Økonomisk friplads

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.926 visninger
21 svar
0 synes godt om
18. august 2012

Anonym trådstarter

Hej

Vi er i en økonomisk trængt situation. 

Efter vi er begyndt at skulle betale vuggestue til vores søn, er der nærmest ikke nogen penge tilbage, når regningerne er betalt. 

Det skyldes bl.a. at vi har været dumme og har nogen store forbrugslån. Vi har været til møde i banken, det eneste de kunne hjælpe os med, var at nedsætte ydelsen på vores lån med 1000 kr. pr. mnd. Det giver selvfølgelig lidt mere, men jeg kan simpelthen ikke se hvordan tingene skal komme til at hænge sammen. 

derfor har jeg fundet denne paragraf i reglerne om økonomisk friplads. og jeg vil bare hører hvordan i tolker det, og meget gerne fra andre der har fået tilskud på bagrund af denne.

Når den faktiske indtægt, forældrene har til rådighed,
er væsentlig større eller mindre end den aktuelle indtægt beregnet efter § 26,
stk. 1, træffer kommunalbestyrelsen afgørelse om økonomisk fripladstilskud på
baggrund af en samlet vurdering af familiens økonomiske og sociale forhold.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2012

Skifreaken

Hvilken kommune bor du i? I Århus kommune er det nemlig indtægtsbestemt hvor meget man skal betale for pasning.

http://www.aarhus.dk/~/media/Dokumenter/MBU/Pladsanvisningen/Ansoegningsskemaer/Ansoegning-om-Friplads/Word-Pro--Fripladsregler-for-og-bagside.ashx

på denne kan man så udregne hvor meget man skal betale i forhold til hvor meget man tjener om året.

Men det er måske kun i Århus.. det ved jeg ikke lige..

Anmeld

18. august 2012

Silas&Mille

Aner ikke hvordan den § skal tolkes, men vi sidder også i en rigtig træls situation og kunne godt bruge noget mere i fripladstilskud. Men pga af vores indtægter, som faktisk kun er 1xkontanthjælp og 1xfuld dagpenge, så kan vi ikke få mere end det vi gør nu.

Som vores kommune sagde til os: Det er jo ikke kommunens problem at I har et eller flere dumme lån.

Sådan er det desværre.

Men hvis du vil gre forsøget, så snak med en sagsbehandler hos jeres kommune.

Anmeld

18. august 2012

Stumpen

I sin tid hvor jeg var på su og kæresten arbejdede fik vi lidt støtte fra kommunen - men det blev udelukket baseret på fælles indtægt og ikke den månedtlige rådighedsbeløb når de fasteudgifter var betalt...

Anmeld

18. august 2012

Frk. Himmelblå

Silas&Mille skriver:

Aner ikke hvordan den § skal tolkes, men vi sidder også i en rigtig træls situation og kunne godt bruge noget mere i fripladstilskud. Men pga af vores indtægter, som faktisk kun er 1xkontanthjælp og 1xfuld dagpenge, så kan vi ikke få mere end det vi gør nu.

Som vores kommune sagde til os: Det er jo ikke kommunens problem at I har et eller flere dumme lån.

Sådan er det desværre.

Men hvis du vil gre forsøget, så snak med en sagsbehandler hos jeres kommune.

Gud, hvor arraogant sagt af kommunen! 

Hvis det er med den på, så kan de da sige sådan om alt, - det er da helller ikke "kommunens problem", at folk får børn uden at kunne varetage dem etc. etc. etc. etc.

Men naturligvis skal der trækkes grænser. Kan bare ikke holde sådanne dumme svar ud 

Anmeld

18. august 2012

Silas&Mille

Frk. Himmelblå skriver:

Hvis det er med den på, så kan de da sige sådan om alt, - det er da helller ikke "kommunens problem", at folk får børn uden at kunne varetage dem etc. etc. etc. etc.

Men naturligvis skal der trækkes grænser. Kan bare ikke holde sådanne dumme svar ud 

Ja det var lidt hårdt sagt, men de har jo ret

Lige nu får vi omkring 900kr/mdr i fripladstilskud, men kunne da godt bruge 500kr mere Men vi klare os da og børnene får det de har brug for

Anmeld

18. august 2012

Silas&Mille

dobbelt

Anmeld

18. august 2012

TeamRocket

Der er noget friplads til dårligt stillede forældre der ikke har råd til inst af den ene eller anden grund. Ved ikke hvad det hedder, men så skal i ikke betale en krone uanset løn. Men bum bum, tror måske man skal have lidt flere brister end dårlig økonomi? Men det er vel værd at hører om?

Anmeld

18. august 2012

Sofia24

Vi får noget tilskud fra kommunen til dagpleje, men det er udelukkende beregnet udfra vores fælles indtægt.

Jeg er på SU uden SU-lån og manden er håndværker med en fin indtægt. Vores samlede årlige indtægt kunne beregnes på kommunens hjemmeside og derfra søgte vi om tilskud til pasning.
Efter en uges tid fik vi brev om at der var blevet bevilget så og så meget tilskud til os... Så det er jo bare fornemt

Vi mangler bestemt ikke noget i vores lille familie

Anmeld

18. august 2012

Carl-Emil's mor

Frk. Himmelblå skriver:

og hvorfor så lige det ?

hvorfor skal mine skattekroner der f.eks kunne gå til at forbedre sygehus,skoler mm gå til at Hr. & Fru. Jensen har valgt at være "økonomiske-grise" og nu står med gæld og derfor skal vi betale for dem??

jeg har intet imod at hjælpe de svage - overhoved, men man ligger selv som man har redt!

jeg ville da også gerne bo i en lækker stor 3 v rækkehus, men må nøjes med et lille sødt 2 v rækkehus pga jeg har et tidligere billån, men sådan er det jo bare

mit liv = mit ansvar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.