Puhha... Hvor kan jeg huske det...

Vores nr 2, Nicolaj, har virkelig været et teoristbarn!!!
Men nejjj hvor er han vokset sig til en virkelig skøn dreng

Der var virkelig tider, hvor jeg slet ikke troede, jeg kunne lide mit eget barn. Han var skrækkelig

Dp'en kunne ikke styrer ham mere, bh kæmpede også med ham og når vi skældte ud hjemme, fik vi som regel en traktor ell lign i nakken, når vi gik ud fra værelset igen. Han grinede bare og var total ligeglad.
Puhha hvor havde jeg lyst til at KLAPPE ham en!!
Men vi som forældre fik nogle redskaber til ham. Vi var simpelthen kørt ind i en ond ring.
Når han begyndte at lave ulykker, afledte vi ham med fx alm spørgsmål om ham selv. Fx hvad var det nu I fik til middag i bh'en i dag osv.
Hvis han virkelig gjorde skade på andre, prøvede vi at snakke med ham... Som man nu kan med et så lille barn. Men prøvede at vise ham, at hans adfærd her, gjorde det andet barn ked af det osv.
Gør I jo sikkert allerede...
Men jeg tror, det er bedst at være konsekvente, kærlige og acceptere ham som person, men ikke hans handlinger.
Giv ham nogle andre handlinger... Fx når han har slået søster, skal han vide, det er forkert at slå, men okay at kramme, ae ell spørge om hun vil lege osv osv osv.
Håber du forstår...
Nicolaj bliver snart 10 år og er så fantastisk en dreng... Også selvom han har et kæmpe stærkt temperament. Det er vores opgave at give drengen nogle redskaber til hvordan han kan lære at styre det kraftfulde temperament.
Ellers går det jo helt galt om nogle år...

Kloster