Spørgsmål....jeres mening

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2012

Mussen2

Dinna88 skriver:

Hm. Men det jeg mente med det jeg skrev før var blot, at jeg synes du skal høre dem ad

Ja, det vil jeg også gøre. Det er blot rart at hører andres mening om hvad man bør, kan og skal

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2012

Dinna88

Mussen2 skriver:

Ja, det vil jeg også gøre. Det er blot rart at hører andres mening om hvad man bør, kan og skal

Jeps, kan jeg godt følge dig i Så jeg ville bare bede om en forklaring. Og så tage stilling til det bagefter.

Anmeld

13. august 2012

4xGreve

Mussen2 skriver:

Jeg er lidt i syv sind i forhold til hvordan jeg skal forholde mig til / mene om en situation og beder om jeres vurdering.

Min datter er begyndt i børnehave for 2 mdr siden og er faldet godt til. Sidenhen er der begyndt yderliger 4 nye. De er begyndt sidste mandag.
De er i alt 15 på deres stue. I dag læser jeg så i meddelses bogen, at x-antal børn ved navns nævnelse skal med til fødselsdag i morgen. Der er tale om ti børn. Så vidt jeg lige kan se de " gamle" på stuen.
Min datter skal ikke med.
Jeg synes det er helt vildt underrligt, men hvad siger I. Måske jeg er lidt farvet i min bedømmelse.

Jeg regner med at spørge pædagogerne om hvad kutyme er for at holde fødselsdag for børnene.

nu skal jeg ikke kunne udtale mig men i min datters BH er de opdelt i alders grupper, bla. mælketænder, rumlepotter, og en 3 som jeg ikke kan huske, og når de så invitere hjem til fødselsdag så for at det ikke bliver for overvælden så er det f.eks kun rumlepotterne der er inviteret.

Og det syntes JEG er en rigtig fin måde at gøre det på!

Anmeld

13. august 2012

Sildefisk

Mussen2 skriver:

Ja, det giver bestemt mening.

Men gad vide om det er sådan man holder fødselsdag i dag, altså inviterer dem man har lyst til/dem der passer en?

Som pædagog i en børnehave tror jeg godt jeg kan stå inde for at sige at i de fleste institutioner vil det være sådan at det enten er hele gruppen eller INGEN der tager afsted!! Vi er jo ikke interesserede i at medvirke til at ekskludere nogen børn! I nogle børnehaver er der fødselsdagsgrupper, hvor man istedet for alle børnene på stuen inviterer fx halvdelen med hjem, men alle børn er med i en gruppe, så her bliver ingen snydt heller. Hvis forældrene kun ønsker bestemte børn med må de selv invitere udenfor børnehaven.

Anmeld

13. august 2012

chael

Er hun I samme årgang som de andre?

I "min" børnehave, er det hele gruppen, eller pigerne/drengene fra stuen. Dengang var de opdelt i årgange. Og det fungere fint nok.

Ville faktisk ikke selv være særlig interesseret i at have en 3 årig med, sammen med alle de 5 årige.

*C

Anmeld

13. august 2012

Mussen2

4xGreve skriver:

nu skal jeg ikke kunne udtale mig men i min datters BH er de opdelt i alders grupper, bla. mælketænder, rumlepotter, og en 3 som jeg ikke kan huske, og når de så invitere hjem til fødselsdag så for at det ikke bliver for overvælden så er det f.eks kun rumlepotterne der er inviteret.

Og det syntes JEG er en rigtig fin måde at gøre det på!

Ja, det give jo god mening. Altså så stuerne var opdelt efter alder? Detver de ikke her. Her er de blandet på stuerne.

Anmeld

13. august 2012

Mussen2

myr81 skriver:

Som pædagog i en børnehave tror jeg godt jeg kan stå inde for at sige at i de fleste institutioner vil det være sådan at det enten er hele gruppen eller INGEN der tager afsted!! Vi er jo ikke interesserede i at medvirke til at ekskludere nogen børn! I nogle børnehaver er der fødselsdagsgrupper, hvor man istedet for alle børnene på stuen inviterer fx halvdelen med hjem, men alle børn er med i en gruppe, så her bliver ingen snydt heller. Hvis forældrene kun ønsker bestemte børn med må de selv invitere udenfor børnehaven.

Dejligt med et pædagogisk bidrag

Anmeld

13. august 2012

Laulund87

Måske det er opdelt i alder?

I min datters vuggestue er min pige i en gruppe for de "store" børn. Så blander de de store fra alle stuer og de kommer på ture for sig selv. Måske det er det samme i børnehave

Anmeld

13. august 2012

Mussen2

chael skriver:

Er hun I samme årgang som de andre?

I "min" børnehave, er det hele gruppen, eller pigerne/drengene fra stuen. Dengang var de opdelt i årgange. Og det fungere fint nok.

Ville faktisk ikke selv være særlig interesseret i at have en 3 årig med, sammen med alle de 5 årige.

*C

Det er blandet aldersgruppe på stuen.

Jeg ved faktisk ikke om alle er helt store, det vil jeg ikke tro.

Hun leger med dem til hverdag, da det jo er dem fra stuen og der jo først er kommet en lille sjat nye for en uges tid sin, men det var kun drenge.

Anmeld

13. august 2012

Mussen2

Laulund87 skriver:

Måske det er opdelt i alder?

I min datters vuggestue er min pige i en gruppe for de "store" børn. Så blander de de store fra alle stuer og de kommer på ture for sig selv. Måske det er det samme i børnehave

Nej, det tror jeg desværre ikke er årsagen, det er ikke andre stuer, men kun udvalgte fra denne stue. TROR jeg, derfor må jeg spørge pædagogerne, så jeg kan få vished.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.