polterarbend

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2012

Angelspot

hoejlund skriver:

min veninde skal giftes om en måned, har lige fundet ud af, at der ikke er nogle der har planlagt en polterarbend for hende, hvilket hun er lidt ked af.

Jeg sidder så her og prøver arrangere noget, det er første gang jeg skal gøre sådan noget.

Så kunne godt bruge lidt hjælpe. vil gerne hører lidt om hvad I lavede på jeres eller hvad I gjorde på veninders ?

Håber I kan hjælpe lidt

Maria.

Hejsa

Hvor er det fint at du vil lave noget for din veninde, det er også en smule skuffende at der ikke er blevet taget hånd om det, men sådan går det jo hvis alle regner med der er nogen der har styr på det

Jeg har været med til at arrangere to polterabedender.

Den ene veninde var gravid og vi kunne derfor ikke så meget vildt. Men vi startede med morgenmad og så tog vi et sted hen og lavede vores egne lys. Altså i et lysstøberi hvor vi brugte laaaang tidd. Det var egentlig ikke så sjovt når vi tænker tilbage på det efterfølgende, men der var 6 piger med hvoraf de 4 var gravide. Så ingen kunne rigtig noget og havde ingen energi. De 3 forlod os andre i løbet af dagen pga bækkenløsning, så det var slet ikke fedt. Men efter at have lavet lys var hun ved en massør som havde arrangeret en rigtig fin eftermiddag med massage til veninden og hendes mave, samt dækket op med lys og saltstænget og et virkelig hyggeligt lokale. Vi spiste frokost i hendes forældres sommerhus hvor jeg havde lavet noget indbagt halløj dagen før.  Om aftenen mødtes vi med drengene og havde en hyggelig tur i byen.

Min anden veninde lagde hus til morgenmad sammen med hendes kommende mand. Derefter skiltes vi og pigerne tog ud og skød med lerduer. Det var sjovt Efter det, var vi afsted på et teambuilding kursus, hvor vi skulle igennem logiske baner hvor kommunikation var i højsæde, herefter en feltbane med forhindringer hvor vi skulle samarbejde.

Min erfaring gennem de to dage har været at ligegyldig hvor lang tid før man giver besked, så ændrer det ikke noget. Der er også en del økonomisk at tænke på for man kan lave mange sjove ting, men de koster ofte rigtig meget. Så jo flere man er, jo flere penge har man til diverse aktiviteter. Der hvor jeg i hvert fald står af, det er når jeg ikke ved hvor meget det kommer til at koste. Man giver jo også en gave til brylluppet, så hvis man skal lægge 1000-1500 kr ved siden af til et polterabend, så står de fleste af og melder sig ud. Men da jeg arrangerede for min anden veninde, da blev det billigere end med den første, vi kom af med 850 kr hver. Så hvis man tager sig tid til planlægningen, så kan man godt finde nogle gode aktiviteter til en okay pris.

God fornøjelse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2012

Miss BananaHammock

Jeg har været med til et par stykker, så kan da lige komme med et par ideer!

Mit eget (i lørdags) var et stille og roligt et af slagsen da jeg er gravid. Jeg blev overrasket midt i morgenmaden. Troede jeg skal i skandinavisk dyrepark med min mor og mand men det var bare for at narre mig.
Efter morgenmad var jeg nede og få pedicure, hjem og spise sandwich. Så var jeg ude og synge et par sange i et lydstudie som blev indspillet på en cd. Skal lige nævnes at jeg synger piv falsk, så det var meget morsomt. Ellers var det bare aftensmad som pigerne havde arrangeret og så var det musikquiz, og masser af hyggesnak.

Dem jeg har arrangeret har indhold:
Indspilning af cd
Strip undervisning af en stripper
Dildoparty
Gocart
Linedance
Gaverunde, hvor alle deltagere skal have en gave med til bruden der fortæller en historie eller som minder om en fælles oplevelse
Udklædening af bruden

Jeg har lært at man virkelig skal tænke på hvad bruden er til. Det er ok at udsætte dem for lidt sjov, men der er stor forskel på hvad brude synes er sjovt og hvad er ubehagelig og træls. Det er feks ikke alle der er med på den med udklædning og dagen er jo til for at bruden også har det skægt.

Anmeld

8. august 2012

Frk.S

Den sidste jeg har arrangeret var for min søster.

Her havde hun i forvejen en aftale med en veninde, som skulle klippe hende (også hende der skulle sætte håret på dagen). Vi valgte så at vælge den dag og veninden aftalte at komme og klippe hende allerede om morgenen.

Da det passede med de var ved at være færdige dukkede vi andre op. Alle havde så en ting med til brunch, som vi rettede an, mens veninden lige lagde fin makeup på hende og satte hendes hår.

Så spiste vi brunch.

Derefter havde vi hyret en lattercoach, og skulle så have grinekursus. Det kan lyde plat, men det var MEGA sjovt. Coachen var mand, og vi prøvede sådan at lægge lidt op til at der kom en stripper. Så hun så lidt betænkelig ud, da der trådte en fremmed mand ind ad døren.

Derefter tog vi ind til byen hvor vi skulle have et kursus i at lave smykker. Det var super hyggeligt, og vi fik lavet nogle fine ting. Vi betalte så desuden for de smykker hun lavede. Og hun fik også lige repareret den halskæde, som hun gerne ville have på til brylluppet, men som var gået i stykker... så det var super.

Efter det var det ved at være aften, og vi tog ud og spiste sushi. Eterfølgende ud og få nogle drinks.

Jeg synes det var en god dag, og det er jeg sikker på hun også synes - men det var også lige i hendes ånd. Så det kommer jo helt an på hvad den kommende brud er til.

Af andre ting jeg har været med til i forbindelse med forskellige polterabends er bl.a.

- Dildoparty

- Paintball

- Indspille en cd

- At lave glaskunst - hvor vi alle sammen lavede en del af et fad, som brudeparret så fik bagefter

- Bruden fik ansigtsbehandling

- Bowling

- Svømmehal med "kurafdeling"

- En der kom og fortalte om farver og stil, makeup osv. Herefter fik kommende brud lagt makeup og fik taget fine billeder

- Bruden kørt lidt rundt på en motorcykel

- Mødes til morgenmad/brunch og her havde alle en lille ting med som sagde noget om hende og bruden. Så skulle hun pakke op og gætte hvem de forskellige ting var fra. Drikke hvis hun ramte forkert (og vist også nogle gange drikke hvis hun ramte rigtigt)

- Stå på ski

- Gokart

- Diverse "quizzer" for bruden

Som du kan se, er det meget forskellige ting, men det er også meget forskellige polterabends jeg har været til.

Nogle har været hvor man mødtes med mændene sidst på aftenen nogle kun for tøserne hele dagen. Dette kommer også an på hvad i er til. 

Anmeld

8. august 2012

foto på lærred

hoejlund skriver:

min veninde skal giftes om en måned, har lige fundet ud af, at der ikke er nogle der har planlagt en polterarbend for hende, hvilket hun er lidt ked af.

Jeg sidder så her og prøver arrangere noget, det er første gang jeg skal gøre sådan noget.

Så kunne godt bruge lidt hjælpe. vil gerne hører lidt om hvad I lavede på jeres eller hvad I gjorde på veninders ?

Håber I kan hjælpe lidt

Maria.

Hej. Sødt at dig at ville arrangere. Som en anden nævner er der flere ting ved at arrangere som du skal tænke på. For det første, selvfølgelig hvad bruden selv er til men også at mange ting er rigtig dyrt og nogle gange kan det ende med at den som arrangere igen og igen skal ligge og rykke for penge fra folk som har sagt de ville med, og andre gange folk som pludselig så melder fra selv om bugdetet er lagt efter x antal mennesker osv. Derfor er det vigtigt at du fra starten ved hvor mange der kommer og evt. giver et overslag til folk om hvad du har tænkt dig prismæssigt.

Jeg havde en veninde der af princip nægtede at lave en hel masse fordi hun vidste at de fleste af veninderne var på SU og flere lige havde fået børn, så derfor gav hun strenge instrukser på, at hun ikke ønskede en hel masse hurlumhaj, men at det eneste hun ville have,  bare en dag sammen med ALLE sine veninder, da hun vidste at nogle ellers ville være nød til at melde fra. Dette respekterede vi selvfølgelig, og derfor lavede vi kun ting på "budget". Jeg mener vi var på kanelrundfart, spillede forskellige boldspil i en park, hvor vi også spiste en masse sandwich som vi havde lavet som fik et par kolde øl. Gav bruden en wellness behandling og til sidst tog vi hjem til en af pigerne og grillede i haven, hvor vi oså havde købt ind til drinks bagefter. En rigtig hyggelig dag.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

collager på lærred, invitationer, wallstickers,

Anmeld

8. august 2012

>>Carina<<

Der er lige blevet holdt for mig :-)

Jeg blev hentet tæt på min veninde i en lille pyntet trækvogn af 6 veninder, min mor og min faster. Jeg havde sagt at jeg ik havde lyst til at blive klædt ud men fik både hat og hawaii krans på men det var ok for alle de andre havde også et eller andet på. Hjemme hos min veninde var der champagne, sodavand og jordbær. Som det første kom Latterkongen og sku holde latterkursus. Gal det var mærkeligt men man kom hurtig til at grine af hinanden. Bagefter spiste vi frokost og derefter sku vi sumobryde i de der store dragter. Var så sjovt. Efter det hyggede vi bare i haven indtil vi sku afsted ud af huset. Vi kom til et sted hvor vi fik en spa for os selv og champagne og frugt. Efter kort tid i spa sku jeg et andet sted hen og ha massage. Imens var de andre i spaen. Super god idé syns jeg og så fik de også selv noget for pengene :-)

Bagefter kørte min mor og faster hjem og jeg og veninderne kørte tilbage og grillede og resten af aftenen/natten var bare total hygge og sjov med guf og drinks...(1 veninde kom om aftenen da hun kom hjem fra ferie)

Vil huske den dag for altid og sætter så stor pris på dem der var med til min dag <3

Ps. Min kæreste anbefaler lerdueskydning. Både for mænd og kvinder :-)

Held og lykke med planlægningen :-)

Anmeld

9. august 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Har lige været med til at arangere 2 vidt forskellige polterarbender. Vi sagde at prisen pr mand højest måtte være 350 kr, også var det lige meget om folk var med hele dag, eller tog tidligt hjem!

Første: vi havde aftalt med brudens mor at de sku lave en fødselsdags morgenmads aftale med brudeparet, så vi var sikre på de var hjemme. 

Vi kom så med boller, ost, marmelade,juice, røræg og bacon.

Tog til Silkeborg, hvor bruden sku puste glas. Det kostede 500 kr, med  gravering.

Vidre ud i skoven, hvor vi hade hjemmelavet sandwich med.

Vi lavede en lille FOTO optagelse, med billeder af bruden klædt ud i tøj til de forskellige årstider. ( hun havde fået en pakkeliste hjemme med tøj hun sku pakke )

Bor i Herning, så vidre i DGI huset, hvor hun sku forkæles med diverse hjemmelavet ansigtsmasker, body skrups, osv.

Hjem til en veninde hvor vi lavede lækker aftensmad med 3 retter.

Selskabslege.

Billeder fra skoveblselv lavet til en kalender, hun fik til des bryllup.

Nr 2. Helt anderledes.

Havde aftalt med brudens mor, at de sku afta at de kom ud  til dem og sku hjælpe til på gården. Vi var så derude og havde morgenmad klar.

Efter det tog pigerne i haunstrup zoo, hvor vi sku rundt til nogle forskellige dyr, holde den store slange, bruden sku fodre nogle forskellige dyr, sælge kys ( kyskager ) 

Hjem til veninde og holde kagekursus.

Vidre ud i en spejderhytte, hvor vi mødtes med drengene. Lavede bålmad, spiste og hyggede resten af aftnen.

Fælles for begge var, at folk selv havde drikkevarer med, + en Litter fælles drikkevare og drikkevare til bruden. På den måde går der ik penge fra bugettet til drikkevare, og folk får det de vil ha! 

Be bruden om en liste med folk hun gerne vil ha med, sørg for at få deres mobil nr og evt e-mails! 

Og nu der ik er længer tid til, ville jeg allerede nu lægge beslag på bruden, sende datoen ud osv! Vh stine

Anmeld

9. august 2012

Karo

hoejlund skriver:

Håber I kan hjælpe lidt

Maria.

Jeg var ude og gå en tur med min veninde langs havnefronten. Da vi nåede Amaliehaven (over for det ny operahus) stod famillie og veninder og vinkede med flag

Vi gik ned til nyhavn hvor vi to en tur i havnerundfarten. Min svigermor (som var arranøren) havde en køletaske med, med hvidvin og snack som vi drak/spiste på sejlturen. Derefter gik vi op til city kroen hvor vi fik en rigtig lækker 3 retters men og derefter gik vi på et eller andet værshus hvor vi sad og snakkede /hyggede / dansede til klokken 3 hvor turen gik forbi en pølsvogn og hjem.

En rigtig hyggelig dag.

Det skal iøvrigt lige siges at jeg blev ikke klædt ud eller skulle lave mærkelige ting. Det er slet ikke mig, og det vidste de godt, og havde derfor valgt ikke at lave noget i den stil, hvilket jeg er SÅ glad for

Anmeld

9. august 2012

SS82

Hvor er det sødt og betænktsomt af dig  

Jeg har for et par år siden været med til at arrangere for en veninde. Vi var et trekløver som gik under navnet prinsesserne så temaet var selvfølgelig PRINSESSE.

Den dag det skulle holdes (en lørdag) var hun til noget temadag på hendes arbejde (en skole) så vi havde snakket med hendes chef og måtte komme der og overraske hende. Så da de alle kom ned i kantinin for at skulle spise stod vi alle der - og hun blev SÅ over rasket.

vi købte en gammel brudekjole til ingen penge over dba - en fin sag med stor sløjfe på numsen, pufærmer og langt slæb. Den farvede vi ind i pink som hun fik på sammen med et diadem i håret. Dette blev hun så iført samtidig med vi havde skrevet et eventyr om hende som hun selv skulle læse og som sat ind i en fin skrapbog. Denne skulle hun have med hele dagen for hver kapettel indeholdt det næste hun skulle. Ikke at der stod direkte hvad det var men hun skulle gætte det. 

Det første var ud og få taget nogle lidt frække billeder (dette havde hun selv ønsket at give kæresten i gave). Derefter skulle hun ind og undervises i Poledance (vi andre skullenogså være med). Derefter ned af strøget hvor vi stoppede ved forskellige kendte ting som hun skulle fortælle baggrundshistorien om ud gra en ledetråd hun fik fra osi en gave.  Ind og spise. Og til sidst var hun inde og deltage i et show om hende hvor Bent Burg ( ham fra lykkehjulet) var vært for hende - og jo det var ham. Men det var sådanne en katastrofe. Vi fik det med hjem til alle på dbd. Og så sluttede vi af i byen hvor vi havde bestilt et bord og flasker på et diskotek. Under hele dagen havde hun forskellige ting fra div. Eventyr hun skulle sælge: små chokolade FRØER, LIGHTERE, SMÅ SPEJLE, KYS ( som bare var de der til kager). Pengene gemte vi og for dem købte vi et gavekort til spa til hende og manden som vi satte ind i skrapbogen sammen med en masse billeder fra dagen og den bog fik hun så til hendes bryllup.

Anmeld

21. august 2012

hoejlund

Profilbillede for hoejlund
HeidiØ skriver:

Jeg var på mit eget i lørdags

8 veninder kom og overraskede fra morgenen af med friske boller, morgenmad og hvad dertil høre! Så blev jeg ved 11 tiden hentet på motorcykel Af min venindes kæreste!

Så tog vi ud og spillede paintball. Efter det, hjem til en af veninderne og spise sandwiches. Så havde de planlagt ølsmagning af forskellige spændende øller .. så legede vi nogle selskabslege, og fik lidt øl osv. Aftensmaden havde de forberedt, SÅ lækkert! Om aftenen hyggede vi meget og spillede singstar.

I øvrigt ble jeg iklædt fe kostume!   I får sku osse lige et billede.

Held og lykke med planlægning Jeg husker mit for evigt .. så dejlig en dag hvor alt er planlagt og man skal ikke selv røre en finger!

Det lyder bare rigtig hyggeligt

Det store problem her var at ingen af os veninder der skal med, kender ikke hinanden, men holde lidt øje med hendes facebook profil, og opdagede der var en der skrev hun glædede sig til brylluppet. Så hende tog jeg kontakt til, og hun fik fat i den kommende gom, hvor min veninde, havde givet ham en liste med hvem hun gerne ville have med på sin polterarben. (så det hjalp os en del.)

Da mange af dem ikke havde så mange penge og min veninde fødte for 2 mdr. siden, blev vi enige om at min venindes mor, tager hjem til hende på lørdag formiddag, og så kommer vi andre omkring kl. 12, hvor vi klæder hende ud og tager toget til bakken, hvor vi vil udofrdre hende lidt i de forskellige forlystelser og så går vi ud og spiser og til sidst men ikke mindst skal hun synge Karaoke, så er det sjovt og alligevel lidt afslappet.

Anmeld

21. august 2012

Muhmi

Dejligt at du vil holde polterarbend for hende, det vil hun bestemt blive glad for

Mine veninder fra klassen havde lavet det sådan at to af dem havde aftalt at vi skulle i IKEA og handle ind (Totalt godt cover) og så var der én af dem der havde glemt sin pung... Så vi måtte køre tilbage igen for at hente den... Vi kom så tilbage til hendes lejlighed og så stod alle tøserne i lejligheden og råbte SUPRISE POLTERARBEND hehehe Var ved at smide sokkerne af chok

Derefter sad vi og drak lidt og så skulle jeg ellers klædes ud, i en grim kjole, grim hat og alle mulige andre ting

Fik et skilt på hvor der stod at jeg snart skulle giftes og en trolly med "gaver" i og så skulle vi ellers ned i gågaden.. Jeg fik så nogle opgaver jeg skulle løse og for hver opgave jeg løste fik jeg en "gave" (Gaverne bestod af andre grimme ting jeg skulle iføre mig ) Første opgave var at jeg skulle stå og synge den knald røde gummibås midt i gågaden, anden opgave var at jeg skulle dele kram ud til 5 forskellige mænd, trejde opgave var at jeg skulle dele kondomer ud og sidste opgave var at jeg skulle danse brudevals med én eller anden tilfældig mand... Så dem løste jeg og vi gik hjem igen.. Det var super hyggeligt

Derefter skulle vi ud og køre og så stod den ellers på Zumba-dans i fuld tilstand Super sjovt og super hyggeligt

Så skulle vi hjem igen og så skulle vi lave sushi til aftensmad.. Nammenam

Sidste ting vi skulle var at der kom en dildo-dame som selvfølgelig skulle vise dildoer frem... Sjovt sjovt

Pga. at jeg var hammersyg den dag gjorde vi desværre festen lidt kort så jeg tog tideligt hjem, men alt i alt så var det bare SUPER sjovt og jeg er godt nok glad for at jeg fik lov til at få et polterarbend

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.