Sikke en nat!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2012

MorDk

Tin skriver:

Vores egen havde det hver eneste nat ( Og har det så forsat i mild grad hver nat)

Men aner faktisk ik om de kan have det enkelte nætter...

Det du fortæller lyder bare så meget som min søn. Og det er en form for søvn gængeri, så man kan faktisk ik gøre så meget. Ikke alt for meget snak. Har du obseveret om det er de samme tidspunkter han gør det på, de nætter det er sket?

Det er altid lige omkring midnat  Og så varer det 2-3 timer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2012

Tin

Profilbillede for Tin
MorDk skriver:

ok... ja men det kan ikke komme engang imellem (tænker jeg) ??

Jeg sys det er synd for ham... men også for os som forældre! Vil helst gerne tackle det på bedst mulig vis... Så vidt jeg kunne læse mig frem til så skal man ikke snakke så meget til ham? Jeg har jo nogle gange troede han var vågen... men det virker som han "går i søvne" Han laver mærkelige ting... og virker forvirret! jeg tændte lyset så gik han helt amok og ville have det slukket. Han satte sig på gulvet i soveværelset og jeg måtte ikke røre ham  Fik helt ondt i hjertet!

Og ja det er bare så hårdt at se på, men oftest kan børnene slet ik huske det dagen efter, netop fordi det er en form for søvngængeri.

Anmeld

15. august 2012

MorDk

Og ja det er bare så hårdt at se på, men oftest kan børnene slet ik huske det dagen efter, netop fordi det er en form for søvngængeri.

Gudskelov. Så husker han heller ikke hvis jeg har kommet til at være for "hård" i tonen... jeg har prævet i afmagt at blive lidt sur på ham... (vidste jo ik bedre) sys jo bare han var hys! Men nu ser jeg anderledes på det... og jeg vil gøre mit bedste for hans og vores skyld !!

Anmeld

15. august 2012

Tin

Profilbillede for Tin
MorDk skriver:

Det er altid lige omkring midnat  Og så varer det 2-3 timer

Vores dreng vågnede altid KL 23 og KL 4. Nogle gange flere gange men de to tider var faste hver nat.

Vi fik det råd, at vække ham 20 min før første anfald. Ikke vække rigtigt, men lige så han gnider øjnene og vender sig lidt i sengen. Ikke tænde lys eller snakke.

Vi gjore det i 10 dage og så var vi nede på en enkel opvågning.....men den hænger så også ved endnu. Men hvilken befrielse det var , for han har heller ikke anfald der varer længere end 10 min længere.

Anmeld

15. august 2012

MorDk

Tin skriver:

Vores dreng vågnede altid KL 23 og KL 4. Nogle gange flere gange men de to tider var faste hver nat.

Vi fik det råd, at vække ham 20 min før første anfald. Ikke vække rigtigt, men lige så han gnider øjnene og vender sig lidt i sengen. Ikke tænde lys eller snakke.

Vi gjore det i 10 dage og så var vi nede på en enkel opvågning.....men den hænger så også ved endnu. Men hvilken befrielse det var , for han har heller ikke anfald der varer længere end 10 min længere.

Ok... tak for dine svar og råd... men ved bare ikke om jeg "tør" vække ham altså på den måde du snakker om. Også fordi det jo ikke er hver nat det sker. Men hold nu op det gør ondt i mit hjerte at se ham sådan!

Anmeld

15. august 2012

Tin

Profilbillede for Tin
MorDk skriver:

Gudskelov. Så husker han heller ikke hvis jeg har kommet til at være for "hård" i tonen... jeg har prævet i afmagt at blive lidt sur på ham... (vidste jo ik bedre) sys jo bare han var hys! Men nu ser jeg anderledes på det... og jeg vil gøre mit bedste for hans og vores skyld !!

Niks han husker det ikke, men vores var somregel mere træt dagen efter, for de har jo trods alt brugt kroppen et par timer ex den nat.

Det er noget med at de ikke kan glide fra den lette søvn over til den tunge, derfor kan man give dem en ex chance for at få det lært, ved at vække dem lidt før de selv gør, og derved rykke deres søvnmønster.

Anmeld

15. august 2012

MorDk

Tin skriver:

Niks han husker det ikke, men vores var somregel mere træt dagen efter, for de har jo trods alt brugt kroppen et par timer ex den nat.

Det er noget med at de ikke kan glide fra den lette søvn over til den tunge, derfor kan man give dem en ex chance for at få det lært, ved at vække dem lidt før de selv gør, og derved rykke deres søvnmønster.

Ok Tak skal du have fordi du gav dig tid til at svarer mig...

Anmeld

15. august 2012

Nadia&Daniel

MorDk skriver:

Bassen vågnede kl. 00.00 og var total hysterisk. Han ville ingenting og alligevel ville han have vand, ind i min seng, ikke ind i min seng, i sin egen seng, ligge i sin sækkestol osv. Han var total "umulig" Jeg prøvede alt muligt men måtte til sidst opgive. tænker at han havde drømt noget han ikke rigtig kunne "vågne fra" Det tog 3 timer inden han endelig faldt i søvn ved siden af mig! Føj det var hårdt! Følte bare jeg intet kunne gøre... andre som har oplevet dette?

Sådan var Laura natten til lørdag og natten til mandag.. Det eneste som virkede, var at sove med hende på sofaen..

Anmeld

15. august 2012

Pikku Myy

MorDk skriver:

Bassen vågnede kl. 00.00 og var total hysterisk. Han ville ingenting og alligevel ville han have vand, ind i min seng, ikke ind i min seng, i sin egen seng, ligge i sin sækkestol osv. Han var total "umulig" Jeg prøvede alt muligt men måtte til sidst opgive. tænker at han havde drømt noget han ikke rigtig kunne "vågne fra" Det tog 3 timer inden han endelig faldt i søvn ved siden af mig! Føj det var hårdt! Følte bare jeg intet kunne gøre... andre som har oplevet dette?

Hvis jeg var dig, ville jeg skære ned på mulighederne om natten. Min søn har altid vågnet om natten, men det eneste der er at hente er en tår vand (måske en toilettur) og en genputning, og så er han på rette kurs igen.

Du siger at han vil det ene og det andet, og det lyder som om I gør alle tingene. Din dreng bliver da i den grad forvirret over alle de muligheder.

Anmeld

15. august 2012

MorDk

Pikku Myy skriver:

Hvis jeg var dig, ville jeg skære ned på mulighederne om natten. Min søn har altid vågnet om natten, men det eneste der er at hente er en tår vand (måske en toilettur) og en genputning, og så er han på rette kurs igen.

Du siger at han vil det ene og det andet, og det lyder som om I gør alle tingene. Din dreng bliver da i den grad forvirret over alle de muligheder.

Nej du misforstår mig. For han giver udtryk for det ene og det andet... og så alligevel ikke. Men han får tilbudt vand hvis han ønsker det og ikké mere. Han flippede totalt ud... og derfor fik jeg tændt lyset for blev næd til at se om han var ok. MEN det var det der gjorde det hele værre. Jeg prøvede at putte ham i hans seng men han skreg som en gal og jeg kunne ikke blive ved at stå ved ham (har ondt i bækkenet)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.