Økonomisk friplads

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2012

wamse

TeamRocket skriver:

Der er noget friplads til dårligt stillede forældre der ikke har råd til inst af den ene eller anden grund. Ved ikke hvad det hedder, men så skal i ikke betale en krone uanset løn. Men bum bum, tror måske man skal have lidt flere brister end dårlig økonomi? Men det er vel værd at hører om?

Det hedder pædagogisk friplads, men gives bestemt ikke fordi man har sat sig for hårdt

Tænker at selvfølgelig skal man ikke kunne få friplads for at sætte sig for hårdt, for det vil jo i teorien betyde, at man kan sidde i lækkert hus og betale afdrag på en fed bil fx, og så få friplads, hvilket de færreste, som får bevilget friplads nu jo har råd til.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2012

klmf

Hej

Det er jeres samlede årsindtægt, der afgør hvor mange procent friplads I kan få. Hvis jeres kommune har digital ordning, kan I i ro og mag sidde derhjemme og udfylde skemaet (vores ligger i forbindelse med Digital Pladsanvisning). Så udfylder I årsindtægt og samtykke erklæring så de må tjekke oplysningerne hos SKAT.

Vi sendte ansøgningen digitalt en tirsdag aften og torsdag lå der svar i postkassen. Vi har en på SU og det gav da 25% tilskud

Anmeld

18. august 2012

dorthemus

Carl-Emil's mor skriver:

og hvorfor så lige det ?

hvorfor skal mine skattekroner der f.eks kunne gå til at forbedre sygehus,skoler mm gå til at Hr. & Fru. Jensen har valgt at være "økonomiske-grise" og nu står med gæld og derfor skal vi betale for dem??

jeg har intet imod at hjælpe de svage - overhoved, men man ligger selv som man har redt!

jeg ville da også gerne bo i en lækker stor 3 v rækkehus, men må nøjes med et lille sødt 2 v rækkehus pga jeg har et tidligere billån, men sådan er det jo bare

mit liv = mit ansvar

Mit liv=mit ansvar

Hmmmm så enkelt er livet jo bare ikke altid. Der kan være mange grunde til, at ens økonomi er trængt. Det handler jo langt fra altid om dyre forbrugslån.

Anmeld

18. august 2012

Carl-Emil's mor

dorthemus skriver:

Mit liv=mit ansvar

Hmmmm så enkelt er livet jo bare ikke altid. Der kan være mange grunde til, at ens økonomi er trængt. Det handler jo langt fra altid om dyre forbrugslån.

vi er ikke enig.

men du kan jo starte med at læse hvad ts skriver i en af de første linjer for der står nemlig de har lån 

men jo jeg mener man må tage ansvar for sit liv ja helt ekstreme få situationer er man ikke selv herre over det men det er man grundlæggende

Anmeld

18. august 2012

Kofoed.

Carl-Emil's mor skriver:

vi er ikke enig.

men du kan jo starte med at læse hvad ts skriver i en af de første linjer for der står nemlig de har lån 

men jo jeg mener man må tage ansvar for sit liv ja helt ekstreme få situationer er man ikke selv herre over det men det er man grundlæggende

Kan kun give dig ret, de fleste er helt selv skyld i deres økonomiske problemer, man kan ikke forudse alt, men man kan spare op, til hvor der nu kommer noget, hvilket vi ikke har gjort og derfor har vi ikke de kæmpe store penge og sådan er det og vi kan sagtens klare os.

Det man ikke kan forberede sig fuldt ud økonomisk er invalid, man kan forsikre sig, men ingen om det er nok og hvad så hvis det et ens nyfødte barn? Kender ikke lige til reglerne der, men ja, det er virkelig få tilfælde, at man ikke selv kan/kunne gøre noget andet.

Ts: jeg tror desværre ikke der er noget at gøre, udover søge det i nu engang måske er berettet til.

Anmeld

18. august 2012

dorthemus

Carl-Emil's mor skriver:

vi er ikke enig.

Jeg har skam læst hvad TS skriver...du skulle måske læse mit svar én gang til. Jeg skriver nemlig om at der er situationer der IKKE handler om dyre forbrugslån

Selvfølgelig skal man tage ansvar for sit eget liv...men der findes undtagelser, som du i øvrigt selv anderkender

Anmeld

18. august 2012

Frk. Himmelblå

Carl-Emil's mor skriver:

og hvorfor så lige det ?

hvorfor skal mine skattekroner der f.eks kunne gå til at forbedre sygehus,skoler mm gå til at Hr. & Fru. Jensen har valgt at være "økonomiske-grise" og nu står med gæld og derfor skal vi betale for dem??

jeg har intet imod at hjælpe de svage - overhoved, men man ligger selv som man har redt!

jeg ville da også gerne bo i en lækker stor 3 v rækkehus, men må nøjes med et lille sødt 2 v rækkehus pga jeg har et tidligere billån, men sådan er det jo bare

mit liv = mit ansvar

Min anke gik på formuleringen.

Ud fra dit synspunkt, er der jo intet, der er kommunens problem, og det var netop med den pointe in mente, at jeg mente, det var arrogant udtalt af en person, som lige præcis har til ansvar at forvalte vores allesammmens skattekroner.

Anmeld

18. august 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Det er jeres indtægtet de ser på men ikke udgifter...desværre.

Anmeld

18. august 2012

Moar2011

Anonym skriver:

Hej

Vi er i en økonomisk trængt situation. 

Efter vi er begyndt at skulle betale vuggestue til vores søn, er der nærmest ikke nogen penge tilbage, når regningerne er betalt. 

Det skyldes bl.a. at vi har været dumme og har nogen store forbrugslån. Vi har været til møde i banken, det eneste de kunne hjælpe os med, var at nedsætte ydelsen på vores lån med 1000 kr. pr. mnd. Det giver selvfølgelig lidt mere, men jeg kan simpelthen ikke se hvordan tingene skal komme til at hænge sammen. 

derfor har jeg fundet denne paragraf i reglerne om økonomisk friplads. og jeg vil bare hører hvordan i tolker det, og meget gerne fra andre der har fået tilskud på bagrund af denne.

Når den faktiske indtægt, forældrene har til rådighed,
er væsentlig større eller mindre end den aktuelle indtægt beregnet efter § 26,
stk. 1, træffer kommunalbestyrelsen afgørelse om økonomisk fripladstilskud på
baggrund af en samlet vurdering af familiens økonomiske og sociale forhold.

Vi får lidt.
Men du skal tag din indtægt og mandens og se hvad i tjener. Og så ind på økonomisk friplads der er der en berigning der kan sige om man er beretter

Anmeld

18. august 2012

Bellas Mor

Carl-Emil's mor skriver:

og hvorfor så lige det ?

mit liv = mit ansvar

Helt enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.