UpcomingMom skriver:
Kære alle!
Idag var vi til misdannelsesscanning, og alt gik relativt meget godt. Der var ingen misdannelser, organerne og lemmerne fungerede som de skal. Desværre har vores lille barn (vi kender ikke kønnet) to kar i navlesnoren i stedet for tre - det kaldes åbenbart SUA. Det betyder, at vi blev henvist til Rigshospitalet for at få tjekket barnets hjertet. Scanningssygeplejersken mente, at der sikkert intet var galt med hjertet, nu hvor det så helt fint ud idag, men hun ville sende os alligevel for en sikkerhedsskyld. Vægten lå også normalt.
Derudover kunne hun se to markører/pletter, som kan være tegn på kromosomfejl (trisomi 13 + 18). Hun kaldte overlægen ind, så hun kunne tage en snak med os om situationen. Hun mente, at der var en lille chance for, at vores kære barn vil føde med kromosomfejl, og ikke vil overleve særlig længe efter fødsel. 

Ud fra det jeg har læst på google (hader google!) kan nyfødte med kromosomfejl højst sandssynligt leve i en måned. Overlægen kom dog også ind på, at resultatet fra min nakkefoldsscanning var yderst gode. Ved trisomi 13 lå tallene på 1:44.000 og trisomi 18 lå på 1:140.000 - så det tegner sig til at være godt? 
Iiih jeg er bare så forvirret.. Der kører så mange tanker i hovedet på mig. Hvis chancen er lav for kromosomfejl, hvorfor har vores kære barn så disse markører?
og hvis vores barn havde kromosomfejl burde misdannelserne ikke ses ved scanningen idag? 
Vi er fuldstændig ude af den her hjemme. Vi er begyndt at vænne os til tanken, at vores lille bebs muligvis vil dø efter fødslen.. 
Undskyld mit lange indlæg, men havde bare brug for at komme ud med mine tanker..