Økonomisk friplads

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2012

bobbles

Anonym skriver:

Hej

Vi er i en økonomisk trængt situation. 

Efter vi er begyndt at skulle betale vuggestue til vores søn, er der nærmest ikke nogen penge tilbage, når regningerne er betalt. 

Det skyldes bl.a. at vi har været dumme og har nogen store forbrugslån. Vi har været til møde i banken, det eneste de kunne hjælpe os med, var at nedsætte ydelsen på vores lån med 1000 kr. pr. mnd. Det giver selvfølgelig lidt mere, men jeg kan simpelthen ikke se hvordan tingene skal komme til at hænge sammen. 

derfor har jeg fundet denne paragraf i reglerne om økonomisk friplads. og jeg vil bare hører hvordan i tolker det, og meget gerne fra andre der har fået tilskud på bagrund af denne.

Når den faktiske indtægt, forældrene har til rådighed,
er væsentlig større eller mindre end den aktuelle indtægt beregnet efter § 26,
stk. 1, træffer kommunalbestyrelsen afgørelse om økonomisk fripladstilskud på
baggrund af en samlet vurdering af familiens økonomiske og sociale forhold.

hvorfor snakker i ikke bare med jeres kommune? så får i nok et svar!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2012

Anonym trådstarter

Jeg er så 100% enig i at ens liv er ens eget ansvar..! Det er mig også meget imod at vi er nød til at prøve at søge tilskud, fordi vi har handlet åndsvagt. Desværre kan gjort ikke gøre ugjort, for guderne skal vide, at jeg ville ønske at min bank ikke havde lades mig låne så mange penge, oga t de havde klappet kassen i for længst. 

Jeg er meget flov over vores situation, netop fordi vi selv har sat os i den. Også derfor jeg gemmer mig bag anonymiteten, der er ellers godt nok sjældent at jeg gør det. 

Men jeg er samtidig nød til at skabe den bedste hverdag for min søn. Derfor er jeg nød til at prøve at hive alle mulige skuffer ud og se hvad de indeholder af muligheder. 

Jeg har selvfølgelig tænkt mig at snakke med kommunen, men ville rigtig gerne lige hører hvad folks erfaringer var. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.