Spørgsmål til førtidspension

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.744 visninger
33 svar
0 synes godt om
12. august 2012

Anonym trådstarter

Sagen er den, at jeg heller ikke i denne jobprøvning er kommet op i ønsket antal timer. Jobkonsuleten syntes ikke praktikken skulle forlænges, da jeg ikke er effiktiv nok. Og målet ligger for langt væk. ( flexjob )

Så nu skal min sagsbehandler indstille mig til førtidspension men de har aldrig søgt for en med min diagnose. Og har alderen imod mig ( sagde hun )

Hvem er det der tar stilling til om man kan få bevilligt pension ?

Og hvad stiller jeg op hvis dette ikke går igennem ( hvilket jeg ikke forventer )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2012

Nemesis

Der sidder et udvalg i din kommune som sammen med lægekonsulenten bedømmer din sag ud fra din journal, din arb.prøvninger og din diagnose og fremtidsudsigter.

Du kan være svært uheldig at de "sylter" dig indtil 2013 hvor flexjob ordningen er lavet om,. således at selvom du fx kun kan arbejde 2 timer om ugen, så kan du få beviliget flexjob.

Husk at læse din indstilling til flex og førstidpensionudvalget godt igennem..Især lægekonsulenterne kan have en forfejlet opfattelse af at de skal fortolke din lægejournaler fremfor KUN at gøre det forståeligt for de ikke lægeligt uddannede personer som skal afgøre din sag.

:-) Sisse

Anmeld

12. august 2012

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

Der sidder et udvalg i din kommune som sammen med lægekonsulenten bedømmer din sag ud fra din journal, din arb.prøvninger og din diagnose og fremtidsudsigter.

Du kan være svært uheldig at de "sylter" dig indtil 2013 hvor flexjob ordningen er lavet om,. således at selvom du fx kun kan arbejde 2 timer om ugen, så kan du få beviliget flexjob.

Husk at læse din indstilling til flex og førstidpensionudvalget godt igennem..Især lægekonsulenterne kan have en forfejlet opfattelse af at de skal fortolke din lægejournaler fremfor KUN at gøre det forståeligt for de ikke lægeligt uddannede personer som skal afgøre din sag.

Ok tak for svar - lægekonsulenten har kikket på min sag. Og har intet kunne tilføje. Det eneste hun kommentede var, at en mulig forlægelse af praktik muligvis kunne øge mine antal timer. ( nr 2 praktik )

Nu er jeg afsluttet nr 3 praktik med samme resultat

Er meget OBS på kommunen og har advokat i baghånden.

Anmeld

12. august 2012

Nemesis

Anonym skriver:

Ok tak for svar - lægekonsulenten har kikket på min sag. Og har intet kunne tilføje. Det eneste hun kommentede var, at en mulig forlægelse af praktik muligvis kunne øge mine antal timer. ( nr 2 praktik )

Nu er jeg afsluttet nr 3 praktik med samme resultat

Er meget OBS på kommunen og har advokat i baghånden.

godt du er så forberedt:-) Så er det kun et spørgsmål om du når det inden 2013 og de nye regler træder i kraft.

Held og lykke.

Anmeld

12. august 2012

livhemdrup

Anonym skriver:

Sagen er den, at jeg heller ikke i denne jobprøvning er kommet op i ønsket antal timer. Jobkonsuleten syntes ikke praktikken skulle forlænges, da jeg ikke er effiktiv nok. Og målet ligger for langt væk. ( flexjob )

Så nu skal min sagsbehandler indstille mig til førtidspension men de har aldrig søgt for en med min diagnose. Og har alderen imod mig ( sagde hun )

Hvem er det der tar stilling til om man kan få bevilligt pension ?

Og hvad stiller jeg op hvis dette ikke går igennem ( hvilket jeg ikke forventer )

Må jeg spørge hvad er din diagnose da jeg selv sidder lidt i samme situation ?

Anmeld

12. august 2012

Anonym trådstarter

livhemdrup skriver:

Må jeg spørge hvad er din diagnose da jeg selv sidder lidt i samme situation ?

Det må du gerne - har piskesmæld

Anmeld

12. august 2012

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

godt du er så forberedt:-) Så er det kun et spørgsmål om du når det inden 2013 og de nye regler træder i kraft.

Held og lykke.

Ja nu må vi se. Har ikke fulgt så meget med som jeg burde . Problemet er lige nu jeg skal min have 12 effektive timer hvilket jeg ikke kan .

Tak håber også jeg er - men som jeg kender systemet er det også nødvendigt . Og nej det når vi sikkert ikke . De arbejder jo ikke specialt hurtigt .

Ved du hvor lang behandlingstid der er på sådan noget ?

Anmeld

12. august 2012

Muffinmus

jeg ved der kan være laaang behandlingstid.

Min fars tog over 2 år fra de indstillede ham....,min svigerindes kæreste tog det også langt over 1 år fra han blev indstilet til det blev godkendt.

Anmeld

12. august 2012

Nemesis

Anonym skriver:

Ja nu må vi se. Har ikke fulgt så meget med som jeg burde . Problemet er lige nu jeg skal min have 12 effektive timer hvilket jeg ikke kan .

Tak håber også jeg er - men som jeg kender systemet er det også nødvendigt . Og nej det når vi sikkert ikke . De arbejder jo ikke specialt hurtigt .

Fra jeg blev indstillet til endelig godkendt gik der ca 3 mdr. husk at efter nytår er det ikke minimum 12 timer for at blive flexgodkendt men helt ned til 2 timer.

::-) Sisse

Anmeld

12. august 2012

Laulund87

Anonym skriver:

Min sag varede 6 måneder så det var ikke så galt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.