barnepige - straffetteste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2012

Sildefisk

Baagøe skriver:

Det er ikke lovligt at overvåge andre uden at informere de pågældende personer om, at de bliver overvåget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2012

MortilElias2010

Baagøe skriver:

Det er ikke lovligt at overvåge andre uden at informere de pågældende personer om, at de bliver overvåget

Det ved jeg, det forlyder heller ikke at det ikke ville stå i en eventuelt jobannonce at det kunne de måske forvente 

Anmeld

9. august 2012

liwsmor

Baagøe skriver:

nej det ville jeg ikke, de skal ikke lærer sådan nogen ting allerede nu - og få det andet med camra har vi sat op ang. tyveri, så de kommer jo i det når de er i vores hjem, ligemeget hvad

Anmeld

9. august 2012

1234rj

Jeg har selv været barnepige :-) 

Jeg tilbragte 3-4 dage/morgner med familien, og det synes jeg var rigtig rart!! jeg lærte lidt om familien, deres rytmer og børnene vænnede sig til mig, inden jeg havde dem på ene hånd

samtidige så det at være barnepige er jo et job som kræver ens opmærksomhed fuldt ud, så tror ikke at folk som ikke er interesseret i børn ville ansøge. 

Jeg synes sagtens at du kan bede om straffeattest, men at overvåge det synes jeg er at gå over grænsen! du skal ihvert fald oplyse barnepigen om det!!

herfra. 

Anmeld

15. august 2012

Pige2009

liwsmor skriver:

nej det ville jeg ikke, de skal ikke lærer sådan nogen ting allerede nu - og få det andet med camra har vi sat op ang. tyveri, så de kommer jo i det når de er i vores hjem, ligemeget hvad

Jeps

Anmeld

15. august 2012

Pige2009

myr81 skriver:

FYI

Anmeld

15. august 2012

Pige2009

MortilElias2010 skriver:

Det ved jeg, det forlyder heller ikke at det ikke ville stå i en eventuelt jobannonce at det kunne de måske forvente 

Ok. Tror bare ikke, der vil være så mange ansøgere, hvis de ved, de bliver overvåget

Anmeld

15. august 2012

miig1989

MortilElias2010 skriver:

ssysynsyne

Jeg synes ikke det vil være en god ide med overvågning.
Jeg ville personligt have svært ved at koncentrere mig 100% om barnet, tror jeg. Men synes sagtens du kan bede om straffeattest

Anmeld

15. august 2012

Mom2

liwsmor skriver:

det sådan vi skal ansætte en barnepige, og kan man vær bekendt og spørge om en ren straffeatteste ? og den om de har mishandlet børn, kan privat personer få lov til at se den ?

håber i kan hjælpe

hav skøn aften

Børneattester indeholder oplysninger om overtrædelser af straffelovens regler om seksuelle krænkelser af børn under 15 år.

Børneattester udleveres til offentlige myndigheder, private virksomheder, idrætsforeninger, organisationer og andre, der skal ansætte eller beskæftige personer, der skal have kontakt med børn under 15 år. Det kan f.eks. være ved ansættelse af en fodboldtræner, spejderleder, svømmelærer eller en pædagog.

Børneattesten kan kun udleveres, hvis personen der ønskes ansat eller beskæftiget har givet sit skriftlige samtykke til det. Hvis du giver samtykke til, at din arbejdsgiver indhenter en børneattest om dig, har du efterfølgende mulighed for at skrive til Rigspolitiets Kriminalregister og få oplyst, hvilke oplysninger der eventuelt stod på den børneattest, din arbejdsgiver modtog.

Hvis du er arbejdsgiver, og har brug for at få udleveret en børneattest i forbindelse med en kommende ansættelse eller beskæftigelse, skal du efter at have indhentet skriftligt samtykke fra den person, som oplysningerne angår, fremsende anmodningen til Rigspolitiets Kriminalregister.

Anmodningen SKAL fremsættes på den af Rigspolitichefen udformede blanket.

Anmeld

15. august 2012

Mom2

liwsmor skriver:

det sådan vi skal ansætte en barnepige, og kan man vær bekendt og spørge om en ren straffeatteste ? og den om de har mishandlet børn, kan privat personer få lov til at se den ?

håber i kan hjælpe

hav skøn aften

Børneattester indeholder oplysninger om overtrædelser af straffelovens regler om seksuelle krænkelser af børn under 15 år.

Børneattester udleveres til offentlige myndigheder, private virksomheder, idrætsforeninger, organisationer og andre, der skal ansætte eller beskæftige personer, der skal have kontakt med børn under 15 år. Det kan f.eks. være ved ansættelse af en fodboldtræner, spejderleder, svømmelærer eller en pædagog.

Børneattesten kan kun udleveres, hvis personen der ønskes ansat eller beskæftiget har givet sit skriftlige samtykke til det. Hvis du giver samtykke til, at din arbejdsgiver indhenter en børneattest om dig, har du efterfølgende mulighed for at skrive til Rigspolitiets Kriminalregister og få oplyst, hvilke oplysninger der eventuelt stod på den børneattest, din arbejdsgiver modtog.

Hvis du er arbejdsgiver, og har brug for at få udleveret en børneattest i forbindelse med en kommende ansættelse eller beskæftigelse, skal du efter at have indhentet skriftligt samtykke fra den person, som oplysningerne angår, fremsende anmodningen til Rigspolitiets Kriminalregister.

Anmodningen SKAL fremsættes på den af Rigspolitichefen udformede blanket.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.