Hvorfor er det, at man ikke må spise slik i graviditeten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2012

Anonym trådstarter

Fine_007 skriver:

Sådan som jeg har forstået det - og ifølge min læge, er det "bare" for at forhindre overvægt. Slik med måde burde ikke have nogen effekt på barnets udvkling  

Tak for dit svar, og man kan sige, at langt de fleste ting, er jo alt med måde, på nær rygning og alkohol, det er no go i min verden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2012

MortilCilas

Anonym skriver:

Hej med jer

Jeg synes at jeg har hørt/læst, at man helst skal holde sig fra søde sager, når man er gravid... Er der nogle af jer kloge kvinder, der kan hjælpe mig med, hvorfor det er? Er klar over, at man helst ikke skal tage for meget på, men er det den "eneste" årsag, eller har det invirkning på fosterets udvikling?

Jeg spiste altså rigtig meget slik!- men tog også 30 kg på

Anmeld

11. august 2012

Anonym trådstarter

MissMona skriver:

Inden graviditeten/ I starten af en graviditet, er der større risiko for ikke at blive gravid (manglende ægløsninge)/ samt større risiko for at miste tidligt (ægget har lettere ved at gå i stykker), hvis man spiser søde sager. "tomme kalorier".

En helt nede på jorden årsag, kan være at man, når man spiser meget sukker, skaber et bedre miljø for at få svamp i skeden.

Søde sager skulle heller ikke være det bedste for halsbrand, som mange oplever i løbet af en graviditet.

Ca. 2 % af alle gravide får sukkersyge under graviditeten. Og søde sager er ikke godt for en sukkersyge og sukkersyge er ikke godt for barnet, hvis det ikke er under kontrol (læge) og regulering (diæt) og behandling (Insulin)

En anden årsag kan være at det er kroppens udtryk for at den (med måde) har behov for kulhydrater. Men i naturen følger der mange gavnlige ting med disse kulhydrater, mineraler, vitaminer, antioxidanter osv, hvorimod der i "søde sager" som jeg forstår det udtryk, primært er sukker uden særligt meget næring. Så vores urkrop fortæller os at vi skal gå ud og finde nogle "sunde kulhydrater" som vi har et øget behov for under en graviditet, pga. alle tillægsgevinsterne, imens fornuften bør sige at det ikke skal være "tomme kalorier"!

Hvis de søde sager fører til overvægt, kan det blive en vanskligere fødsel end hvis man ikke er overvægtig...

Det var sådan lige de ting jeg kunne komme på som jeg har hørt og læst om!

Missmona

Hold da op, har ægget ligegodt lettere ved at gå i stykker det vidste jeg ikke! Er det ved overdrevet brug af søde sager, eller selvom man bare spiser det engang imellem?

Light produkter er no-go i min verden omjeg er gravid eller ej! For deg første ved man ikke hvad det gør cved kroppen og for der andet kan jeg ikke fordrage smagen af light, og det er jo nok aspartanen jeg synes smager forfærdeligt

Tusind tak for dit lange og gode svar

Anmeld

11. august 2012

Anonym trådstarter

Misty skriver:

Desuden kan babyer blive født med sukkerafhængighed...

Hold da op, skal man ikke spise ret meget sukker så? Det ville da ikke være rart at føde et barn, der er afhængig af sukker

Anmeld

11. august 2012

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Dit foster spiser jo dét du spiser. Så når du spiser slik, giver du også din ufødte baby slik.

Jeg var sikker på at jeg i hvert fald skulle leve supersundt og sukkerfrit inden jeg blev gravid. 

Da jeg så blev gravid og sukkertrangen meldte sig, gik jeg pænt meget på kompromis med dén overbevisning.

Alt med måde, er mit motto. 

Hi hi man har et standpunkt til man tager et nyt men ja jeg er enig, alt med måde!

Anmeld

11. august 2012

Anonym trådstarter

Guldimaven skriver:

Jeg spiste også slik i min graviditet, alt med måde som de andre siger. 

Tak ja jeg tænker også alt med måde! Er bare så glad for sodavand snolder kan jeg sagtens holde mig fra!

Anmeld

11. august 2012

Anonym trådstarter

Joyce1986 skriver:

Jeg spiste slik, chokolade og kage under min graviditet..
I en lang periode havde jeg kun lyst til chokolade og kage og fik det dagligt.. Selvfølgelig alt med måde, jeg tog 19 kg. på. Og 3 mdr efter er de kilo væk igen

Hold da op du er hurtig til at tabe dig . sejt! Jeg håber lidt på, at jeg kan lade være med at tage alt for meget på, men nu må vi se

Anmeld

11. august 2012

Anonym trådstarter

MortilCilas skriver:

Jeg spiste altså rigtig meget slik!- men tog også 30 kg på

Pyha 30 kg. jeg håber ikke jeg når derop spiste du meget helt fra starten af graviditeten?

Anmeld

11. august 2012

JH12

Anonym skriver:

Hold da op du er hurtig til at tabe dig . sejt! Jeg håber lidt på, at jeg kan lade være med at tage alt for meget på, men nu må vi se

Hvis du ammer, kommer det næsten af sig selv - Der taber man sig enormt hurtig, det er ihvertfald det man hører oftest om
Det er kun folk der har taget rigtig meget på der har haft lidt svært ved at smide det hele .

Anmeld

11. august 2012

Anonym trådstarter

Joyce1986 skriver:

Hvis du ammer, kommer det næsten af sig selv - Der taber man sig enormt hurtig, det er ihvertfald det man hører oftest om
Det er kun folk der har taget rigtig meget på der har haft lidt svært ved at smide det hele .

Må satse på, at en baby kan snuppe de ekstra kg. man jo nok ikke slipper udenom at tage på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.