Marts<3 skriver:
Vi har givet ham grød siden han var knap 4 mdr. Og han spiste 10 skeer første gang! Så det var en succes. Han spiser det 2 gange om dagen, risgrød og grønsagsmos. Det har da også hjulpet, nu er jeg "kun" oppe 2 gange
Men jeg snakkede med min SP om det, og hun syntes jeg skal vente til han er 6 mdr. med at give ham det 3 gange om dagen. Men har gået hele morgen og tænkt at jeg går all in snart. Han blir 6 mdr. d. 5 sep.
Han er ret svær og få til at spise sin flasker om dagen! Men om natten spiser han en hel flasken uden at forsøge at rive den ud af hånden på, eller lave ormen i armen på mig
Min egen erfaring, er at mavefornemmelsen altid er rigtig. Sp'en taler udfra hendes (lange) erfaring og det er bare rigtigt godt vi har dem til at søge råd og vejledning. Men du kender dit barn som ingen anden, fortæller din navle dig at det er det rigtige, så stol på det 
Overvejet at erstatte ris med kartoffel? Det mætter lidt mere?
Den her googlede jeg mig frem til da jeg selv sad med alt det der og det gav mig inspiration til at få varieret hans mad:
http://arla.dk/opskrifter/Artikler/Mest-til-mor--far-1/Familiemad-med-en-baby/
Og så er der den der bog om baby-mad, den vil du kunne få igtennem din sp. Jeg kan ved gud ikke huske hvad den hedder, måske der er en anden der kan det? (Noget med familiens mad med spædbarn... eller sådan noget...) Men den er intet mindre end genial til inspiration 
Anmeld