Er så forvirret over MD-scanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.897 visninger
15 svar
0 synes godt om
10. august 2012

UpcomingMom

Kære alle!

Idag var vi til misdannelsesscanning, og alt gik relativt meget godt. Der var ingen misdannelser, organerne og lemmerne fungerede som de skal. Desværre har vores lille barn (vi kender ikke kønnet) to kar i navlesnoren i stedet for tre - det kaldes åbenbart SUA. Det betyder, at vi blev henvist til Rigshospitalet for at få tjekket barnets hjertet. Scanningssygeplejersken mente, at der sikkert intet var galt med hjertet, nu hvor det så helt fint ud idag, men hun ville sende os alligevel for en sikkerhedsskyld. Vægten lå også normalt.

Derudover kunne hun se to markører/pletter, som kan være tegn på kromosomfejl (trisomi 13 + 18). Hun kaldte overlægen ind, så hun kunne tage en snak med os om situationen. Hun mente, at der var en lille chance for, at vores kære barn vil føde med kromosomfejl, og ikke vil overleve særlig længe efter fødsel.

Ud fra det jeg har læst på google (hader google!) kan nyfødte med kromosomfejl højst sandssynligt leve i en måned. Overlægen kom dog også ind på, at resultatet fra min nakkefoldsscanning var yderst gode. Ved trisomi 13 lå tallene på 1:44.000 og trisomi 18 lå på 1:140.000 - så det tegner sig til at være godt?

Iiih jeg er bare så forvirret.. Der kører så mange tanker i hovedet på mig. Hvis chancen er lav for kromosomfejl, hvorfor har vores kære barn så disse markører? og hvis vores barn havde kromosomfejl burde misdannelserne ikke ses ved scanningen idag? 

Vi er fuldstændig ude af den her hjemme. Vi er begyndt at vænne os til tanken, at vores lille bebs muligvis vil dø efter fødslen.. Undskyld mit lange indlæg, men havde bare brug for at komme ud med mine tanker..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2012

Lullaby

Hvordan så de de pletter?

Vil bare lige give dig et

Anmeld

10. august 2012

MorDk

Du får liiige en kæmpe Krammer herfra!!!!  Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige andet end jeg føler med jer...! Det er IKKE sjovt at få at vide at ens barn "muligvis" fejler noget...

Se positivt på det.... Det bliver undersøgt! Og prøv at tage en dag af gangen (lettere sagt end gjort)

Til MD scanning blev vi sendt videre til hjertescanning da det viser sig at vores lille pige har en hjertefejl  Dog siger lægerne at det er noget hun kan leve med og ikke kræver opr. MEN man får det SÅ dårligt... og tænker 1000 tanker!!!

Jeg krydser fingre for og håber det bedste for jer og jeres lille Baby ♥

Anmeld

10. august 2012

TeamRocket

Åh nej jeg får helt ondt i maven
Kan det ikke bare være 'ingenting' ? Jeg ved godt dårlige ting sker men man har jo lov at håbe det bedste!

Anmeld

10. august 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Kan desværre ikke hjælpe dig men kæmpe kram til dig og så krydser jeg så meget fingre for jer at det hele bare er perfekt

Anmeld

10. august 2012

Carl-Emil's mor

UpcomingMom skriver:

Kære alle!

Idag var vi til misdannelsesscanning, og alt gik relativt meget godt. Der var ingen misdannelser, organerne og lemmerne fungerede som de skal. Desværre har vores lille barn (vi kender ikke kønnet) to kar i navlesnoren i stedet for tre - det kaldes åbenbart SUA. Det betyder, at vi blev henvist til Rigshospitalet for at få tjekket barnets hjertet. Scanningssygeplejersken mente, at der sikkert intet var galt med hjertet, nu hvor det så helt fint ud idag, men hun ville sende os alligevel for en sikkerhedsskyld. Vægten lå også normalt.

Derudover kunne hun se to markører/pletter, som kan være tegn på kromosomfejl (trisomi 13 + 18). Hun kaldte overlægen ind, så hun kunne tage en snak med os om situationen. Hun mente, at der var en lille chance for, at vores kære barn vil føde med kromosomfejl, og ikke vil overleve særlig længe efter fødsel.

Ud fra det jeg har læst på google (hader google!) kan nyfødte med kromosomfejl højst sandssynligt leve i en måned. Overlægen kom dog også ind på, at resultatet fra min nakkefoldsscanning var yderst gode. Ved trisomi 13 lå tallene på 1:44.000 og trisomi 18 lå på 1:140.000 - så det tegner sig til at være godt?

Iiih jeg er bare så forvirret.. Der kører så mange tanker i hovedet på mig. Hvis chancen er lav for kromosomfejl, hvorfor har vores kære barn så disse markører? og hvis vores barn havde kromosomfejl burde misdannelserne ikke ses ved scanningen idag? 

Vi er fuldstændig ude af den her hjemme. Vi er begyndt at vænne os til tanken, at vores lille bebs muligvis vil dø efter fødslen.. Undskyld mit lange indlæg, men havde bare brug for at komme ud med mine tanker..

vil ikke gå uden at give dig og din kære et kram med på vejen

Anmeld

10. august 2012

twinny

puhha. Det er forfærdeligt at få afvide.

Min ene søn havde kun to kar i navlestrengen. Jeg fik ingenting afvide omkring det, gik hjem og søgte på nettet og fandt nogle skræk historier frem.

Men jeg blev scannet hver 14 dag pga de var to. Men det vidste jeg , jeg ventede en sund og rask lille dreng. Og det er der også kommet ud.

Til det er det samme for jer.

Anmeld

10. august 2012

katrine26

Kunne ike lige smutte forbi uden at give jer et kæmpe. og krydse for at der intet er når i er blevet skannet på riget.

Katrine26

Anmeld

10. august 2012

UpcomingMom

Lullaby skriver:

Hvordan så de de pletter?

Vil bare lige give dig et

Scanningssygeplejersken så pletterne, npr jeg fik foretaget misdannelsesscanningen. Men, hvor disse pletter/markører er på barnet ved jeg desværrr ikke. 

Iiih, jeg burde have spurgt som det.. Faktisk har jeg så mange spørgsmål kørende i hovedet..

Anmeld

10. august 2012

UpcomingMom

Jeg takker mange gange for jeres tilbagemeldinger. Det varmer rigtig meget.. Det er så dejligt at komme ud medmine følelser og tanker. Tusind tak for I tog jeres tid for at læse med..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.