Voldsom kvalme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2012

FrkRaarup

Kakao skriver:

Tusind tak

Kan godt forstå, du overvejer sygemelding, hvis det ikke bliver bedre.. Jeg sætter virkeligt min lid til at det går væk i 2. trimester!! Ellers magter jeg det ikke..

Jeg må lige prøve nogle af dine madforslag.. Jeg glemte forresten at sige, at hvis jeg er kommet til at spise noget, som virkeligt bare giver mig kvalme, så hjælper det tit at drikke mælk.. Det fjerner ligesom den dårlige eftersmag..

Nå nu har jeg heldigvis lige haft et par timer, hvor jeg ikke rigtigt har mærket kvalmen.. skønt!

Bliver du også svimmel? For mig kommer det nemlig sammen med kvalmen.. Bliver helt rundtosset af fx at gå rundt og rydde op og må sætte mig igen..

Jeg har bare 1 måneder endnu, inden jeg rammer 2. trimester... OG det er lang tid, når man har det så skidt..

Og da jeg pt er i aktivering har jeg det ikke dårligt over at skulle melde mig syg. Jeg har ikke nogle eller noget jeg svigter..

Jeg kan ikke drikke mælk :/ Har jeg ikke kunnet i mange år, så den mulighed er desværre væk.

Hvor dejligt med et åar gode timer.. Hos mig er det sjældent jeg ikke mærker noget... Har haft det godt idag, indtil videre.. Er dog begyndt at få en masse mundvand, så tror der sker 'spændende' ting senere.. :/

Svimmel ? JA! Har jeg faktisk haft i 1 måned nu. Sammen med kvalmen.. Jeg bliver ligesom dig rigtig svimmel og rundtosset, og ofte må jeg også sætte mig ned!

Min læge åbner på mandag, og så må jeg en tur derover.. Skal i øvrigt have lavet vandrejournal og ha' svar på blodprøver, så kan ligeså godt tage det hele på en gang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2012

FrkRaarup

K&S skriver:

Har du prøvet "SeaBand" fra apoteket? De hjalp mig RIGTIG meget...! 

Nej, det har jeg ikke! Men det skal jeg, kan jeg forstå Taak

Anmeld

10. august 2012

Princesspigen

FrkRaarup skriver:

Er der andre end mig der er ved at gå til i kvalme ?

Har så voldsom kvalme at jeg ikke kan få hovedet ned af- og samtidig gør det ondt i hovedet!!!

Fif og gode råd til knap så meget, eller slet ingen kvalme modtages med -hånd!!!!!

jeg har fra 7 uge til og med 27 uge haft voldsom kvalme.. kunne næsten intet..

jeg prøvede sea-band fra matas, forskellge vitamin tilskud osv..

lægen ville intet gøre så min jm foreslog arkopunktur.. det er gratis hos jm..

det prøvede jeg.. det tog toppen af kvalme så jeg da kunne stå og gå igen.. men var stadig slem..

nu har en anden jm prøvet med arkopunktur hvor nålene bliver sat mest i øret, 5 nåle i hvert øre og har idag fået nummer 2 behandling.. men allerede efter den 1 for 3 uger siden gik der lige et par dage og så fik jeg faktis mit liv tilbage..

jeg kaster ikke op om morgnen mere og har sjældent kvalme og i så fand ikke ret meget..

jeg er voldsomt bange for nåle og syndes bestemt ikke det er rart at få dem sat men hold op hvor kan jeg ikke undvære dem nu  

Anmeld

10. august 2012

mulle85

ved mig hjalp et glas cola når jeg stod op, måske ikke det mest sunde, meen sådan er det jo ind imellem!!

håber den snart aftager!!

Anmeld

10. august 2012

Mariajny

FrkRaarup skriver:

Er der andre end mig der er ved at gå til i kvalme ?

Har så voldsom kvalme at jeg ikke kan få hovedet ned af- og samtidig gør det ondt i hovedet!!!

Fif og gode råd til knap så meget, eller slet ingen kvalme modtages med -hånd!!!!!

uha kender det godt, har haft det siden uge 4+ og er nu i uge 14+2... hmm jeg har prøvet alt tror jeg.
-små måltider
-kiks
-æblejuice med danskvand.
-seeband (kan købes på apoteket)
-mandler

så er da lidt at prøve... intet virker på mig.

Anmeld

10. august 2012

FrkRaarup

Princesspigen skriver:

jeg har fra 7 uge til og med 27 uge haft voldsom kvalme.. kunne næsten intet..

jeg prøvede sea-band fra matas, forskellge vitamin tilskud osv..

lægen ville intet gøre så min jm foreslog arkopunktur.. det er gratis hos jm..

det prøvede jeg.. det tog toppen af kvalme så jeg da kunne stå og gå igen.. men var stadig slem..

nu har en anden jm prøvet med arkopunktur hvor nålene bliver sat mest i øret, 5 nåle i hvert øre og har idag fået nummer 2 behandling.. men allerede efter den 1 for 3 uger siden gik der lige et par dage og så fik jeg faktis mit liv tilbage..

jeg kaster ikke op om morgnen mere og har sjældent kvalme og i så fand ikke ret meget..

jeg er voldsomt bange for nåle og syndes bestemt ikke det er rart at få dem sat men hold op hvor kan jeg ikke undvære dem nu  

Fik for et stykke tid siden akupunktur for migræne, og det hjalp. Har ikke haft det siden..

Men hvad gør jeg med JM når jeg ikke har en endnu ? Vil gøre alt for at komme af med kvalmen..

Anmeld

10. august 2012

lisesp83

K&S skriver:

Har du prøvet "SeaBand" fra apoteket? De hjalp mig RIGTIG meget...! 

De er virkelig gode.

Hilsen Lise - idag 13+6, og stadig med kvalme. Armbåndende virker dog - ca 1 minut efter man har taget dem på

Anmeld

10. august 2012

FrkRaarup

Mariajny skriver:

uha kender det godt, har haft det siden uge 4+ og er nu i uge 14+2... hmm jeg har prøvet alt tror jeg.
-små måltider
-kiks
-æblejuice med danskvand.
-seeband (kan købes på apoteket)
-mandler

så er da lidt at prøve... intet virker på mig.

Åh...

Har du prøvet Pasta, Kærnemælks koldskål eller Popcorn ?

Det hjælper i hvert fald mig!

Vil prøve nogle af de ting du skriver..

Små måltider er nu et must.. Og har det været i lang tid, da jeg ikke følte jeg kunne have ret meget i maven.

Anmeld

10. august 2012

FrkRaarup

lisesp83 skriver:

De er virkelig gode.

Hilsen Lise - idag 13+6, og stadig med kvalme. Armbåndende virker dog - ca 1 minut efter man har taget dem på

Jeg skal prøve det hele!

Tak

Anmeld

10. august 2012

Princesspigen

FrkRaarup skriver:

Fik for et stykke tid siden akupunktur for migræne, og det hjalp. Har ikke haft det siden..

Men hvad gør jeg med JM når jeg ikke har en endnu ? Vil gøre alt for at komme af med kvalmen..

hvis du snakker med lægen kan de henvise til en jm der laver arko..

ellers se om du kan finde ud af hvor du skal gå til jm i femtiden og så kontakte dem og høre..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.