Økonomi 2 voksne, 1 barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2009

saxa

LotteN skriver:

ja, det tro rjeg også jeg vil gøre imorgen, så jeg kan å styr på det... Skal så bare lgie have et nøjagtigt tal af kærestens indkomst...!

Du skal bare sende hans sidste løn seddel med de papirer du får tilsendt fra kommunen, så ordner de det på den måde.. Meget nemt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2009

Honningblomst

LotteN skriver:

ja, 500 kr er ikke mange penge, men det er da bedre end ingenting!
nej, jeg har det også sådan at jeg gider ikke vende hver en kr, så derfor vil jeg så helelre låne penge eller hvad der nu er muligt!!!

Lige præcis....og hvis ikke man skal låne til sin frenmtid, hvad skal man så??
Har hørt mange sige de aldrig ville tage su-lån og samtidig tager de et dyrt lån til en (i min verden) latterlig ligegyldig bil...men altså, jeg har valgt at vi skal leve under processen også-smiler

Anmeld

12. maj 2009

LotteN

saxi skriver:

Du skal bare sende hans sidste løn seddel med de papirer du får tilsendt fra kommunen, så ordner de det på den måde.. Meget nemt..

jamen hvis jeg nu ringer derind imorgen, så skal de vel have hans årlige indkomst?

Anmeld

12. maj 2009

saxa

LotteN skriver:

jamen hvis jeg nu ringer derind imorgen, så skal de vel have hans årlige indkomst?

Ja, men der fik vi tilsendt papirer og der sagde hende fra kommunen at det var nemmere at sende en kopi af den sidste lønseddel, sådan at det blev så nøjagtigt som muligt.. For som hun sagde, så var det surt hvis man oplyste for lidt, og dermed skulle ende ud med at betale det hele tilbage igen..

Anmeld

12. maj 2009

saxa

LotteN skriver:

ja, 500 kr er ikke mange penge, men det er da bedre end ingenting!
nej, jeg har det også sådan at jeg gider ikke vende hver en kr, så derfor vil jeg så helelre låne penge eller hvad der nu er muligt!!!

Ja hva der er sparet er der tjent.. Det er også surt hele tiden at man skal spare.. Og det har jeg ALDRIG været god til.. Og det resulterede så også i at jeg afl mit Dankort..  Og det savner jeg sq nogle gange..

Anmeld

12. maj 2009

LotteN

saxi skriver:

Ja hva der er sparet er der tjent.. Det er også surt hele tiden at man skal spare.. Og det har jeg ALDRIG været god til.. Og det resulterede så også i at jeg afl mit Dankort..  Og det savner jeg sq nogle gange..

puha, intet dankort... det må sandelig gøre ondt! Jeg kunne ikke leve uden det kort

Anmeld

12. maj 2009

LotteN

saxi skriver:

Ja, men der fik vi tilsendt papirer og der sagde hende fra kommunen at det var nemmere at sende en kopi af den sidste lønseddel, sådan at det blev så nøjagtigt som muligt.. For som hun sagde, så var det surt hvis man oplyste for lidt, og dermed skulle ende ud med at betale det hele tilbage igen..

ja, jeg må vidst bare ringe ind og høre hvad de siger de skal bruge... Hun er jo ikke startet i dagplejen endnu.. men derfor kan de vel godt regne ud om vi kan få hjælp eller ej!

Anmeld

12. maj 2009

saxa

LotteN skriver:

puha, intet dankort... det må sandelig gøre ondt! Jeg kunne ikke leve uden det kort

Det har jeg også svært ved nu.. hehe.. Men tror nu det er godt nok det er "gone with the wind" Og er ved at vænne mig til det.. Det værste er, at man altid hæver  lidt ekstra når man skal handle, i frygt for at have for lidt..

Anmeld

12. maj 2009

Tro på dig selv.

LotteN skriver:

jeg sad og kiggede på kommunes hjemmeside igår og det eneste jeg kan finde er at jeg skal ringe til dem, hvis jeg vil søge det....! så kan ikke  finde nogen steder jeg kan udregne det!

Hej.

Du kan bruge denne side... www.borger.dk. Så går du ind under børn og familie tror, jeg nok det hedder, og i højre siden, er der en der fripladsbergning. Hvis ikke, du kan finde driftudgifter taksterne på din kommunens hjemme, kan du ringe til plads anvisningen og få dem. De tal skal du bruge for, at kunne bergne, hvad jeres egenbetaling bliver. Og du skal kende takst prisen også... Et ganske godt system, når man lige finder ud af, og bruge det, og man er fri for de lange vente tider i telefon.. Har du en digtal signatur kan du søge online om friplads tilskudet.

Held og lykke

Susanne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.