Spørgsmål til førtidspension

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2012

Laulund87

Anonym skriver:

Det er også det jeg er kommet frem til at jeg har det godt er det vigtigste. 

Er en rigtig spørge Jørgen  Kan du uddybe hvordan du måtte kæmpe??

Forstår nemlig ikke hvorfor det skal være sådan kamp mod systemet. Og da specialt ikke når man som dig har fagfolk bag sig det virker jo helt forkert. 

Jeg har været i 3 arbejdsprøvninger som alle viser samme resultat. Ikke nok timer og ikke effektiv nok. Har masser af læge papirer der alle beskriver at der ingen bedring er og ingen behandling vil hjælpe. Tilstanden er stationær. Men frygter alligevel det ikke er nok, og min sagsbehandlers ord hjælper desværre ikke på det

Du må gerne spørge

Jeg skulle til læge og have en helbredsundersøgelse af hende, det gik nemt nok. Så var der hele tiden møder på jobcentret. Det tog hårdt på mig pga min angst og det er som at bestige et bjerg for mig at tage bus osv.

Så gik tiden med møder derinde og pludselig blev den undersøgelse ved lægen for gammel. Den må ikke være mere end 3 måneder gammel. Fik en ny tid til det, men sekretæren er så sur og gav mig først en tid en månede efter Så skulle jeg jo have en udtalese fra psykiater, men det er åbenbart svært at få dem til det så jeg måtte vente til at der var en der havde tid i Aalborg

Da jeg endelig havde papirerne i orden, kiggede min sagsbehandler dem igennem. Hun ville jo gerne gøre sit for at jeg fik den pension så hun sendte mig tilbage til lægen for undersøgelsen der havde ikke været grundig nok.

Så tiden gik med at jeg rendte fra det ene sted til det andet, div møder og alt muligt. Heldigvis var min familierådgiver med mange gange og kørte mig tit, ellers havde jeg ikke klaret det. Tør ikke tænke på hvordan det var gået hvis jeg, på samme tid, skulle have været i en arbejdsprøvning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2012

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

Jeg er flexjobber. Udvalget som godkender en er det samme i min kommune.

Jeg søger job..men det er jo svært nok for dem på alm. vilkår.

:-) Sisse

Ok så er jeg med  Ja de hænger ikke ligefrem på træerne 

Desværre . Håber det lykkes for dig 

Anmeld

13. august 2012

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Du må gerne spørge

Jeg skulle til læge og have en helbredsundersøgelse af hende, det gik nemt nok. Så var der hele tiden møder på jobcentret. Det tog hårdt på mig pga min angst og det er som at bestige et bjerg for mig at tage bus osv.

Så gik tiden med møder derinde og pludselig blev den undersøgelse ved lægen for gammel. Den må ikke være mere end 3 måneder gammel. Fik en ny tid til det, men sekretæren er så sur og gav mig først en tid en månede efter Så skulle jeg jo have en udtalese fra psykiater, men det er åbenbart svært at få dem til det så jeg måtte vente til at der var en der havde tid i Aalborg

Da jeg endelig havde papirerne i orden, kiggede min sagsbehandler dem igennem. Hun ville jo gerne gøre sit for at jeg fik den pension så hun sendte mig tilbage til lægen for undersøgelsen der havde ikke været grundig nok.

Så tiden gik med at jeg rendte fra det ene sted til det andet, div møder og alt muligt. Heldigvis var min familierådgiver med mange gange og kørte mig tit, ellers havde jeg ikke klaret det. Tør ikke tænke på hvordan det var gået hvis jeg, på samme tid, skulle have været i en arbejdsprøvning.

Ja det er sindsygt hårdt og være i systemet . Har haft mange snakke med en psykolog . Som skrev denne sætning ned til mig

Det er sindsygt hårdt og være i systemet. En konstatering.

Mange tak for dit svar . Dejligt og vide hvad man går i møde.

Det er fuldstædigt tåbeligt, at vi i dagens Danmark har et system som i den grad er i stand til at køre folk psykisk ned. Jeg har selv været ved at bukke under mange gange, fordi jeg simpelthen ikke kan finde vejen ud.

Dejligt du har haft godt støtte og hjælp i familie vejleder, det jo vildt hvad man skal stå model til. Godt du klarede det trods det massive pres der ligger på en. 

Det sidste jeg sagde til min tidligere jobkonsulent, var at jeg kom ind i systemet med en fysisk sygdom men det ender ski med at blive psykisk også. Man bliver overrasket folk som burde hjælpe en, ender med at gøre livet surt for en.

Helt og lykke fremover . 

Anmeld

13. august 2012

Laulund87

Anonym skriver:

Ja det er sindsygt hårdt og være i systemet . Har haft mange snakke med en psykolog . Som skrev denne sætning ned til mig

Det er sindsygt hårdt og være i systemet. En konstatering.

Mange tak for dit svar . Dejligt og vide hvad man går i møde.

Det er fuldstædigt tåbeligt, at vi i dagens Danmark har et system som i den grad er i stand til at køre folk psykisk ned. Jeg har selv været ved at bukke under mange gange, fordi jeg simpelthen ikke kan finde vejen ud.

Dejligt du har haft godt støtte og hjælp i familie vejleder, det jo vildt hvad man skal stå model til. Godt du klarede det trods det massive pres der ligger på en. 

Det sidste jeg sagde til min tidligere jobkonsulent, var at jeg kom ind i systemet med en fysisk sygdom men det ender ski med at blive psykisk også. Man bliver overrasket folk som burde hjælpe en, ender med at gøre livet surt for en.

Helt og lykke fremover . 

Det er ufatteligt hårdt ja og jeg er også rigtig glad for vores rådgiver som stadig kommer i hjemmet

Jeg kan nemt forestille sig at hvis man har en fysisk sygdom, så ender man med en psykisk oveni

Tusind tak og i lige måde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.