polterarbend

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2012

Lusi

hoejlund skriver:

min veninde skal giftes om en måned, har lige fundet ud af, at der ikke er nogle der har planlagt en polterarbend for hende, hvilket hun er lidt ked af.

Jeg sidder så her og prøver arrangere noget, det er første gang jeg skal gøre sådan noget.

Så kunne godt bruge lidt hjælpe. vil gerne hører lidt om hvad I lavede på jeres eller hvad I gjorde på veninders ?

Håber I kan hjælpe lidt

Maria.

Til min søsters var vi ude og spise brunch, hvor der kom en håndlæser eller hvad det hedder. Vi skulle tegne vores hånd, uden at kigge på papiret og så fortalte hun ellers ud fra tegningen.. Hun var super dygtig og det hun sagde passede altså meget godt
Min søster fik så også en tur med hende alene, hvor hun var mere dybdegående..
Så tog vi til kbh, hvor hun skulle til glaspuster.. Vi andre sad og drak champagne, mens hun knoklede med de to glas hun fik lavet
Dem fik hun naturligvis med hjem, til evigt minde
Så gik vi ned på nyhavn og spiste lækker aftensmad og så videre på bar..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2012

Lusi

Angelspot skriver:

Hejsa

Hvor er det fint at du vil lave noget for din veninde, det er også en smule skuffende at der ikke er blevet taget hånd om det, men sådan går det jo hvis alle regner med der er nogen der har styr på det

Jeg har været med til at arrangere to polterabedender.

Den ene veninde var gravid og vi kunne derfor ikke så meget vildt. Men vi startede med morgenmad og så tog vi et sted hen og lavede vores egne lys. Altså i et lysstøberi hvor vi brugte laaaang tidd. Det var egentlig ikke så sjovt når vi tænker tilbage på det efterfølgende, men der var 6 piger med hvoraf de 4 var gravide. Så ingen kunne rigtig noget og havde ingen energi. De 3 forlod os andre i løbet af dagen pga bækkenløsning, så det var slet ikke fedt. Men efter at have lavet lys var hun ved en massør som havde arrangeret en rigtig fin eftermiddag med massage til veninden og hendes mave, samt dækket op med lys og saltstænget og et virkelig hyggeligt lokale. Vi spiste frokost i hendes forældres sommerhus hvor jeg havde lavet noget indbagt halløj dagen før.  Om aftenen mødtes vi med drengene og havde en hyggelig tur i byen.

Min anden veninde lagde hus til morgenmad sammen med hendes kommende mand. Derefter skiltes vi og pigerne tog ud og skød med lerduer. Det var sjovt Efter det, var vi afsted på et teambuilding kursus, hvor vi skulle igennem logiske baner hvor kommunikation var i højsæde, herefter en feltbane med forhindringer hvor vi skulle samarbejde.

Min erfaring gennem de to dage har været at ligegyldig hvor lang tid før man giver besked, så ændrer det ikke noget. Der er også en del økonomisk at tænke på for man kan lave mange sjove ting, men de koster ofte rigtig meget. Så jo flere man er, jo flere penge har man til diverse aktiviteter. Der hvor jeg i hvert fald står af, det er når jeg ikke ved hvor meget det kommer til at koste. Man giver jo også en gave til brylluppet, så hvis man skal lægge 1000-1500 kr ved siden af til et polterabend, så står de fleste af og melder sig ud. Men da jeg arrangerede for min anden veninde, da blev det billigere end med den første, vi kom af med 850 kr hver. Så hvis man tager sig tid til planlægningen, så kan man godt finde nogle gode aktiviteter til en okay pris.

God fornøjelse

Til min søsters var der også en del der meldte fra, så det endte med vi aflyste nogle ting, men alligevel kom vi af med 1500.- kr pr person.. Det er jo mange penge i et budget, når der også kommer gave oveni.. Det jeg var mest ked af, var bare at de meldte fra, både fordi vi jo ik var ret mange, men også fordi vi ik kunne gøre de planlagte ting men vi gjorde da vores bedste og er sikker på hun havde en god dag

Anmeld

21. august 2012

HeidiØ

hoejlund skriver:

Det lyder bare rigtig hyggeligt

Det store problem her var at ingen af os veninder der skal med, kender ikke hinanden, men holde lidt øje med hendes facebook profil, og opdagede der var en der skrev hun glædede sig til brylluppet. Så hende tog jeg kontakt til, og hun fik fat i den kommende gom, hvor min veninde, havde givet ham en liste med hvem hun gerne ville have med på sin polterarben. (så det hjalp os en del.)

Da mange af dem ikke havde så mange penge og min veninde fødte for 2 mdr. siden, blev vi enige om at min venindes mor, tager hjem til hende på lørdag formiddag, og så kommer vi andre omkring kl. 12, hvor vi klæder hende ud og tager toget til bakken, hvor vi vil udofrdre hende lidt i de forskellige forlystelser og så går vi ud og spiser og til sidst men ikke mindst skal hun synge Karaoke, så er det sjovt og alligevel lidt afslappet.

Aaah, det var godt I fik fat i den liste så

Ej, det lyder altså også bare som en SUPER hyggelig dag. Det blir hun glad for!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.