Drømmer om en hel nattesøvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2012

Moar2011

Marts<3 skriver:

Hvad jeg dog ikke ville gøre for en hel nattesøvn. Min søn er 5 1/2 mdr, og er ikke i nærheden af og sove igennem! Han spiser stadig hver 3-4 time om natten. Han vågner mellem 04.00-06.30... 

Jeg er desperat efter gode råd eller opmuntring! Ved godt børn ikke er ens, men hvornår trappede jeres barn ned for mad om natten? 

Så snart vi har været oppe i 40-60 min så sover han igen. Men jeg er alligevel nået dertil hvor jeg er stået op. 

Hilsen en træt mor der har været oppe siden 05.13!!!

Vores søn begyndte at sove god og vel igennem da han fik MME . - der var jeg oppe en gang om natten og det tog 15min, og det var kun en gang imellem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2012

morethanperfect

Marts<3 skriver:

Hvad jeg dog ikke ville gøre for en hel nattesøvn. Min søn er 5 1/2 mdr, og er ikke i nærheden af og sove igennem! Han spiser stadig hver 3-4 time om natten. Han vågner mellem 04.00-06.30... 

Jeg er desperat efter gode råd eller opmuntring! Ved godt børn ikke er ens, men hvornår trappede jeres barn ned for mad om natten? 

Så snart vi har været oppe i 40-60 min så sover han igen. Men jeg er alligevel nået dertil hvor jeg er stået op. 

Kender det for godt ..

Oscar er først nu begyndt at sove igennem og han er 21 mdr.. 

Anmeld

20. august 2012

MissTas

Marts<3 skriver:

her havde Annastacia ikke brug for mad om natten da hun var 7 uger gammel.. vi startede så på 1 portion grød om dagen da hun var 4,5 mrd gammel og da hun var lidt over 5 mrd begydte hun at vågne en gang om natten. Så gik vi over til to måltider grød om dagen.. formiddag og aften og siden har hun sovet igennem igen .. hun sover fra 20.30-7.00

ved ikke om grød som aftensmad er en mulighed i stedet for mælk, hvis ikke han i forvejen får det selvfølgelig

Anmeld

20. august 2012

Rebecca55

Jeg må sige som nogen af de andre... Har trillinger på 15 mdr. og kun en af dem sover igennem. De to andre er jeg inde ved et sted imellem 1 til 6 gange om natten pr. barn, det vil sige op til en 12 gange på en nat. Så jeg er blevet go til at tage en lur i løbet af dagen, hvis der er tid til det. Så må rod være rod.

Men  fingre for du snart får lidt ro.

Anmeld

20. august 2012

Marts<3

tanja. skriver:

Ja jeg kan heller ikke give en solstråle historie, for den store var 2 år før hun sov i gennem, MEN lillebror er 3 mdr og 5 ud af 7 dage sover han igennem og de andre dage er det bare lige en hurtig ammetår han skal have

Men vil sende et stort knus for VED hvor hårdt det er

Tak for dit 

Anmeld

20. august 2012

Marts<3

HeXeri skriver:

Vores dreng har også altid stået tidligt op. 07.00 er det absoplut seneste han kan sove til - uagtet hvor sent han kom i sin seng dagen før. I hverdagene sover han kl 20 og står op kl 06.00. Det kan være din dreng bare sover så godt om natten, at han er udhvilet kl 05-06.

Jeg vil nu godt vædde min næste kage på, at han er godt igang med et appetitspring. Ammer du/får han flaske? Måske det er på tide at påbegynde grød?

Idag er vores dreng 2, men da han var de der 5-6 måneder var han i fuld sving med grød. Hans appetit var og er enorm. Vi tog det slag i slag, lavede hirsegrød for den milde smag og blandede lidt kogt pære i da han havde vænnet sig til smagen. Han spiste sit første måltid op efter en lille uges tid (frokost) og vi udvidede langsomt, først morgenmad (havregrød) så aftensmaden, der består af de ting vi spiste, som kunne moses fuldstændigt.

Det var sårn lige mine tanker... Håber det kommer til at lykkes for dig, vi stod også op kl 03.30 i en lille periode inden vi besluttede os for det var fordi han var sulten. Vi var så frustrede vi overvejede om vi skulle flytte hver til sit, for den ene kunne få noget tid til søvn

Vi har givet ham grød siden han var knap 4 mdr. Og han spiste 10 skeer første gang! Så det var en succes. Han spiser det 2 gange om dagen, risgrød og grønsagsmos. Det har da også hjulpet, nu er jeg "kun" oppe 2 gange

Men jeg snakkede med min SP om det, og hun syntes jeg skal vente til han er 6 mdr. med at give ham det 3 gange om dagen. Men har gået hele morgen og tænkt at jeg går all in snart. Han blir 6 mdr. d. 5 sep. 

Han er ret svær og få til at spise sin flasker om dagen! Men om natten spiser han en hel flasken uden at forsøge at rive den ud af hånden på, eller lave ormen i armen på mig

Anmeld

20. august 2012

Marts<3

MissTas skriver:

her havde Annastacia ikke brug for mad om natten da hun var 7 uger gammel.. vi startede så på 1 portion grød om dagen da hun var 4,5 mrd gammel og da hun var lidt over 5 mrd begydte hun at vågne en gang om natten. Så gik vi over til to måltider grød om dagen.. formiddag og aften og siden har hun sovet igennem igen .. hun sover fra 20.30-7.00

ved ikke om grød som aftensmad er en mulighed i stedet for mælk, hvis ikke han i forvejen får det selvfølgelig

Gid det var så simplet med Storm! Men desværre. Vi er også startet op på grød, gjorde vi tidligt, da han ikke rigtig gider spise sin MME om dagen. Men det hjalp lidt. Men ikke det hele store. 

SUK! 

Anmeld

20. august 2012

Marts<3

Rebecca55 skriver:

Jeg må sige som nogen af de andre... Har trillinger på 15 mdr. og kun en af dem sover igennem. De to andre er jeg inde ved et sted imellem 1 til 6 gange om natten pr. barn, det vil sige op til en 12 gange på en nat. Så jeg er blevet go til at tage en lur i løbet af dagen, hvis der er tid til det. Så må rod være rod.

Men  fingre for du snart får lidt ro.

Okay, så skal jeg nok ikke spille smart med mit ene barn

Du har min respekt. Du er virkelig sej! Det skal jeg huske i nat. 4 gange er langt fra 12 gange... 

Anmeld

20. august 2012

MissTas

Marts<3 skriver:

Gid det var så simplet med Storm! Men desværre. Vi er også startet op på grød, gjorde vi tidligt, da han ikke rigtig gider spise sin MME om dagen. Men det hjalp lidt. Men ikke det hele store. 

SUK! 

ja okay .. :/ så har jeg desværre ingen råd.. her var det det der skulle til ved Annastacia ..

men kæmpe herfra

Anmeld

20. august 2012

HeXeri

Marts<3 skriver:

Vi har givet ham grød siden han var knap 4 mdr. Og han spiste 10 skeer første gang! Så det var en succes. Han spiser det 2 gange om dagen, risgrød og grønsagsmos. Det har da også hjulpet, nu er jeg "kun" oppe 2 gange

Men jeg snakkede med min SP om det, og hun syntes jeg skal vente til han er 6 mdr. med at give ham det 3 gange om dagen. Men har gået hele morgen og tænkt at jeg går all in snart. Han blir 6 mdr. d. 5 sep. 

Han er ret svær og få til at spise sin flasker om dagen! Men om natten spiser han en hel flasken uden at forsøge at rive den ud af hånden på, eller lave ormen i armen på mig

Min egen erfaring, er at mavefornemmelsen altid er rigtig. Sp'en taler udfra hendes (lange) erfaring og det er bare rigtigt godt vi har dem til at søge råd og vejledning. Men du kender dit barn som ingen anden, fortæller din navle dig at det er det rigtige, så stol på det

Overvejet at erstatte ris med kartoffel? Det mætter lidt mere?

Den her googlede jeg mig frem til da jeg selv sad med alt det der og det gav mig inspiration til at få varieret hans mad:

http://arla.dk/opskrifter/Artikler/Mest-til-mor--far-1/Familiemad-med-en-baby/

Og så er der den der bog om baby-mad, den vil du kunne få igtennem din sp. Jeg kan ved gud ikke huske hvad den hedder, måske der er en anden der kan det? (Noget med familiens mad med spædbarn... eller sådan noget...) Men den er intet mindre end genial til inspiration

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.