barnepige - straffetteste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.538 visninger
23 svar
0 synes godt om
9. august 2012

liwsmor

det sådan vi skal ansætte en barnepige, og kan man vær bekendt og spørge om en ren straffeatteste ? og den om de har mishandlet børn, kan privat personer få lov til at se den ?

håber i kan hjælpe

hav skøn aften

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2012

MortilElias2010

liwsmor skriver:

det sådan vi skal ansætte en barnepige, og kan man vær bekendt og spørge om en ren straffeatteste ? og den om de har mishandlet børn, kan privat personer få lov til at se den ?

håber i kan hjælpe

hav skøn aften

Det syntes jeg bare er en rigtig god ide at gøre, men ved ikke om man kan. Ellers godt at vide så jeg følger da lige med hvis vi står i den situation en dag 

Anmeld

9. august 2012

liwsmor

MortilElias2010 skriver:

Det syntes jeg bare er en rigtig god ide at gøre, men ved ikke om man kan. Ellers godt at vide så jeg følger da lige med hvis vi står i den situation en dag 

straffeatteste kan man godt få , men det mere den anden man kan få den ? for jeg tror faktisk kun det virksomheder der kan bed om den ':/

Anmeld

9. august 2012

MorTil4<3

liwsmor skriver:

håber i kan hjælpe

hav skøn aften

du kan i princippet godt bede om at se en ren straffeatest

mennnn som barnepige ville jeg mene det var unædvendigt

men self ved jeg ikke hvad alder i søger,
men er de unger 25 ville jeg aldrig bede om en, og slet ikke fra en kvinde

men det er jo noget i selv føler i skal gøre, så må i jo gøre det

Anmeld

9. august 2012

MortilElias2010

Jeg ville helt sikkert! Har set grimme eksempler på hcordan barnepiger kan opføre sig når de er alene med barnet. Ville endda eventuelt installerer et nanny-cam 

Anmeld

9. august 2012

Skouboe

Du kan godt bede om at se straffeattest - vedkommende skal selv henvende sig til politiet og bede om den, men vær opmærksom på at der jo kun står ting man er blevet dømt for og tingene står der kun i en given periode, fx 5 år.

Når det så er sagt, kan jeg ikke se hvorfor man skulle ønske at bede om en straffeattest på en barnepige

Anmeld

9. august 2012

Sildefisk

Skouboe skriver:

Du kan godt bede om at se straffeattest - vedkommende skal selv henvende sig til politiet og bede om den, men vær opmærksom på at der jo kun står ting man er blevet dømt for og tingene står der kun i en given periode, fx 5 år.

Når det så er sagt, kan jeg ikke se hvorfor man skulle ønske at bede om en straffeattest på en barnepige

enig, synes det virker lidt vildt.

Anmeld

9. august 2012

Pige2009

liwsmor skriver:

håber i kan hjælpe

hav skøn aften

Børneattesten kan jo kun bruges til at se om de er tidligere dømt, ligesom straffeattesten. Alle kan frit bede om at se en straffeattest. Det kan I jo bare stille som krav.

Ville I så ikke ansætte en, der f.eks. var dømt for noget som eksempelvis tyveri?

Anmeld

9. august 2012

Loa

Jeg forstår godt i gerne vil se straffeaftest.

Jeg ville aldrig ansætte en til at passe på Isabella hvis vedkommende f.eks. havde en voldsdom. Never ever.

Anmeld

9. august 2012

Pige2009

MortilElias2010 skriver:

Jeg ville helt sikkert! Har set grimme eksempler på hcordan barnepiger kan opføre sig når de er alene med barnet. Ville endda eventuelt installerer et nanny-cam 

Det er ikke lovligt at overvåge andre uden at informere de pågældende personer om, at de bliver overvåget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.