Deltids pasning i børnehave, kan vi "bare" det. ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Man må hente og aflevere som man har lyst. Dog kan de godt bede om, at det ikke bliver midt i frokosten. De skal bare have det afvide, så hun f.eks. ikke kommer på tur, hvis hun bliver hentet kl. 13.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2012

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

raca skriver:

man må som udgangspunkt hente sit barn når man vil...

med mindre det forstyrre barnet socialt.

Uhh, altså jeg tror Ikke de 3 timer mindre vil forstyrre socialt, men det vil hjælpe meget på hende og gavne hende, det andet er synd og rigtig hårdt og være "vidne" til , hvordan hun nogle dage har det. Det kan altid sættes gradvist op igen jo, hvis hun kan klare hele dagen

Anmeld

16. august 2012

MoarHvidovre skriver:

Man må hente og aflevere som man har lyst. Dog kan de godt bede om, at det ikke bliver midt i frokosten. De skal bare have det afvide, så hun f.eks. ikke kommer på tur, hvis hun bliver hentet kl. 13.

Jeg synes godt nok ikke de er meget på tur men i vinters da det var meget koldt var de lige i spring centeret en gang eller så noget. Men ja en fast aftale ville være fin, hvor de VED hun hentes kl 12 hvor jeg synes må være fint, de spiser kl 11.00 nemlig :-) og ved de dagen før af de tilfældigvis skal på tur, eks vis kl 11.30, jamen så ved vi det og jeg kan hente hende før de skal afsted eller hun kommer med.

Anmeld

16. august 2012

Bøllen skriver:

I vores børnehave kan man ikke bare, der er ex antal pladser og dem kan man så søge om.

Men det kan din kommunen oplyse dig om.

Ellers bestemmer du jo selv hvornår du henter og bringer, og kan lave dagene så de passer. Men så er der ikke økonomisk forskel

Nej der er Så ingen forskel økonomisk som du siger, men sådan er det jo bare, bare det helt fungerer for os alle

Anmeld

16. august 2012

MoarHvidovre

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^ skriver:

Jeg synes godt nok ikke de er meget på tur men i vinters da det var meget koldt var de lige i spring centeret en gang eller så noget. Men ja en fast aftale ville være fin, hvor de VED hun hentes kl 12 hvor jeg synes må være fint, de spiser kl 11.00 nemlig :-) og ved de dagen før af de tilfældigvis skal på tur, eks vis kl 11.30, jamen så ved vi det og jeg kan hente hende før de skal afsted eller hun kommer med.

Øv, at de ikke er meget på tur. Det er de i vores børnehave - mindst 1 gang om ugen. De har selv deres egen bus og kører f.eks. til Helsingør og ser Kronborg, naturlegepladsen i Hillerød, legeland i Køge eller en tur i skoven. Vi bor i Hvidovre. Ellers går de en tur ud og kigger på toget eller fodre ænder i nærheden.

Anmeld

16. august 2012

MoarHvidovre skriver:

Øv, at de ikke er meget på tur. Det er de i vores børnehave - mindst 1 gang om ugen. De har selv deres egen bus og kører f.eks. til Helsingør og ser Kronborg, naturlegepladsen i Hillerød, legeland i Køge eller en tur i skoven. Vi bor i Hvidovre. Ellers går de en tur ud og kigger på toget eller fodre ænder i nærheden.

Ihh det lyder Sltså så dejligt og godt for børnene

Ved ikke om det er pga pengene, eller fordi de har en tønne Land med masser af aktiviteter, en lade med hø og kæmpe rutsjebane og alt det udendørs selvf at de måske mener det er nok !? Gør jeg ikke i hvert fald

Men nu var min pige jo en af "de små og nye" nu er de største som ellers engang imellem var på tur startet i skole, min datter er 3 år og 7 mdr og et nyt hold er startet så nu er hun ikke de mindste længere, måske der så kommer flere aktiviteter ud af huset for dem som startede i januar som hende.

Anmeld

16. august 2012

MoarHvidovre

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^ skriver:

Ihh det lyder Sltså så dejligt og godt for børnene

Ved ikke om det er pga pengene, eller fordi de har en tønne Land med masser af aktiviteter, en lade med hø og kæmpe rutsjebane og alt det udendørs selvf at de måske mener det er nok !? Gør jeg ikke i hvert fald

Men nu var min pige jo en af "de små og nye" nu er de største som ellers engang imellem var på tur startet i skole, min datter er 3 år og 7 mdr og et nyt hold er startet så nu er hun ikke de mindste længere, måske der så kommer flere aktiviteter ud af huset for dem som startede i januar som hende.

Jeg har to i bh, en pige på 3 år og 4 mdr. og en dreng på 4 år og 10 mdr., og de kommer begge lige meget på tur og som minimum 1 gang om ugen.

Jeg ved, at vs også tager en del på tur med de større børn - dem som kun sover 1 gang om dagen. Så ligger de turen, så det passer med, at de kan sove i bussen og kører en omvej hjem.

Det lyder da som et rigtig godt udeområde, men kan godt forstå, at du savner, at de kommer på tur.

Der er to busser i vores institution - en til bh og en til vs. Jeg ved, at insitutionen har betalt noget selv, men også har fået nogen penge fra kommunen.

Anmeld

16. august 2012

Mother-love

Isabella går i vs på deltid. Dvs 30 timer om ugen. 6 timer om dagen. Kan ikke helt huske om det er en eller to mdr efter i har meldt at i vil have detfør det bliver trådt i kraft. Men det der ermed deltid er at man afl. På et bestemt tidspunkt og henter på et bestemt tidspunkt. Isabella bliver afl. Kl 8.45 og bliver hentet 14.45. Vi har haft deltid siden hun startede da hun var 8 mdr. Og det har kørt rigtig fint. Nu har vi ikke haft bøvl men kender nogle stykker som har været ude for der hvor deres barn bliver passet at det hedder de 6 timer og ikke mere der er ikke nogen kære mor hvad det angår.

Anmeld

16. august 2012

Tip!

Jeg ved ikke hvor relevant der er, men SKAL hun spise morgenmad sammen med de andre? For det er MEGET tidligt at blive afleveret kl 6.30, så kan jeg godt forstå at hun er træt ved 15.15 tiden.. Og hendes alder taget i betragtning, så kunne det jo være en mulighed med en lur ved middagstid.

hun bliver jo stimuleret af nye indtryk hele dagen og det kan være for meget for en lille pige.

Hvis at jeres morgen foregår stille og roligt, hun får ro til at spise morgenmad, så ville jeg da først afleveret ved ni tiden og hente igen kl 14.

Jeg ved ikke om de evt har formiddags mad/frugt ved ni tiden, og så madpakke kl 11. men hvis hun så ikke har spist så meget til morgen er der jo også her noget sociale hygge, hvor hun kunne spise?!?

På mine fridage kommer min søn i bh ved 9 tiden og jeg henter ham igen senest kl 15..

Anmeld

16. august 2012

Jeg ved ikke hvor relevant der er, men SKAL hun spise morgenmad sammen med de andre? For det er MEGET tidligt at blive afleveret kl 6.30, så kan jeg godt forstå at hun er træt ved 15.15 tiden.. Og hendes alder taget i betragtning, så kunne det jo være en mulighed med en lur ved middagstid.

hun bliver jo stimuleret af nye indtryk hele dagen og det kan være for meget for en lille pige.

Hvis at jeres morgen foregår stille og roligt, hun får ro til at spise morgenmad, så ville jeg da først afleveret ved ni tiden og hente igen kl 14.

Jeg ved ikke om de evt har formiddags mad/frugt ved ni tiden, og så madpakke kl 11. men hvis hun så ikke har spist så meget til morgen er der jo også her noget sociale hygge, hvor hun kunne spise?!?

På mine fridage kommer min søn i bh ved 9 tiden og jeg henter ham igen senest kl 15..

Ja for hendes skyld så jeg helst hun fik mad der, hun følger ikke spise rytmerne her hjemme ved nogen af dagens måltider, hun er ikke sådan rigtig sulten men det kan jeg ikke holde ud og tænke på, hun skal have mad men det er heldigvis ikke hver dag i ugens 7 dage hun er sådan hjemme (hun er en del hjemme- men det skal vi gøre noget ved nu) -plus der lige har været en måneds ferie så ved hvordan hun er på et døgn ugens 7 dage, men som sagt heldigvis ikke alle måltider hver dag er et problem. Skal siges at hos lægen for kort tid siden grundet forsibket 3 års undersøgelse- var hun rigtig fin og perfekt i højde/vægt udseende mm, det ses ikke at hun springer lidt mad over eller ikke spiser så meget- hun kan spise 10-15 stk Frugt hjemme på 2 dage! Elsker sunde frugter og grønt- så det køber jeg os "fattig" i :p Vi forsøger virkelig, både fokus og ikke for meget fokus på "problemet" i mine øjne. og vores børn er ikke kræsne, hun siger bare hun ikke er sulten f.eks, men i bh spiser hun medbragt 4 forskellige mader (2 stk rugbrød skåret over med 4 slags ting på) og 2 frugt, eller 1 frugt en grønt eks vis, evt finstang eller ostehaps men ikke så tit, og spiser det hele, men hjemme/ næ næ, nogle dage ryger lidt ned så siger jeg altså os hun er dygtig, og når hun har spist flot op i bh (evt mad rester sendes med hjem i madkassen så forældrene kan se hva er spist og ikke spist) får hun virkelig afvide det er flot. 

Men Jov de får også noget cafe' mad som de kalder det, enten pølsehorn, bolle , pizza halløj eller så noget, udover morgenmaden og madpakke.

Vil overveje at hun afleveres kl 9 af mig og hentes når far har fri kl 15.00 af ham

Men frygter hun ikke vil spise morgenmad, jeg må forsøge mig frem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.