Inden graviditeten/ I starten af en graviditet, er der større risiko for ikke at blive gravid (manglende ægløsninge)/ samt større risiko for at miste tidligt (ægget har lettere ved at gå i stykker), hvis man spiser søde sager. "tomme kalorier".
En helt nede på jorden årsag, kan være at man, når man spiser meget sukker, skaber et bedre miljø for at få svamp i skeden.
Søde sager skulle heller ikke være det bedste for halsbrand, som mange oplever i løbet af en graviditet.
Ca. 2 % af alle gravide får sukkersyge under graviditeten. Og søde sager er ikke godt for en sukkersyge og sukkersyge er ikke godt for barnet, hvis det ikke er under kontrol (læge) og regulering (diæt) og behandling (Insulin)
En anden årsag kan være at det er kroppens udtryk for at den (med måde) har behov for kulhydrater. Men i naturen følger der mange gavnlige ting med disse kulhydrater, mineraler, vitaminer, antioxidanter osv, hvorimod der i "søde sager" som jeg forstår det udtryk, primært er sukker uden særligt meget næring. Så vores urkrop fortæller os at vi skal gå ud og finde nogle "sunde kulhydrater" som vi har et øget behov for under en graviditet, pga. alle tillægsgevinsterne, imens fornuften bør sige at det ikke skal være "tomme kalorier"!
Hvis de søde sager fører til overvægt, kan det blive en vanskligere fødsel end hvis man ikke er overvægtig...
Det var sådan lige de ting jeg kunne komme på som jeg har hørt og læst om!

Missmona
Anmeld