Voldsom kvalme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.450 visninger
22 svar
0 synes godt om
9. august 2012

FrkRaarup

Er der andre end mig der er ved at gå til i kvalme ?

Har så voldsom kvalme at jeg ikke kan få hovedet ned af- og samtidig gør det ondt i hovedet!!!

Fif og gode råd til knap så meget, eller slet ingen kvalme modtages med -hånd!!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2012

FrkRaarup

FrkRaarup skriver:

Har så voldsom kvalme at jeg ikke kan få hovedet ned af- og samtidig gør det ondt i hovedet!!!

Fif og gode råd til knap så meget, eller slet ingen kvalme modtages med -hånd!!!!!

Hjæææææææælp Er ved at være desperat, da det har stået på i et stykke tid...

Anmeld

9. august 2012

Mor til Ella

FrkRaarup skriver:

Mandler, kiks, mælk, appelsiner, salt lakrids.

Synes jeg hjalp....

Anmeld

9. august 2012

Vivian87

Jeg havde også god gavn af mandler og kiks! Og franskbrød - de første 14 uger levede jeg næsten af pizza og franskbrød med smør

Anmeld

9. august 2012

Kakao

Jeg døjer også rigtigt meget med kvalme HELE dagen.. (er 9+3)

DOg har jeg fundet ud af at det hjælper, hvis jeg får en ordentlig nattesøvn.. kunne ikke sove igår aftes og vågnede samtidigt tidligt i morges.. Det har bare ødelagt hele dagen idag hvor kvalmen bare har været ekstra slem..

Ellers så hjælper det at undgå, at blive alt for sulten.. Altså at spise lidt hele tiden (ikke store måltider, det gør det bare værre)

Sukkerrigt mad hjælper i akutte tilfælde for mig, men ofte er det som at tisse i bukserne, og kvamen bliver værre derefter.. (det er dog ofte det eneste jeg har lyst til)

Om morgenen tager jeg et glas mælk inden jeg sætter morgenmaden frem.. Det går hurtigt i blodet og så bliver jeg ikke så svimmel af at gå rundt i køkkenet

Håber det snart bliver bedre for dig

Anmeld

9. august 2012

MortilCilas

FrkRaarup skriver:

Ginger ale sodavand fik jeg af vide skulle hjælpe, nåede det aldrig. Men da jeg var gravid kastede jeg op fast hver morgen.

Anmeld

9. august 2012

Rikke84

Hm jeg synes at frisk luft hjalp lidt - ikke at forveksle med motion!!! - men bare stille sig udenfor og lade luften køle, det synes jeg hjalp her sidste gang. Jeg har haft kvalme HELE dagen/aftenen og har kastet meget op i alle tre graviditeter at jeg har tabt adskillige kilo før det er vendt omkring uge 20. - så jeg  for at du slipper lidt lettere.

Formig hjalp ingen af de der "spis-dit-og-dat-råd" - DESVÆRRE  

Anmeld

9. august 2012

FrkRaarup

Kakao skriver:

Jeg døjer også rigtigt meget med kvalme HELE dagen.. (er 9+3)

DOg har jeg fundet ud af at det hjælper, hvis jeg får en ordentlig nattesøvn.. kunne ikke sove igår aftes og vågnede samtidigt tidligt i morges.. Det har bare ødelagt hele dagen idag hvor kvalmen bare har været ekstra slem..

Ellers så hjælper det at undgå, at blive alt for sulten.. Altså at spise lidt hele tiden (ikke store måltider, det gør det bare værre)

Sukkerrigt mad hjælper i akutte tilfælde for mig, men ofte er det som at tisse i bukserne, og kvamen bliver værre derefter.. (det er dog ofte det eneste jeg har lyst til)

Om morgenen tager jeg et glas mælk inden jeg sætter morgenmaden frem.. Det går hurtigt i blodet og så bliver jeg ikke så svimmel af at gå rundt i køkkenet

Håber det snart bliver bedre for dig

Åh.. Hvor er det 'rart' det ikke kun er mig! Forsætter det sådan, må jeg snakke med læge om sygemelding.. Kan virkelig ingenting..

Pt. virker pasta, koldskål uden kammerjunker og popcorn!

Rugbrød, toastbrød og knækbrød gør det kun værre.. Samt det meste pålæg fucker mig guldstændig op.

Syltetøj, smøreoste og (honnig-hvilket jeg ikke er vild med) kan godt spises!

Syns det er så frustrerende... Vil så gerne nyde min graviditet og bare være glad, men jeg syns det er svært når stort set alt mad gør mig sur og ubrugelig!

Også til dig.. Og selvfølgelig en

Anmeld

9. august 2012

Kakao

FrkRaarup skriver:

Åh.. Hvor er det 'rart' det ikke kun er mig! Forsætter det sådan, må jeg snakke med læge om sygemelding.. Kan virkelig ingenting..

Pt. virker pasta, koldskål uden kammerjunker og popcorn!

Rugbrød, toastbrød og knækbrød gør det kun værre.. Samt det meste pålæg fucker mig guldstændig op.

Syltetøj, smøreoste og (honnig-hvilket jeg ikke er vild med) kan godt spises!

Syns det er så frustrerende... Vil så gerne nyde min graviditet og bare være glad, men jeg syns det er svært når stort set alt mad gør mig sur og ubrugelig!

Også til dig.. Og selvfølgelig en

Tusind tak

Kan godt forstå, du overvejer sygemelding, hvis det ikke bliver bedre.. Jeg sætter virkeligt min lid til at det går væk i 2. trimester!! Ellers magter jeg det ikke..

Jeg må lige prøve nogle af dine madforslag.. Jeg glemte forresten at sige, at hvis jeg er kommet til at spise noget, som virkeligt bare giver mig kvalme, så hjælper det tit at drikke mælk.. Det fjerner ligesom den dårlige eftersmag..

Nå nu har jeg heldigvis lige haft et par timer, hvor jeg ikke rigtigt har mærket kvalmen.. skønt!

Bliver du også svimmel? For mig kommer det nemlig sammen med kvalmen.. Bliver helt rundtosset af fx at gå rundt og rydde op og må sætte mig igen..

Anmeld

9. august 2012

K&S

FrkRaarup skriver:

Har du prøvet "SeaBand" fra apoteket? De hjalp mig RIGTIG meget...! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.