Dåbskage til en charmetrold...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2012

Dot D

Nemesis skriver:

Okay Dot en dag kommer jeg og camperer ved dig så jeg kan lære en masse tricks!

Hvordan får du dine overgange mellem hvert lag så pæne??
Man kan jo faktisk ikke se kanterne!
Der er med garanti et fif!!!

:-) Sisse

Du skal være så velkommen Jeg har jo lovet at lave en kageweekend, men den er lige udskudt lidt pga skulderen, men når den kommer, så er alle velkomne og så skal vi dele fif

Jamen, tålmodighed når fondanten bliver skåret til, og lidt arbejde, når de forskellige lag lægges sammen... Jeg gør det jo bare Men jeg skal love at tænke mens jeg gør det næste gang, så er det nok nemmere at forklare, hi hi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2012

Dot D

Kruse90 skriver:

endnu engang tusind tak for kage.

Hold nu KÆFT hvor smagte den altså bare godt. Jeg glæder mig allerede til at få et stykke eller tre til hendes 1 års fødselsdag

Den er så smuk og du har som sagt virkelig ramt plet
Gæster var noget vilde med den og skulle hilse dig og sige den smagte vidunderligt og var så smuk.

Jeg er så glad for det lykkedes med at lave hendes vilde punkter frits

Jeg laver lige en tråd, så du kan se hvor fin hun var

Kram Charmetrolden og mor

Nååårh, du er så sød Tak igen for de dejlige rosende ord. Jeg er bare så glad for, at den ramte det I ønskede jer

Så er det godt, der er nok kage til fødselsdagen også og dejligt at have noget at glæde sig til...

Når du nu engang skal tø den op, så vil det være rigtigt godt, hvis den kan stå i en papkasse i køleskabet og tø, kassen vil så suge kondensen, der kommer...

Igen, tak tak tak... Hils charmetrolden og far

Anmeld

14. august 2012

Dot D

NNL skriver:

Hold da helt k*** hvor er den flot!!!!!

Mange mange tak skal du have

Anmeld

14. august 2012

Nemesis

Dot D skriver:

Du skal være så velkommen Jeg har jo lovet at lave en kageweekend, men den er lige udskudt lidt pga skulderen, men når den kommer, så er alle velkomne og så skal vi dele fif

Jamen, tålmodighed når fondanten bliver skåret til, og lidt arbejde, når de forskellige lag lægges sammen... Jeg gør det jo bare Men jeg skal love at tænke mens jeg gør det næste gang, så er det nok nemmere at forklare, hi hi

Det er du nødt til :-) Synes også jeg er meget omhyggelig men alligevel kan det ses...og bliver langt fra så smukt som dit.

Anmeld

14. august 2012

Dot D

Nemesis skriver:

Det er du nødt til :-) Synes også jeg er meget omhyggelig men alligevel kan det ses...og bliver langt fra så smukt som dit.

Det skal jeg gøre så og tak igen

Anmeld

14. august 2012

Lou87

Dot D skriver:

Tak søde

Jeg tog et stykke fondant, som jeg "gned" helt tyndt med fingrene, og så skar jeg en masse små "hår". Så skar jeg en revne i hovedet(lyder egentligt lidt klamt, hi hi) og der satte jeg det tynde fondant fast i med lidt, MEGET LIDT vand. Så brugte jeg et stykke værktøj til at få lukket revnen med, så det så ud som én hårpragt. Håber det var til at forstå

Jeg stabler altid med pap under hver kage og med sugerør i hvert lag, i denne var der dobbelt sugerør i de nederste lag for extra styrke. Det gøres ved at klippe et sugerør op på langs og putte det indeni det første sugerør

Okay på den måde..

Og oki - hmm jeg brugte bare grill spyd men nu egentlig ikk det.. Nok mere pga jeg ikk har rettet den nederste ordentligt af måske.. Sætter du dem ovenpå hinanden med det samme de er overtrukket eller ? Min så bare skæv ud

Anmeld

14. august 2012

Dot D

Lou87 skriver:

Okay på den måde..

Og oki - hmm jeg brugte bare grill spyd men nu egentlig ikk det.. Nok mere pga jeg ikk har rettet den nederste ordentligt af måske.. Sætter du dem ovenpå hinanden med det samme de er overtrukket eller ? Min så bare skæv ud

Det er i hvert fald vigtigt, at "underkagen" er jævn, så jeg er extra omhyggelig med opsmøringen, og jeg sætter dem gerne på køl, så de er lidt mere faste, inden jeg stabler dem. Jeg bruger sugerør, grillpinde eller de "rigtige" træpinde fra Wilton alt efter hvor tungt det lige er.

Husk også at lægge lidt smørcreme rundt på toppen, inden du lægger den næste kage på..

Det glemte jeg første gang jeg stablede, hvilket reulterede i en øverste kage, der fløj afsted, da jeg kørte i et skarpt sving, hi hi. Jeg nåede lige at gribe den inden, den røg helt af, hi hi... Tror det har set vildt komisk ud... Og det glemmer jeg så ALDRIG igen

Anmeld

14. august 2012

TTM

Dot D skriver:

Mange tak - og mange tak

Jeg bryder mig ikke om det hjemmelavede, så har altid købt Wiltons, men det var udsolgt denne gang, så jeg fik noget andet, det var meget blødere(skal jeg liiige vende mig til) men det smager meget bedre, slet ikke så sødt og kunstigt

Det er i en sølvpakning ikke? De har lige fået det hos min lokale "pusher" men har endnu ikke prøvet det...

Anmeld

14. august 2012

Ayasmor

Den er virkelig flot lavet. Elsker den lille detalje med det lange hår, når nu pigen som kagen var til også har det.

Anmeld

14. august 2012

babymus77

Wow hvor smukt;-) Kan man bestille 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.