0siv0 skriver:
Kære rare mennesker herinde,
I kender mig ikke endnu, for jeg har kun fulgt med fra sidelinien. Forventede at melde min ankomst i "Prøver at blive gravid" her omkring juletid, men skæbnen har altså valgt at smide en pind med to streger efter os nu, og det har sat en hel masse tanker igang..
Først og fremmest føles det enormt uvirkeligt, for på den ene side er jeg nødt til at forholde mig til, at jeg lige nu er gravid - og på den anden side så kan jeg ikke lade være med at tænke på, at rigtig mange graviditeter går til grunde her i den første tid, og der er altså rigtig længe til 12. uge. Hvornår slipper man den frygt og tør tro på det?? Det er jo en graviditet, der trods at den ikke var planlagt nu, er rigtig meget ønsket. Alligevel føles det så uvirkeligt.
Dernæst kører det rundt i tankerne, at jeg jo ikke har vidst, at jeg var gravid, og derfor har drukket rødvin og øl i weekenderne, og ikke taget folinsyre som man skal og og og... Kort sagt, i mit hoved har jeg nærmest allerede ødelagt det her kommende barn, som altså ikke kan være lavet for mere end et par uger siden.. Med mindre min sidste menstruation var falsk! Åh alle de ting, jeg kan bilde mig selv ind.. 
Tror jeg har brug for at høre, om der er andre der går og er lige så forvirrede, og har lige så svært ved at forstå det hele - samtidig med, at man er smækfyldt med dårlig samvittighed over, at det ikke var perfekt fra start. For det var det jo i min forestilling: At vi så hinanden dybt i øjnene, lavede baby og undgik alskens farligheder allerede fra da beslutningen om at lave et barn blev taget. Men lige pt. ser det altså ikke ud til, at det blev sådan, det foregik.. pyh.
Tak fordi I læste med så langt, og fordi der er den her dejlige mulighed for at dele alt det, der kører rundt inde i hovedet på en.. 
Edit: Jeg fik ikke gjort mig anonym, men bør ikke kende nogen herinde IRL. Hvis jeg alligevel gør, så send mig en PB og vær ellers gerne helt stille omkring det her. Tak 
Tillykke med graviditeten - håber det bliver en rigtig dejlig tid for dig! 
Jeg kan sætte mig ind i rigtig meget af det du skriver, meget af det er 100% gengendeligt fra mig selv; Jeg fandt ud af at jeg var gravid i uge 6 fordi jeg havde haft "tømmermænd" i 5 dage med opkast 
Havde haft en meget festlig indflytterfest i vores hus, med rigeligt, vin, øl og vodka/Red Bull - Jeg skammede mig og sagde undskyld til lille spire, mere var der jo ikke rigtigt at gøre ved det og har md tiden tilgivet mig selv for det...
Jeg kender også det md den lettere panik: Min kæreste og jeg havde snakket om at vi gerne ville have et barn indenfor en 2-3-års periode og BUM så var jeg gravid - en uge efter jeg stoppede md p-piller (som jeg har taget uafbrudt i 16 år). Man kan sige at vores barn også er utrolig ønsket, men det chokkede mig lidt, at hun var så hurtig til at indfinde sig i maven 
Og ja, det er en mærkelig ambivalent tilgang man har til graviditeten - særligt i starten -, man skal være forberedet på at det kan gå galt, og også forberedt på, at om under 9 mdr. kan man have en familieforøgelse - jeg tror du vil opleve, at efter som tingene skrider frem med NF-scanning, jordemoderbesøg, lægebesøg osv. bliver det mere og mere virkeligt for dig og bekymringen for at miste træder langsomt mere og mere i baggrunden - Så lad dig selv have følelsen af lettere panik kombineret med en ubeskrivelig glæde og spænding, det hele skal nok gå godt og selv om der er en øget risiko for at miste i de første 12 uger, er langt de fleste graviditeter jo levedygtige og kan gennemføres til fødslen 
Tillykke igen, du skal nok finde ro og glæde omkring det hele, det er ikke unaturligt der er mange tanker (og hormoner!) på spil i dit hoved lige nu - du skal for pokker jo være mor, der findes jo ikke noget større! 
Mange hilsner fra Camilla.