Deltids pasning i børnehave, kan vi "bare" det. ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2012

Tip!

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^ skriver:

Ja for hendes skyld så jeg helst hun fik mad der, hun følger ikke spise rytmerne her hjemme ved nogen af dagens måltider, hun er ikke sådan rigtig sulten men det kan jeg ikke holde ud og tænke på, hun skal have mad men det er heldigvis ikke hver dag i ugens 7 dage hun er sådan hjemme (hun er en del hjemme- men det skal vi gøre noget ved nu) -plus der lige har været en måneds ferie så ved hvordan hun er på et døgn ugens 7 dage, men som sagt heldigvis ikke alle måltider hver dag er et problem. Skal siges at hos lægen for kort tid siden grundet forsibket 3 års undersøgelse- var hun rigtig fin og perfekt i højde/vægt udseende mm, det ses ikke at hun springer lidt mad over eller ikke spiser så meget- hun kan spise 10-15 stk Frugt hjemme på 2 dage! Elsker sunde frugter og grønt- så det køber jeg os "fattig" i :p Vi forsøger virkelig, både fokus og ikke for meget fokus på "problemet" i mine øjne. og vores børn er ikke kræsne, hun siger bare hun ikke er sulten f.eks, men i bh spiser hun medbragt 4 forskellige mader (2 stk rugbrød skåret over med 4 slags ting på) og 2 frugt, eller 1 frugt en grønt eks vis, evt finstang eller ostehaps men ikke så tit, og spiser det hele, men hjemme/ næ næ, nogle dage ryger lidt ned så siger jeg altså os hun er dygtig, og når hun har spist flot op i bh (evt mad rester sendes med hjem i madkassen så forældrene kan se hva er spist og ikke spist) får hun virkelig afvide det er flot. 

Men Jov de får også noget cafe' mad som de kalder det, enten pølsehorn, bolle , pizza halløj eller så noget, udover morgenmaden og madpakke.

Vil overveje at hun afleveres kl 9 af mig og hentes når far har fri kl 15.00 af ham

Men frygter hun ikke vil spise morgenmad, jeg må forsøge mig frem.

det er vel ikke så slemt at hun ikke får morgenmad, hvis hun har adgang til sin madpakke hele dagen.. ?

Hun skal nok spise, ellers sørger pædagogerne vel for det?

Andre voksne, såvel børn er ikke så gode til at spise morgenmad?! hun har nok ikke behovet om morgenen, men efter en time eller to, så skal hun nok blive sulten..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2012

Moma

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^ skriver:

Ja for hendes skyld så jeg helst hun fik mad der, hun følger ikke spise rytmerne her hjemme ved nogen af dagens måltider, hun er ikke sådan rigtig sulten men det kan jeg ikke holde ud og tænke på, hun skal have mad men det er heldigvis ikke hver dag i ugens 7 dage hun er sådan hjemme (hun er en del hjemme- men det skal vi gøre noget ved nu) -plus der lige har været en måneds ferie så ved hvordan hun er på et døgn ugens 7 dage, men som sagt heldigvis ikke alle måltider hver dag er et problem. Skal siges at hos lægen for kort tid siden grundet forsibket 3 års undersøgelse- var hun rigtig fin og perfekt i højde/vægt udseende mm, det ses ikke at hun springer lidt mad over eller ikke spiser så meget- hun kan spise 10-15 stk Frugt hjemme på 2 dage! Elsker sunde frugter og grønt- så det køber jeg os "fattig" i :p Vi forsøger virkelig, både fokus og ikke for meget fokus på "problemet" i mine øjne. og vores børn er ikke kræsne, hun siger bare hun ikke er sulten f.eks, men i bh spiser hun medbragt 4 forskellige mader (2 stk rugbrød skåret over med 4 slags ting på) og 2 frugt, eller 1 frugt en grønt eks vis, evt finstang eller ostehaps men ikke så tit, og spiser det hele, men hjemme/ næ næ, nogle dage ryger lidt ned så siger jeg altså os hun er dygtig, og når hun har spist flot op i bh (evt mad rester sendes med hjem i madkassen så forældrene kan se hva er spist og ikke spist) får hun virkelig afvide det er flot. 

Men Jov de får også noget cafe' mad som de kalder det, enten pølsehorn, bolle , pizza halløj eller så noget, udover morgenmaden og madpakke.

Vil overveje at hun afleveres kl 9 af mig og hentes når far har fri kl 15.00 af ham

Men frygter hun ikke vil spise morgenmad, jeg må forsøge mig frem.

Tror ikke du behøver bekymre dig så meget om maden (ved godt det er lettere sagt end gjort). Måske det er bedre for hende at få nogle kortere dage. 

I min søns bhv er der et antal deltidspladser som er, tror jeg, 30 timer. 

Anmeld

19. august 2012

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

Uh ha , ja men somvittigheden omkring hvis hun ikke fik morgenmad ! hun spiser nemlig lystigt havergrød om morgenen (i børnehaven selvf!! ).

Men ja de må vist os tage en mad når de vil, hvis de føler for det, men det tror jeg ikke hun tænker over i en alder af 3,5 år. Men må lige høre ad.

Ordningen vil begynde så snart vores anden bil er lavet (den jeg kører i), hun har fri indtil torsdag, så det ville være perfekt hvis den virkede der, og vi kunne begynde allerede der, og korte hendes dage ned

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.