sikker på det nok skal lykkes med madlog.. Hvis du vil kan du skrive privat besked til mig, så kan jeg sende dig en invitation dertil..

Anmeld

20. august 2012

Den lykkelige

Men ellers begyndt at måle dig..
Jeg tog mål af lår, hofte, røv, arme knæ osv osv og allerede efter 4 uger havde jeg tabt over 30 cm fordelt på hele kroppen! Det er total motiverende at se med cm hvor meget man taber.. Skal du endelig begynde på..  Husk at muskler vejer mere end fedt og med alt din træning kan det være det der gør det..

Anmeld

20. august 2012

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Hej piger 

For 3 uger siden begyndte jeg at styrketræne (75-90 minutter hver gang) 4-5 gange om ugen. Træner to dage, og holder 1 dags pause osv - derfor 4 - 5 dage i ugen. For to uger siden begyndte jeg så, at træne på Wii - Wii Fitness Plus. Jeg træner en time de dage jeg styrketræner (20 min. efter styrketræning, det giver nemlig iflg nyere forskning større forbrændning), og 1 - 1½ time de dage jeg ikke styrketræner. Nu overvejer jeg, at træne to timer som minimum. Jeg træner også med kettlebells, men skal have lavet om på tidspunktet at træne med dem på, da det ellers giver ondt i ryggen.

Derudover har jeg ændret i kosten. Spiser sundere, spiser mindre portioner, spiser sunde mellemmåltider, og drikker 2-3 liter vand om dagen, og er nu også begyndt, at drikke udrensene te.

Her er problemet så: Jeg vejer det samme, som jeg gjorde for 3 uger siden! Jeg har ikke tabt mig på trods af alle de timers træning (pulsen har været oppe, sveden er LØBET ned af panden, halsen, ryggen, benene -  mine patter har kunne bruges som vandhane!) - og ændringer i kosten. Intet er sket! 

Er der nogen her, der kan fortælle mig hvad filan jeg gør forkert? 

Det er ikke fordi jeg får større muskler - min vægt kan måle muskelmasse, og den står på nøjagtig det samme. Jeg er simpelthen så ked af det over jeg ikke taber mig (er overvægtig, og kan derfor ikke blive gravid - vejer 98,5 kg, og vil jo derfor gerne tabe mig) - bare at have tabt ét kg, havde gjort mig glad. Men vægten er den samme! Hvad fanden sker der??! 

Jeg har brug for at være anonym, da jeg synes det er pinligt, at jeg ikke har tabt mig... Håber I forstår...

Tak for, at du læste med 

Jeg vil også foreslå dig Madlog.dk - det er altså genialt!

Jeg skulle godt nok "kun" af med 12 kg, og der er røget 2,7 kg på 14 dage.

Jeg synes at det lyder som voldsomt meget træning - personligt træner jeg 1-1,5 time pr dag (kun pulstræning). Jeg bruger pulsur så jeg har 100 pct styr på hvor meget jeg forbrænder, og bruger enten halvdelen eller det hele til lidt ekstra godt i kosten (synes det er svært at leve af 5000 KJ)

Vil så lige at ved hård træning ophober du væske i kroppen, samt får en større blodvolumen - blodet kan sagtens betyde 1-2 kg på vægten. Derfor er der mange der bliver kede af det det første stk tid efter de påbegynder træning - men vægttabet skal nok komme! Uanset hvad, har du gjort noget pænt for dit helbred :0)

Anmeld

20. august 2012

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar! 

Jeg glemte helt at skrive, at jeg vejer min mad og tæller kcal, så det er der styr på  Jeg har målt mig i forgårs for første gang, og er spændt på hvad målene siger, når der er gået en uge. 

Ja, jeg ved godt, at musklerne vejer - men derfra til slet ikke, at have tabt mig, det synes jeg ikke kan passe. Jeg har talt med lægesekretæren hos min læge, og hun siger det ikke kan være rigtigt, at jeg ikke engang har tabt et enkelt kg på 3 uger - og det giver jeg hende altså ret i! Derfor skal jeg melde mig igen, hvis der ikke er sket ændringer om 10 dage - for då er der jo noget galt.

Jeg kan desværre ikke benytte mig af madlog.dk, da det koster penge  Og jeg kan desværre heller ikke være med i grupper, da jeg ikke er PLUS medlem  Men tak for invitationen 

Jeg overvejer at skære alt hvad der hedder ris, pasta og kartofler fra (selv om jeg kun spiser det i små mængder), og se om det gør en forskel. Over vejer også, at skærer brød fra, undtagen grovknækbrød.

Til jer der cardio træner for vægttab, vil jeg lige fortælle, at styrketræning er meget mere effektivt, da man forbrænder under selve træningen, men man forbrænder også op til 24 timer EFTER træningen. Ved cardio træning forbrænder man KUN under selve træningen. Når du stopper træningen, stopper forbrændingen også.

Anmeld

20. august 2012

Tulle28

Tror ikke så meget på de vægte der. Tror du får mere ud af at måle dig. At muskler vejer mere end fedt er jo en kendsgerning:-) Og... 3 uger er altså ikke længe at have været igang.

Jeg synes du skal kombinere med noget konditionstræning, så tror jeg hurtigere du vil se resultater.

Der er jo forums som Gomotion.dk, som er gratis og hvor der sidder nogle "motionstosser" der helt sikkert kan hjælpe dig.

Held og lykke:-)

Anmeld

20. august 2012

Anonym trådstarter

Tulle28 skriver:

Tror ikke så meget på de vægte der. Tror du får mere ud af at måle dig. At muskler vejer mere end fedt er jo en kendsgerning:-) Og... 3 uger er altså ikke længe at have været igang.

Jeg synes du skal kombinere med noget konditionstræning, så tror jeg hurtigere du vil se resultater.

Der er jo forums som Gomotion.dk, som er gratis og hvor der sidder nogle "motionstosser" der helt sikkert kan hjælpe dig.

Held og lykke:-)

Ja, naturligvis er det en kendsgerning, at muskler vejer mere end fedt - det er jeg heller ikke uenig i. Men det kan ikke lade sig gøre, at jeg ikke taber så meget som 100 g på tre uger, og at jeg har opbygget så meget muskelmasse, at jeg vejer det samme - så ville det jo ende med, at jeg tager på, og ikke taber mig. 

Du behøver ikke tro på vægtene - det er ogå en kendsgerning, at man forbrænder kalorier i timesvis efter man er stoppet med styrketræning, og man derved forbrænder mere, end ved cardio træning.

Jeg skal også lige fortælle, (til alle) at jeg altså stadig træner i det helt små. Jeg træner længe ja, men det er ikke med 10 kg i håndvægtene jo - jeg arbejder mig ganske langsomt op, da jeg har svære rygproblemer (og derfor kun kan træne så det ikke belaster ryggen), og har kroniske smerter. 

Jeg har derfor ikke ikke mulighed for at løbe, cykle eller andet i den dur, og jeg kommer heller aldrig til det (jeg er blevet undersøgt af flere læger, speciallæger, fysioterapeuter osv, som alle siger det samme). Så jeg gør de ting jeg kan, i det tempo jeg kan, og bygger mig langsomt op. Men uanset hvad, så er det fra stort set ingen fysisk motion, til det jeg her fortæller - og derfor burde jeg tabe mig meget i starten, og bestemt ikke stå stille.

Anmeld

20. august 2012

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Muskler og fedt vejer tæt på det samme,men det der sker i starten når man begynder at træne,er at man ophober væske,og man får en større blodvolume,faktisk kan man forøge sin blodvolume med 12%,så giv det lidt tid,og træn videre,så skal det nok komme,hvis du ellers spiser mindre end du forbrænder.

Hilsen Fitnessinstruktøren 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.