Til jer med drenge især....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

845 visninger
18 svar
0 synes godt om
14. maj 2009

Tina2

Min søn Milas på lige knap 2 år går i dagpleje og elsker det :-)

Dog er han en ret hård lille bandit.... Igår havde hans dagplejer været nødt til at sætte ham i højstolen med en bog, mens hun smurte frokost, fordi han var så hård ved de andre.....

Herhjemme er han mega hård ved sin søster Filuca på 5 år, slår, skubber hende og rykker hende i håret...

Vi er meget efter ham med det, og er begyndt at sætte ham ud i gangen (med åben dør) så han sidder med ryggen ind til os.... Så sidder han der et par min.... Hjælper et stykke tid, men så går det løs igen....

Katten slår han ud efter, rykker og trækker den i halen- den flygter når han kommer i nærheden af den....

Thomas og jeg er han også hård ved... Lige pludselig klapper han en en på kassen, eller han kradser os i ansigtet- især når han bliver overgearet og vi har leget....

Synes faktisk det er lidt svært hvordan man lige skal tackle det, for Filuca har aldrig været sådan.....

Han er "en rigtig dreng" som nogen kalder det, men synes bare han er så voldsom! Og hvis vi skælder ud, når han fx har slået Filuca, så griner han bare....

Hun er en følsom pige og græder meget nemt, så der skal ikke meget til før hun bryder ud i gråd, og manner hvor han benytter sig af det, og man kan tydeligt se han synes det er endnu sjovere så!!!!

Er det fint nok at sætte ham ud i gangen et par min eller hvad dælen ville I gøre, for at få ham til at indse det IKKE er ok, alt det han gør.....???

Han tester os konstant, ingen tvivl om det og han er en nysgerrig dreng der er i alt hvis han kan komme til det... (Total Peter Pedal) :-)

Ku godt tænke mig at høre hvad I mener og om nogle af jer har været udsat for det samme med jeres drenge (og evt piger)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2009

tascia

Det lyder som min lille rødhåret "emil"!!

Robert er samme alder som din og gør nøjagtig det samme. går tingene imod ham slår, bider og kradser han, kaster sig ned på gulvet og opfører sig hysterisk, så skønt.
vi har længe haft problemer med bidderriet i Vs,men i takt med sproget har udviklet sig er det blevet MEGET bedre.
han er over alt og i alt, uden opsyn i 2 min. og drengen hænger i gardinerne eller sidder på reolerne!!!

til tider tror jeg at NEJ for ham er JA og jo flere gange vi siger det jo mere griner han..

Når han er helt slem og intet andet virker løfter vi ham ind i sækkestole og så kan han sidde der og køle lidt af.

Jeg ved at de i VS bruger noget af den samme metode, altså rykker ham lidt væk fra de andre uden at skælde ud, blot for at markere at det ikk er okay det han gør, for det er bare ikke okay at han bidder de andre!
Når han til gengæld takler tingene på en rigtig måde får han ros, for hvis han udelukkende får negativ opmærksomhed, tror han det er vejen frem, og det jo helt galt

Jeg håber og ber til at det blivere bedre med tiden

så jeg kan sagtens sætte mig i dit sted, men gode råd har jeg ikke mange af

//Natascia

Anmeld

14. maj 2009

Honningblomst

Med risiko for at lyde som en mor med englebasser(det er de ikke) så har mine drenge ikke været sådan...jo, de har da prøvet at se hvad der sker når de handler på en vis måde, men de har ikke været sådan...men de har så heller ikke rigtigt været ude og skulle kæmpe med andre så tidligt.

Din lille dreng ved jo ikke at det gør ondt på søster eller de andre, han kan bare se at der kommer en reaktion...kan I ikke prøve at aflede og så reagere positivt på den gode adfærd og ignorere den negative...så han får den ønskede kontakt men ikke omkring det negative.
Jeg ville aldrig sætte børn ud af det sociale fællesskab for at lære dem at være en del af det...det skal han lære ved jer og med jer...

Knus Eva..

Anmeld

14. maj 2009

Tina2

Åh det lyder da godt der er andre der kender til problemet... Milas kaster sig også på gulvet og ligger og skriger mens benene hamrer ned i gulvet, hvis noget går ham imod......

Han begyndte at sige en del ord for nogle mdr siden og det hjalp lidt, men nu kører det bare derud af igen..... Men DP mente også at jo mere han kunne sige, jo bedre ville det blive......

Vi øver med ham hver aften og læser pegebøger (eneste tidspunkt han sidder HELT stille og koncentreret) og han elsker det bare... Vi læser de samme og gentager meget:-)

Tror vi skal til at være lidt mere konsekvente og sætte ham i gangen hver gang han er strid, for pt er det ikke hver gang....
Har været lidt i tvivl om det var for tidligt at gøre det, men det er det så ikke:-)

Tak for dit svar:-)

Anmeld

14. maj 2009

lonemus

tascia skriver:

Det lyder som min lille rødhåret "emil"!!

Robert er samme alder som din og gør nøjagtig det samme. går tingene imod ham slår, bider og kradser han, kaster sig ned på gulvet og opfører sig hysterisk, så skønt.
vi har længe haft problemer med bidderriet i Vs,men i takt med sproget har udviklet sig er det blevet MEGET bedre.
han er over alt og i alt, uden opsyn i 2 min. og drengen hænger i gardinerne eller sidder på reolerne!!!

til tider tror jeg at NEJ for ham er JA og jo flere gange vi siger det jo mere griner han..

Når han er helt slem og intet andet virker løfter vi ham ind i sækkestole og så kan han sidde der og køle lidt af.

Jeg ved at de i VS bruger noget af den samme metode, altså rykker ham lidt væk fra de andre uden at skælde ud, blot for at markere at det ikk er okay det han gør, for det er bare ikke okay at han bidder de andre!
Når han til gengæld takler tingene på en rigtig måde får han ros, for hvis han udelukkende får negativ opmærksomhed, tror han det er vejen frem, og det jo helt galt

Jeg håber og ber til at det blivere bedre med tiden

så jeg kan sagtens sætte mig i dit sted, men gode råd har jeg ikke mange af

//Natascia

HI-HI, kan ikke lade være med at grine lidt ad det, selvom det ikke er sjovt at stå i situationen, men for pokker hvor kan de kære små nogle gange drive en til vanvid

MIn søn fylder 2 år til august og han gør lidt det samme - går tingene imod ham slår, bider og kradser han, skriger højt, kaster sig ned på gulvet og opfører sig hysterisk. - som regel er det mest storesøster det går ud over .
Vi lærer så storesøster at hun skal sige noget til ham, og så går vi over og flytter ham væk og forklarer det ikke er tilladt. Han bliver hurtigt god igen og giver storesøster en krammer

MEN, de dage han ikke bliver hurtigt god igen, oftest ved middagsbordet, jamen så kommer han ind på værelset og lige få en pause.....han sidder for åben dør og siger ikke noget, men sidder lige for sig selv lidt eller læser en bog, og så kommer han ind til os andre igen. Derefter forklarer vi ham, hvorfor han kom på værelset. Efter et par minutter alene på værelset, er han god igen.

I vuggestuen er han en engel og laver aldrig ballade.....men det kommer så, når han kommer hjem
Jeg vil give dig ret i, at det hele er blevet bedre efterhånden som sproget udvikler sig, så tror bare det er deres frustrationer over manglende sprog...selvfølgelig er det ikke acceptabelt, men jeg er sikker på det bliver bedre

Han har dog aldrig stået og grinet af mig, når han har lavet noget! Men han har mere respekt for mig, end deres far - det har storesøster også! Deres far kan de sno om deres lillefinger, men de ved godt når jeg siger noget, så er det alvorligt.

Det skal nok snart blive bedre

Lone

Anmeld

14. maj 2009

Honningblomst

Åh det lyder da godt der er andre der kender til problemet... Milas kaster sig også på gulvet og ligger og skriger mens benene hamrer ned i gulvet, hvis noget går ham imod......

Han begyndte at sige en del ord for nogle mdr siden og det hjalp lidt, men nu kører det bare derud af igen..... Men DP mente også at jo mere han kunne sige, jo bedre ville det blive......

Vi øver med ham hver aften og læser pegebøger (eneste tidspunkt han sidder HELT stille og koncentreret) og han elsker det bare... Vi læser de samme og gentager meget:-)

Tror vi skal til at være lidt mere konsekvente og sætte ham i gangen hver gang han er strid, for pt er det ikke hver gang....
Har været lidt i tvivl om det var for tidligt at gøre det, men det er det så ikke:-)

Tak for dit svar:-)

Det kommer an på hvem du spørger og hvordan du ønsker at behandle dine børn...mine har aldrig været udelukket på den måde eller blevet straffet...og i den periode hvor de begyndte at slå, for den har alle børn, så klarede vi det ved at give opmærksomhed som skrevet i mit andte indlæg.

Læs her inden du vælger måden: http://www.juniormag.dk/psykologi/376-time-out?start=1
Knus Eva.

Anmeld

14. maj 2009

Tina2

Eva skriver:

Med risiko for at lyde som en mor med englebasser(det er de ikke) så har mine drenge ikke været sådan...jo, de har da prøvet at se hvad der sker når de handler på en vis måde, men de har ikke været sådan...men de har så heller ikke rigtigt været ude og skulle kæmpe med andre så tidligt.

Din lille dreng ved jo ikke at det gør ondt på søster eller de andre, han kan bare se at der kommer en reaktion...kan I ikke prøve at aflede og så reagere positivt på den gode adfærd og ignorere den negative...så han får den ønskede kontakt men ikke omkring det negative.
Jeg ville aldrig sætte børn ud af det sociale fællesskab for at lære dem at være en del af det...det skal han lære ved jer og med jer...

Knus Eva..

Jeg er ret sikker på Milas godt ved det gør ondt, når han slår Filuca... Hun har jo nogle gange slået igen og det har også hjulpet et stykke tid, men han kører på igen.....

Uha, hvis vi ignorerer hans "angreb" på Filuca ville han da gå fuldstændig grassat på hende... Så det kan vi ikke....

Vi afleder ham meget, men det hjælper kun kort og tilsidst ignorerer han det vi prøver at aflede med og går 100% efter det han har "i sigte" og så er vi nødt til at fjerne ham fra det og sætte ham ud i gangen, for lige at køle af.....

Vi gør meget ud at at rose, når hans adfærd er god og positiv.... Viser ham at han skal ae Julius (katten) og være sød ved den....
Så aer han den men efter 20 sek så blir han mere og mere hård i sin aen og til sidst slår han den og så er han helt oppe at køre og griner og synes det er skide sjovt.....

Anmeld

14. maj 2009

Tina2

Eva skriver:

Det kommer an på hvem du spørger og hvordan du ønsker at behandle dine børn...mine har aldrig været udelukket på den måde eller blevet straffet...og i den periode hvor de begyndte at slå, for den har alle børn, så klarede vi det ved at give opmærksomhed som skrevet i mit andte indlæg.

Læs her inden du vælger måden: http://www.juniormag.dk/psykologi/376-time-out?start=1
Knus Eva.

Det er skam prøvet men hjælper ikke...... Han fortsætter bare......
Må da kun være dejligt de ikke har været sådan, jeg synes det er lidt frustrerende det skal gå så hårdt ud over Filuca......

Anmeld

14. maj 2009

Honningblomst

Tina2 skriver:

Jeg er ret sikker på Milas godt ved det gør ondt, når han slår Filuca... Hun har jo nogle gange slået igen og det har også hjulpet et stykke tid, men han kører på igen.....

Uha, hvis vi ignorerer hans "angreb" på Filuca ville han da gå fuldstændig grassat på hende... Så det kan vi ikke....

Vi afleder ham meget, men det hjælper kun kort og tilsidst ignorerer han det vi prøver at aflede med og går 100% efter det han har "i sigte" og så er vi nødt til at fjerne ham fra det og sætte ham ud i gangen, for lige at køle af.....

Vi gør meget ud at at rose, når hans adfærd er god og positiv.... Viser ham at han skal ae Julius (katten) og være sød ved den....
Så aer han den men efter 20 sek så blir han mere og mere hård i sin aen og til sidst slår han den og så er han helt oppe at køre og griner og synes det er skide sjovt.....

Prøv at læs det link jeg har lagt ind...så lille som han er er han slet ikke istand til at reflektere over hans handlinger og lærer bare at hans følelser er forkerte...altså ved at du straffer ham med at sidde alene...men prøv at læs det og evt google omkring timeout og børn...
Knus Eva...

Anmeld

14. maj 2009

Tina2

Eva skriver:

Prøv at læs det link jeg har lagt ind...så lille som han er er han slet ikke istand til at reflektere over hans handlinger og lærer bare at hans følelser er forkerte...altså ved at du straffer ham med at sidde alene...men prøv at læs det og evt google omkring timeout og børn...
Knus Eva...

Han sidder skam ikke alene:-) Han sidder 2-3 meter fra os og døren er åben....

Men intet andet har hjulpet her, vi HAR prøvet at aflede, fokuserer på det positive osv, men han er fløjtendes ligeglad....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.